ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: υπουργείο Ναυτιλίας

Γ. Πλακιωτάκης: Αναβαθμίζεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κάσου και Καρπάθου

Όπως ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τον διαγωνισμό θα υπάρξει οριστική επίλυση της σύνδεσης των νησιών. Σημείωσε επίσης το υπουργείο έχει λάβει όλα μέτρα για να μην πληγεί ο τουρισμός στις περιοχές αυτές.

Σε πρόσκληση σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, προκειμένου να καλυφθεί η άγονη γραμμή της Κασοκαρπαθίας, προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έπειτα από την αδυναμία της sea speed ferries να προχωρήσει στα δρομολόγια.

Επισημαίνεται ότι τη γραμμή επρόκειτο να καλύψει, βάσει σύμβασης την οποία είχε υπογράψει, το πλοίο «Olympus» της εταιρείας «sea speed ferries» από την περασμένη Δευτέρα 11/7. Το πλοίο έως χθες Δευτέρα 17/7 δεν είχε ολοκληρώσει την επιθεώρησή του και είχε ανακοινώσει ότι τα δρομολόγιά του θα παραμείνουν ανεκτέλεστα έως την Πέμπτη 21 Ιουλίου. Μάλιστα, όπως τονιζόταν προς τους επιβάτες, «επιστρέφεται ο ναύλος των εισιτηρίων εκτός κι αν επιθυμούν την αλλαγή της ημερομηνίας»

Σύμφωνα με πληροφορίες, την Πέμπτη αναμένεται να συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, όπου θα εξεταστεί το θέμα της Κασοκαρπαθίας, προκειμένου να διερευνηθεί ποια άλλη εταιρεία μπορεί να καλύψει τη γραμμή ενώ, έως αύριο στις 10 το πρωί, πλοιοκτήτριες εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρουν θα πρέπει να καταθέσουν σχετική αίτηση.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης σε δηλώσεις του σχετικά με το θέμα της κάλυψης της γραμμής δήλωσε:

Σε μια κρίσιμη για τα νησιά περίοδο και παρά τις δυσκολίες που έχει πάντα η προσπάθεια αντικατάστασης πλοίων μεσούσης της θερινής περιόδου, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στάθηκε από την πρώτη στιγμή αρωγός στην δικαιολογημένη ανησυχία των νησιωτών της Καρπάθου και της Κάσου, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια προκειμένου να επιτύχει την πλήρη αποκατάσταση των άγονων γραμμών που θα εξυπηρετούντο από το   Ε/Γ - Ο/Γ OLYMPUS.Θα ήθελα να επαναλάβω ότι η ασφάλεια των πολιτών και η εξυπηρέτηση των νησιών είναι δύο παραδοχές που δεν δέχονται διαπραγμάτευση.

Όπως οφείλαμε, πήραμε όλα τα κατάλληλα μέτρα για να μην πληγεί ο τουρισμός και η καθημερινότητα των ακριτικών μας νησιών στην Κάρπαθο και την Κάσο, ενώ συνεργασθήκαμε με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για να καταφέρουμε επιβάτες και φορτηγά οχήματα να μετακινηθούν στα νησιά με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση. 

Σήμερα προχωράμε στην οριστική επίλυση του προβλήματος μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου. Όμως αυτό δεν είναι το μόνο που πραγματοποιούμε για τα δυο αυτά νησιά της ελληνικής εσχατιάς. 

Παράλληλα με την δρομολόγηση επί τρίτο συνεχόμενο καλοκαίρι ταχύπλοου πλοίου από τη Ρόδο προς τη Σητεία μέσω Χάλκης, Καρπάθου, και Κάσου, έχουμε ήδη αποφασίσει την ουσιαστική αναβάθμιση της σύνδεσης της Καρπάθου και της Κάσου κατά τη νέα δρομολογιακή περίοδο και από την 1η Νοεμβρίου τα νέα συχνότερα και ποιοτικότερα  δρομολόγια θα βρίσκονται στη διάθεση των κατοίκων των νησιών μας, δίνοντας οριστικό τέλος σε ένα αίτημα δεκαετιών κατά τρόπο που δικαιούνται και τους αξίζει».

Τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά του προσφερόμενου πλοίου είναι να έχει μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες 350 χειμώνα και 800 το καλοκαίρι. Να διαθέτει 50 κλίνες και επιφάνεια φόρτωσης οχημάτων μεγαλύτερη η ίση από 400 τετραγωνικά μέτρα για φορτηγά και 600 για οχήματα. Το κάθε δρομολόγιο επιδοτείται με 52.990 ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόσκληση του υπ. Ναυτιλίας στις ακτοπλοϊκές για κάλυψη 127 γραμμών

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, θα μπορούν να αποκλειστούν από την πρόσκληση πλοιοκτήτες των οποίων τα πλοία τους στο παρελθόν έχουν υποπέσει σε σοβαρές ή επαναλαμβανόμενες παραβάσεις καλής εκτέλεσης των δρομολογίων / όρων δρομολόγησης.
Ploio-Ship
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχύεται η ασφάλεια εργαζομένων σε πλοία όπου εκτελούνται επισκευές

Αυξάνεται ο ελάχιστος ημερήσιος χρόνος απασχόλησης τεχνικού ασφαλείας σε πλοία κατά την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών. Aπό πέντε σε επτά ώρες θα είναι πλέον για τα πλοία υψηλής επικινδυνότητας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου εφικτή μόνο με νεότευκτα σκάφη

Όπως τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης αυτή τη στιγμή μία ανανέωση του με μεταχειρισμένα πλοία νεότερης γενιάς καθίσταται δύσκολη.
Ploia, limani, Peiraias, Apergia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σοβαρή πρόκληση για την ακτοπλοΐα η ανανέωση του στόλου της έως το 2030

Με την προϋπόθεση ότι σήμερα δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ έως το 2030, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων.