ΓΔ: 878.76 -0.45% Τζίρος: 44.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
trofima, pota, supermarket
Φώτο: Shutterstock

Ο πόλεμος στην Ουκρανία «ξεφουσκώνει» τις εισπράξεις των σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ το 64% των στελεχών του κλάδου περιμένει πως θα μειωθούν οι πωλήσεις στο επόμενο εξάμηνο ενώ την ίδια στιγμή καταγράφεται έντονα η αρνητική επίδραση από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Κατεβάζει ρυθμούς η αγορά των σούπερ μάρκετ, με τις προοπτικές του κλάδου να δείχνουν δυσοίωνες εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης που έχει χειροτερέψει, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία επιτείνει το αρνητικό κλίμα.

Μείωση των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο του 2022 (-1,8%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2021, αλλά και συνολικά το 2022 (-1,8%) αναμένουν τα στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG (ταχέως διακινούμενων καταναλωτικών αγαθών), σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 64% οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα μειωθούν το επόμενο εξάμηνο, με ένα μικρό ποσοστό 22% οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν αύξηση. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί μείωση της τάξης του 1,8% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2022-Δεκέμβριος 2022 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2021, ενώ αντίστοιχη είναι και η εκτίμηση συνολικά για το 2022 με τα στελέχη να εκτιμούν μείωση πωλήσεων της τάξης του 1,8% μεσοσταθμικά.

Η θετική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2021 αναστρέφεται στην παρούσα μέτρηση. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο 2021 μόλις το 25% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε και η πλειοψηφία σε ποσοστό 57% ότι βελτιώθηκε τον Μάιο 2022 το 87% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε και μόλις το 7% ότι βελτιώθηκε. Αντίστοιχα αρνητικά ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τις περιόδους του lockdown του 2020 ή σε περιόδους δημοσιονομικής κρίσης το 2017.

Σύμφωνα με την έρευνα, το οικονομικό κλίμα παρουσιάζει αντίστοιχη εικόνα, η οποία οφείλεται στις συνολικά σε όλες τις εκτιμήσεις των στελεχών (πωλήσεις, τιμές, οικονομικές συνθήκες). Ο δείκτης καταγράφεται στο -0,11, μειωμένος έντονα σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση.

Την ίδια στιγμή, η αρνητική επίδραση από τον πόλεμο στην Ουκρανία καταγράφεται ιδιαίτερα έντονα. Ποσοστό 98% των στελεχών της αγοράς θεωρούν ότι η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία θα κρατήσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς και 8 στα 10 στελέχη και την επόμενη χρονιά το 2023. Ποσοστό 56% των επιχειρήσεων αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα (κέρδη/ζημιές) το 2022 σε σχέση με το 2021 λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των συνεπειών του και μόλις 11% καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταθεροποίηση πωλήσεων στο α' εξάμηνο για το λιανικό εμπόριο τροφίμων

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν εκτιμούν ότι θα υπάρξει υποχώρηση της τάξης του 0,2%, λόγω και των αγορών «πανικού» στο αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Metrita, Xrimata, Cash, Money
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι ελληνικές επιχειρήσεις προβλέπουν ζημιές εξαιτίας του πολέμου

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, 1 στις 4 επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων αναμένει ζημιές το 2022, ενώ μόλις 1 στις 2 αναμένει κέρδη. Ανησυχία για τις τιμές καυσίμων και πρώτων υλών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κυνηγούν εκπτώσεις οι Έλληνες, μειώνουν την κατανάλωση ρεύματος

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ το 60% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει πως έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος το τελευταίο διάστημα και το 75% έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, ρούχα και είδη σπιτιού.