ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterostock

Πέντε μέτρα και πριμ στις εταιρείες για να ξεκολλήσουν τα έργα

Την κάλυψη του κόστους από τις ανατιμήσεις στα υλικά από το κράτος, αλλά και την καθιέρωση πριμ έγκαιρης εκτέλεσης έργων υπόσχεται ο Κ. Καραμανλής στις εργοληπτικές εταιρείες.

Σε πέντε θεσμικές παρεμβάσεις προκειμένου να «ξεκολλήσουν» τα δημόσια έργα προχωρά το υπ. Υποδομών και Μεταφορών, μετά από συνάντηση που είχε σήμερα η ηγεσία του με τους εκπροσώπους των εργοληπτών

Ένα από τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, αφορούσε τους τρόπους αντιμετώπισης των μεγάλων αυξήσεων στις τιμές των υλικών. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλής αλλά και ο υφυπουργός, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γ. Καραγιάννης

Ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εταιρειών ότι άμεσα προωθείται διπλό πακέτο παρεμβάσεων: τέσσερις θεσμικές για τη συνέχιση των έργων και μια τεχνικής φύσεως, με επιμήκυνση προθεσμιών.

Ειδικότερα οι πέντε θεσμικές παρεμβάσεις είναι:

  • Έκδοση συντελεστών αναθεώρησης για το Δ’ τρίμηνο του 2021 εντός Μαΐου
  • Τιμολόγηση ασφάλτου, PVC και πολυαιθυλενίου με απολογιστικό τρόπο
  • Θέσπιση πριμ ολοκλήρωσης έργων
  • Ενεργοποίηση επιτροπής διαπίστωσης τιμών Δημοσίων έργων.
  • Επίσης, επιμηκύνεται η προθεσμία εκτέλεσης των έργων έως 6 μήνες.

Με τις κινήσεις αυτές, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κινητροδοτεί τους αναδόχους να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν τα έργα, αφού το πριμ θα δίνεται μόνο σε ολοκληρωμένα και χωρίς καθυστερήσεις έργα. Παράλληλα, με τις πέντε παρεμβάσεις, παρέχεται η αναγκαία ανάσα στην αγορά με την επιμήκυνση των έργων χωρίς τον κίνδυνο δικαστικών εμπλοκών.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν ζητήσει παράταση έξι μηνών για την ολοκλήρωση των έργων, λόγω των μεγάλων ανατιμήσεων που έχουν υπάρξει στα υλικά. 

Μάλιστα, η διοίκηση του Πανελληνίου Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) εξαπέλυσε τη Μ. Δευτέρα σκληρή επίθεση προς το υπουργείο Υποδομών. Αφορμή για την επίθεση αποτέλεσαν οι πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες η κυβέρνηση λόγω έλλειψης πόρων δυσκολεύεται να προχωρήσει σε αναθεώρηση συμβάσεων ώστε να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες ανατιμήσεις. Το μόνο μέτρο που εξετάζεται η είναι η εξάμηνη παράταση των συμβάσεων.

Σε ομόφωνο ψήφισμα της γενικής συνέλευσης του ΣΑΤΕ αναφέρεται πως το υπουργείο Υποδομών «εξέδωσε ορισμένους – λίγους – συντελεστές αναθεώρησης για εργασίες που εκτελέστηκαν τα τρία τρίμηνα του 2021, οι οποίοι όμως σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις διαπιστωμένες αυξήσεις τιμών, λόγω της απαρχαιωμένης ανάλυσης τιμών (τελευταία τροποποίηση ανάλυσης το 1974)». Τα μέλη του εργοληπτικού συνδέσμου προσθέτουν πως το υπουργείο συνυπέγραψε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) «για το Ενιαίο Σύστημα Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων και Μελετών και Τεχνικών Προδιαγραφών, 13 μήνες μετά την θέσπιση της σχετικής πρόβλεψης, η οποία όμως για να λειτουργήσει θα χρειαστεί να υπογραφούν νέες αποφάσεις και να υλοποιηθούν νέες ενέργειες, με άγνωστο χρονικό ορίζοντα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η «ιπτάμενη» περιφερειακή οδός στη Θεσσαλονίκη

Η νέα Ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Flyover) θα αποτελεί τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα. Κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές και για το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαράζ αυξήσεων στα υλικά κατασκευής, καθυστερεί η ρύθμιση Καραμανλή

Η έκρηξη τιμών στα υλικά επηρεάζει το σύνολο των διαγωνισμών που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη, αλλά και τον σχεδιασμό των νέων διαγωνιστικών διαδικασιών του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρ. Σταϊκούρας: Παραδίδονται τέσσερα μεγάλα έργα εντός του 2024

Σχετικά με τον ΟΣΕ, ο υπουργός επεσήμανε ότι «την επόμενη διετία θα ολοκληρώσουμε τη διαδικασία, δημιουργίας ενός νέου σιδηροδρομικού φορέα, κάτω από τον οποίο θα βρίσκεται η ΕΡΓΟΣΕ και σημαντικό τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτοξεύεται ως τα 4,5 δισ. ευρώ το κόστος των μεγάλων έργων στη Θεσσαλία

Στα 3,3 δισ. ευρώ ανεβάζει το κόστος αντιπλημμυρικής θωράκισης η ολλανδική HVA. Πρόταση 2 δισ. από την περιφέρεια Θεσσαλίας. Άλυτος γρίφος η χρηματοδότηση. Τρέχουν έργα 1,35 δισ. ευρώ για οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντεπίθεση από τους «μικρούς» των κατασκευών: Παίρνουν έργα, δίνουν μάχες

Ο πακτωλός κονδυλίων σε έργα ανοίγει πεδίο ευκαιρίας στις μικρότερες εταιρείες να σπάσουν την κυριαρχία των μεγάλων. Ποια έργα «χτυπούν», πώς διεκδικούν μερίδιο στα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας.