ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Pixabay

Να «παγώσουν» για έξι μήνες τα έργα ζητούν κατασκευαστικές εταιρείες

Οι ακραίες ανατιμήσεις στα υλικά αναγκάζουν τις μεσαίες και μικρές τεχνικές εταιρείες να ζητούν από τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή να κλείσει για έξι μήνες τα εργοτάξια, ώστε να σταματήσουν τις παραγγελίες.

Πυκνώνουν οι πιέσεις των μεσαίων και μικρών τεχνικών εταιρειών στο υπουργείο Υποδομών ώστε να παρέμβει για την αντιμετώπιση των υψηλών τιμών στα οικοδομικά υλικά και το πετρέλαιο που διευρύνουν τις ζημιές σε δεκάδες εργοτάξια ανά την Ελλάδα. Μάλιστα, η διοίκηση του Πανελληνίου Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) ετοιμάζεται να στείλει επιστολή στο υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή με την οποία θα ζητεί να επιτρέπεται ακόμα και εξαμηνιαίο πάγωμα εργοταξίων! Έτσι, οι εργολάβοι δεν θα προχωρούν σε παραγγελίες υλικών για το επόμενο εξάμηνο με την ελπίδα πως στη συνέχεια θα υποχωρήσουν οι τιμές.

Οι διαμαρτυρίες είναι έντονες μεταξύ των μελών του ΣΑΤΕ και των άλλων εργοληπτικών οργανώσεων που εκπροσωπούν κατασκευαστές που αναλαμβάνουν έργα σε δήμους και περιφέρειες. Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν αναλάβει τα συγκεκριμένα έργα με τεράστιες εκπτώσεις (άνω του 45%) με αποτέλεσμα να έχουν ελάχιστα περιθώρια κέρδους. Μετά τις νέες αυξήσεις τιμών στα υλικά κατασκευών, με αφορμή και την εκτίναξη του πετρελαίου, οι συγκεκριμένες εταιρείες εγκαταλείπουν τα εργοτάξια αφού έχουν τεράστιες ζημιές.

Την Πέμπτη που συνεδρίασε το διοικητικό συμβούλιο του ΣΑΤΕ για να συζητήσει το θέμα του νέου γύρου αυξήσεων στα υλικά, ο πρώην πρόεδρος του συνδέσμου Ζαχ. Αθουσάκης επανέλαβε όσα αναφέρει σε πρόσφατη επιστολή του. Όπως επισημαίνει στην επιστολή, το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα «έργα που έχουν αναληφθεί από τις εταιρείες 6ης τάξης και κάτω, που κατά μέσο όρο έχουν αναληφθεί με εκπτώσεις γύρω στο 45%, δεδομένου ότι τα μεγάλα έργα και κυρίως μεγάλου κύκλου εργασιών έχουν αναληφθεί με τιμές που δεν τους δημιουργούν ιδιαίτερο πρόβλημα».

Προσθέτει πως «όλα σχεδόν τα εκτελούμενα έργα από Δήμους και Περιφέρειες, έχουν πλέον αδυναμία ολοκλήρωσης και αυτό θα επιδεινωθεί στο ερχόμενο διάστημα». Κατά την άποψη του κ. Αθουσάκη και άλλων μελών του Δ.Σ. του ΣΑΤΕ μέχρι σήμερα το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αντιμετώπισε αποσπασματικά το θέμα της αναθεώρησης τιμών, καθορίζοντας αναθεώρηση για ελάχιστα υλικά όπως ο σίδηρος, χαλκός, πλαστικοί σωλήνες και ελάχιστα άλλα, για τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2021. «Αγνοήθηκαν μεγάλες αυξήσεις του πετρελαίου κίνησης που επηρεάζουν σημαντικά, όλες τις χωματουργικές εργασίες, αδρανή υλικά, σκυροδέματα, ασφαλτοσκυροδέματα, μονωτικά υλικά και κατ’ επέκταση τσιμέντο και τούβλα κ.α.». Επίσης «η αναμενόμενη αναθεώρηση για το 4° τρίμηνο 2021 και στη συνέχεια του τρέχοντος 1ου τριμήνου του 2022 δεν ήλθε ποτέ».

Μετά την έκρηξη του πολέμου στην Ουκρανία υπήρξε νέος γύρος αυξήσεων σε πλήθος υλικών όπως ο σίδηρος (10%), ο χαλκός (20%) και κυρίως στο πετρέλαιο που κατά τον κ. Αθουσάκη «καθιστούν αναγκαία την διακοπή των έργων αφού είναι αδύνατη η ολοκλήρωση αυτών». Ως μέση οδός προτείνεται να υπάρχει δυνατότητα εξάμηνης διακοπής της σύμβασης και παγώματος του εργοταξίου ώστε να μην επιβαρυνθούν οι εργολήπτες με τις υψηλές τιμές υλικών και να δοθεί χρόνος στο υπουργείο Υποδομών για να προχωρήσει στις σχετικές αναθεωρήσεις τιμών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχέδιο αποφυγής εκτροχιασμού των έργων από τις αυξήσεις στα υλικά

Τι δίνει το υπουργείο Υποδομών στις τεχνικές εταιρείες για να αποφευχθεί το «πάγωμα» στα εργοτάξια. Πώς θα πληρώνονται τα υλικά με τις «τρελές» ανατιμήσεις, τι θα ισχύσει για το πριμ έγκαιρης εκτέλεσης έργων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θέμα λίγων μηνών ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Το αργότερο στις αρχές του 2022 προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η οποία διαχωρίζεται από τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Θολό τοπίο για τη χρηματοδότηση.