ΓΔ: 1410.15 -0.84% Τζίρος: 11.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:46:34 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
kikilias
Φώτο: George Vitsaras / SOOC

Κικίλιας: Τεράστιο το περιθώριο τουριστικής ανάπτυξης της Δυτ. Μακεδονίας

Παρουσιάστηκε το νέο σήμα της Δυτικής Μακεδονίας το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα τοπικά προϊόντα με στόχο την πιστοποίηση της αυθεντικότητας και την ενίσχυση της εξωστρέφειας.

«Η Καστοριά είναι ένας ευλογημένος τόπος. Είναι η «Βυζαντινή αρχόντισσα» και έτσι θα την προβάλουμε στο εξωτερικό. Βλέπω στη λεκάνη της Μεσογείου και στη Νότια Ευρώπη να διαφημίζεται η εύκολη πρόσβαση αεροπορικώς στο Μιλάνο και οδικώς στη λίμνη του Κόμο. Ποια λίμνη του Κόμο; Αεροπορικώς στη Θεσσαλονίκη, οδικώς στην Καστοριά και στη λίμνη της Καστοριάς. Θα το πούμε παντού, σε όλη την Ευρώπη».

Με αυτά τα λόγια ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας ξεκίνησε την ομιλία του στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στην Καστοριά για την παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης για τον Τουρισμό και την Οπτική Ταυτότητα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, παρουσία του περιφερειάρχη Γιώργου Κασαπίδη, των αντιπεριφερειαρχών, Θανάση Φωλίνα, Δέσποινας Κοζατσάνη, Κατερίνας Δαδαμόγια και Σωτήρη Βόσδου, της επικεφαλής του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρίας Αντωνίου, των δημάρχων Καστοριάς, Γιάννης Κορεντσίδη, Γρεβενών Γιώργου Δασταμάνη, Κοζάνης Λάζαρου Μαλούτα, Φλώρινας Βασίλη Γιαννάκη, του βουλευτή Καστοριάς της Νέας Δημοκρατίας Ζήση Τζηκαλάγια και τουριστικών φορέων της περιοχής.

Όπως ανέφερε ο κ. Κικίλιας, ήδη από τον χειμώνα, σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, ξεκίνησε ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.

«Υπάρχουν μεγάλες εκθέσεις στο Παρίσι, στο Λονδίνο, στη Φρανκφούρτη και στο Μόναχο, στις σκανδιναβικές χώρες, στις ΗΠΑ, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στο Ισραήλ. Στη Δυτική Μακεδονία δεν έχουν γίνει ποτέ. Από εδώ και πέρα αυτό αλλάζει. Με κόπο, προσπάθεια και μάχη γίνονται τα πράγματα που αξίζουν, έτσι θα πορευτούμε» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουρισμού, και κάλεσε την τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και τους ιδιώτες (επιχειρηματίες, εμπόρους, καταστηματάρχες) να συνεργαστούν όλοι μαζί, επισημαίνοντας ότι αυτή προσπάθεια πρέπει να είναι ομαδική.

Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε επίσης στα πολύ καλά αποτελέσματα που είχε η καμπάνια που ξεκίνησε πέρυσι το φθινόπωρο για 12μηνο τουρισμό, με το Νυμφαίο να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και να συμβάλλει με τις φωτογραφίες, που αποτύπωναν τις απαράμιλλες ομορφιές του, στο άνοιγμα του χειμερινού τουρισμού ο οποίος έφτασε μέχρι τα μέσα Μαρτίου.

