ΓΔ: 1374.5 -0.48% Τζίρος: 26.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:22:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
metakiniseis-tourismos-ploia-limania
Φώτο: Nikos Libertas / SOOC

Αύξηση 5% έως 10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, νέα άνοδος από 1 Ιουλίου

Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, ενώ σημειώνεται ότι η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.

Σε νέα, δεύτερη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των επιβατών για το 2022, προχώρησαν από 15/06 στις περισσότερες γραμμές οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων έχει εκτινάξει τη λειτουργική δαπάνη ενός πλοίου στο 70%.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου.

Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι.

Έτσι ένα πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή θα χρειαστεί μόνο για καύσιμα στο κάθε δρομολόγιο 41.250 ευρώ, από 15.840 ευρώ που χρειάζονταν πριν από ένα χρόνο περίπου.

Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, ενώ σημειώνεται ότι η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.

Πληροφορίες αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς και δρομολόγια να υπάρξει και νέα μικρή αύξηση από 1ης Ιουλίου.

«Λέγαμε ότι το 2022 θα είναι η πρώτη χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα ωστόσο ήρθε και το συμβάν με τον ρωσο - ουκρανικό πόλεμο ο οποίος έχει εκτοξεύσει εδώ και λίγους μήνες το ενεργειακό κόστος των πλοίων» ανέφερε στέλεχος της ακτοπλοϊκής αγοράς.

Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος το ατομικό εισιτήριο από τα 35 ευρώ αυτή τη στιγμή άγγιξε τα 38 ευρώ αύξηση 8,57% ενώ στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος το ατομικό εισιτήριο από τα 32 ευρώ άγγιξε τα 35 ευρώ αύξηση 9,38%.

Στη γραμμή επίσης Ραφήνα-'Ανδρο το ατομικό εισιτήριο από τα 23 ευρώ ανήλθε στα 25 ευρώ αύξηση 8,70%

Από Πειραιά για Νάξο το ατομικό εισιτήριο από 45,50 ευρώ έφθασε τα 48 ευρώ, αύξηση 5,49% ενώ για το ταχύπλοα το ατομικό εισιτήριο στην ίδια γραμμή από τα 63,70 άγγιξε τα 67,40 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος το ατομικό εισιτήριο από τα 82,50 ευρώ διαμορφώθηκε στα 86,50 ευρώ αύξηση 4,85%.

Στη γραμμή Πειραιάς-Πάτμος από τα 50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 52,50 ευρώ αύξηση 4% και στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος από 44,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώνεται στα 46,50 ευρώ. Στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος το ατομικό εισιτήριο από τα 43 ευρώ διαμορφώνεται στα 45,50 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιά-Ρόδος για τέσσερα άτομα με ένα ΙΧ το συνολικό κόστος εισιτηρίων από 466,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 489,50 ευρώ αύξηση 4,93%

Σημειώνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα έχουν θέσει ζήτημα αναπροσαρμογής των μισθωμάτων στα δρομολόγια των μονοετών συμβάσεων της ακτοπλοΐας, και για τις οποίες δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμου βάση του σχετικού νόμου.

Πρόκειται για συνολικά 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας από τις αρχές Απριλίου έχει προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με πολυετείς συμβάσεις και στις οποίες σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία προβλέπεται ρήτρα καυσίμου. Όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Πλακιωτάκης: Αναβαθμίζεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κάσου και Καρπάθου

Όπως ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τον διαγωνισμό θα υπάρξει οριστική επίλυση της σύνδεσης των νησιών. Σημείωσε επίσης το υπουργείο έχει λάβει όλα μέτρα για να μην πληγεί ο τουρισμός στις περιοχές αυτές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόσκληση του υπ. Ναυτιλίας στις ακτοπλοϊκές για κάλυψη 127 γραμμών

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, θα μπορούν να αποκλειστούν από την πρόσκληση πλοιοκτήτες των οποίων τα πλοία τους στο παρελθόν έχουν υποπέσει σε σοβαρές ή επαναλαμβανόμενες παραβάσεις καλής εκτέλεσης των δρομολογίων / όρων δρομολόγησης.
businessdaily-OLP-Limani-Peiraias
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη σύμφωνο συνεργασίας ανάμεσα σε ακτοπλόους και λιμάνια

Συμφωνήθηκε να υπάρχει κοινή δράση για την αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν σχέση με τις υποδομές την ασφάλεια και τη λειτουργία των λιμένων και τη συνεργασία τους για τη μετάβαση σε «πράσινες» μορφές ενέργειας και εναλλακτικών καυσίμων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Για δεύτερη χρονιά η Ελλάδα παραμένει πίσω από την Κίνα στη ναυτιλία

Σύμφωνα με τον ετήσιο κατάλογο με τους δέκα κορυφαίους στόλους στον κόσμο που παρουσίασε η VesselValues της Veson Nautical η Ιαπωνία καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε αξία στόλου 206,3 δισ. δολ. ΗΠΑ σε περιουσιακά στοιχεία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υψηλές επιδόσεις καταγράφει η ελληνική σημαία στην εμπορική ναυτιλία

Σύμφωνα με την έκθεση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου η συντριπτική πλειονότητα των κρατών σημαίας δείχνει συνεχιζόμενες θετικές επιδόσεις για την ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των εμπορικών πλοίων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πράσινα πλοία στην ακτοπλοΐα με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης

Για το σκοπό αυτό από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχει ήδη δεσμευτεί ένα εκατ. ευρώ, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ θα είναι αυτό που υπό την καθοδήγηση του υπουργείου Ναυτιλίας θα αναλάβει να προχωρήσει τη σχετική διαδικασία.