«Ταυτόχρονα ενισχύουμε και το city break, τη δυνατότητα του τριήμερου σε πόλεις της Δ. Μακεδονίας, από τα Γρεβενά μέχρι εδώ, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της περιφέρειας. Αυτή η περιφέρεια είχε άλλες προτεραιότητες- την παραγωγή, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.α. Θα τις εγκαταλείψουμε; Σε καμία των περιπτώσεων. Απλώς σας διαβεβαιώ ότι κάθε μήνα και κάθε χρόνο που θα περνάει θα κερδίζει ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας στην Καστοριά και στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ο τουρισμός. Γιατί είναι προφανές ότι αν σε αυτό το οποίο έδωσε ο Θεός και η φύση εμείς πάμε με επαγγελματισμό και οργανωμένα να βάλουμε στοιχεία οργάνωσης και σύγχρονου management αναβαθμίζοντας το προϊόν με ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο, το περιθώριο τουριστικής ανάπτυξης στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι τεράστιο» δήλωσε ο Υπουργός Τουρισμού και έφερε ως παράδειγμα την Ήπειρο, η οποία μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν η πιο αδύναμη οικονομικά περιφέρεια της Ευρώπης, με τους κατοίκους της να αγωνιούν για τα προς το ζην, και σήμερα με τις επενδύσεις που έχουν γίνει σε περιοχές όπως τα Ιωάννινα, το Πάπιγκο και την Αρίστη, έχει εξελιχθεί σε προορισμό που επισκέπτονται Έλληνες και ξένοι τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

«Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από τους προορισμούς με ισχυρό brand του εξωτερικού. Η Καστοριά θα γίνει σημείο αναφοράς και σιγά- σιγά μαζί με τις άλλες οικονομικές δραστηριότητα θα υπολογίζετε ότι η κύρια πηγή ανάπτυξης, θέσεων εργασίας, ποιοτικής αναβάθμισης και εσόδων για τη Δυτική Μακεδονία θα είναι ο τουρισμός» τόνισε ο κ. Κικίλιας.

«Η συμβολή του υπουργού είναι καθοριστική. Το προσκλητήριο για τη Δυτική Μακεδονία ξεκινάει από σήμερα» δήλωσε με τη σειρά του ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, ενώ ο δήμαρχος Καστοριάς υπογράμμισε ότι ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ανάπτυξη της περιοχής.

Στο τέλος της εκδήλωσης παρουσιάστηκε το νέο σήμα της Δυτικής Μακεδονίας το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα τοπικά προϊόντα με στόχο την πιστοποίηση της αυθεντικότητας και την ενίσχυση της εξωστρέφειας. Στο σήμα απεικονίζεται μια φιγούρα βουνού και θάλασσας και έχει δική του γραμματοσειρά η οποία ονομάστηκε «Πρέσπες» και αποτελεί έναν συνδυασμό της βυζαντινής τυπογραφίας και τυπογραφίας του σήμερα.

Ο υπουργός Τουρισμού επισκέφθηκε επίσης την Ιερά Μονή της Παναγίας Μαυριώτισσας, ξεναγήθηκε στο παρεκκλήσι του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου και περιηγήθηκε στη Λίμνη Καστοριάς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέχρι και 100% η πληρότητα στους καρναβαλικούς προορισμούς της χώρας

Με δεδομένη την μεγάλη απήχηση των γνωστών σε όλους παραδοσιακούς καρναβαλικούς προορισμούς ενδιαφέρον έχει πως θα κινηθούν τα δυο τριήμερα οι προορισμοί της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χατζηδάκης: Η Ελλάδα έχει πενταπλάσια ανάπτυξη από τον μ.ο. της ευρωζώνης

Για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και συνολικά της Βόρειας Ελλάδας μίλησε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε συνέδριο όπου έδωσε έμφαση στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το Αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Tourism, Tourismos, Greece, Ellada, Naxos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αισιοδοξία για νέα άνοδο στον τουρισμό το 2024, ποιες είναι οι μεγάλες προκλήσεις

«Ανεβασμένες» οι προσδοκίες του κλάδου για την πορεία του φέτος, όπως δείχνει έκθεση της Alpha Bank, αλλά υπάρχουν σημαντικά αγκάθια που μπορούν να τον πλήξουν σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.