ΓΔ: 877.51 0.23% Τζίρος: 8.11 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:42:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Έως τα τέλη του 2022 ο διαγωνισμός για το «Αργοστόλι-Πόρος»

Ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης είναι τα τρία χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου της διαγωνιστικής διαδικασίας μέχρι την υπογραφή της σύμβασης.

Ο διαγωνισμός για το έργο «Βελτίωση του Οδικού άξονα Αργοστόλι-Πόρος» με προϋπολογισμό 55 εκατ. ευρώ αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2022, ενώ ήδη έχει επιτευχθεί σημαντική μελετητική ωρίμανση. Για το έργο ενημερώθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Κεφαλονιά.

Όπως σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης: «Πρόκειται για μία σημαντική ημέρα για την Κεφαλονιά, καθώς ένα αίτημα ετών της τοπικής κοινωνίας, η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης “ Αργοστόλι-Πόρος” ξεκινά. Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αντιληφθήκαμε από την πρώτη στιγμή ότι ο δρόμος που συνδέει το λιμάνι του νησιού με το Αργοστόλι χρειαζόταν την παρέμβασή μας, προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στον ρόλο του και στις αυξημένες ανάγκες μετακίνησης.

Με ταχύτατους ρυθμούς χαρακτηρίσαμε το έργο προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ, εθνικού επιπέδου με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, το ωριμάσαμε μελετητικά και έως το τέλος του 2022 θα προκηρύξουμε τον διαγωνισμό, για να ξεκινήσει στη συνέχεια η κατασκευή του.

Η Κεφαλονιά, οι κάτοικοι του νησιού και οι επισκέπτες της, θα έχουν στη διάθεσή τους έναν σύγχρονο δρόμο. Οι μετακινήσεις θα είναι ταχύτερες, έως και 20% του σημερινού χρόνου, κυρίως, όμως, θα είναι πιο ασφαλείς. Λαμβάνουμε, επιπλέον, μέριμνα ώστε να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα της οδού σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων που στο παρελθόν έχουν “ πληγώσει” το νησί.

Αποδεικνύουμε με έργα στους κατοίκους της Κεφαλονιάς ότι η πολιτεία και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι δίπλα τους και προχωρά σε όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες που εξασφαλίζουν την ευημερία του τόπου».

Ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης είναι τα τρία χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου της διαγωνιστικής διαδικασίας μέχρι την υπογραφή της σύμβασης.

Ποια τα οφέλη του έργου

Η οδός διέρχεται μέσα από πληθώρα οικισμών (Τραυλιάτα, Περατάτα, Βλαχάτα, Πλατειές, Βαλεριάνο, Πάστρα, Αγία Ειρήνη, Τζανάτα) και έχει χαρακτηριστικά που μεταβάλλονται σημαντικά ανά τμήματα. Αυτό έχει ως συνέπεια, η μέση ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 50χλμ/ώρα χωρίς να υπάρχει δυνατότητα προσπέρασης, με αποτέλεαμα αυξημένη επικινδυνότητα και χρόνο διαδρομής που φθάνει τη μία ώρα.

Με τη κατασκευή του έργου επιτυγχάνεται:

  • Η αύξηση της οδικής ασφάλειας με την παροχή δυνατότητας ασφαλούς προσπέρασης σε ποσοστό άνω του 20% σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας ομαλά ισοκατανεμημένο κατά μήκος της διαδρομής, τη λήψη μέτρων πρόληψης των ατυχημάτων εντός και εκτός οικισμών και την εφαρμογή αντιολισθηρού ασφαλτικού τάπητα σε όλο το μήκος.
  • Η μείωση του συνολικού χρόνου διαδρομής κατά 20% περίπου, λόγω των διαθέσιμων μηκών προσπέρασης 7χλμ περίπου σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας.
  • Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας της οδού σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων τύπου Ιανού με την αντικατάσταση του συνόλου των οχετών και την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατά μήκος της οδού προβλέπονται, μεταξύ άλλων, οι ακόλουθες εργασίες:

  • Τμήματα εντός οικισμών συνολικού μήκους 14χλμ: Ήπια μέτρα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
  • Τμήματα εκτός οικισμών με παρόδιες χρήσεις συνολικού μήκους 8χλμ: Βελτίωση της χάραξης και διαπλάτυνση της οδού.
  • Υπεραστικά τμήματα συνολικού μήκους 15χλμ: Βελτίωση της χάραξης και πρόβλεψη 3ης λωρίδας εναλλασσόμενης προσπέρασης με αύξηση του πλάτους της οδού.
  • Κατασκευή 12 ισόπεδων κόμβων στις κύριες συνδέσεις.
  • Κατασκευή νέας γέφυρας στην είσοδο του Πόρου για την ομαλή ροή της κυκλοφορίας.
  • Αντικατάσταση του συνόλου των 97 υφιστάμενων οχετών της οδού με νέους.
  • Αντιολισθηρή ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας σε όλο το μήκος.
  • Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας.

Λιμάνι Αργοστολίου

Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για τις στοχευμένες δράσεις που υλοποιούνται στο λιμάνι του Αργοστολίου.

Οι παρεμβάσεις που γίνονται πρόκειται να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης του Αργοστολίου, να βελτιώσουν την εικόνα της περιοχής και να αναβαθμίσουν τις λιμενικές υποδομές.

Ειδικότερα, υλοποιούνται εργασίες για την αντιμετώπιση των ζημιών που προκλήθηκαν στο κεντρικό λιμάνι του Αργοστολίου και ταυτόχρονα αλλάζει η εικόνα συνολικά του παραλιακού μετώπου της πόλης.

Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.

Παράλληλα, γίνεται επικαιροποίηση του master plan του λιμανιού και προχωρά ο σχεδιασμός για την μετεγκατάσταση του εμπορικού κομματιού του λιμανιού από την πόλη. Το όφελος θα είναι η αποσυμφόρηση του αστικού ιστού από την κυκλοφορία μεγάλων οχημάτων και η αναβάθμιση της συνολικής εικόνας της πόλης. Επιπλέον, βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Υπό μελέτη βρίσκεται η κατασκευή νέου εμπορικού προβλήτα στο ανατολικό τμήμα του λιμένα, στην περιοχή του Δραπάνου, ικανοποιώντας και το σχετικό αίτημα της Δημοτικής Αρχής για τη μεταφορά του εμπορικού τμήματος του λιμένα στο Δράπανο.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραγιάννης: Η Ελλάδα πήρε έγκαιρα μέτρα για την διασφάλιση των Δημοσίων Έργων

Ο υφυπουργός έκανε ιδιαίτερη μνεία στη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών καθώς υπηρετούν τον κεντρικό στόχο της ανάπτυξης που βρίσκεται στον πυρήνα «του μεγάλου προγράμματος 13 δις € που υλοποιούμε».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αδυναμία να εκτελέσουν έργα δηλώνουν οι κατασκευαστικές εταιρείες

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΕ, Γ. Βλάχος ζητά τη χορήγηση αυτοδίκαιης παράτασης στα έργα τεσσάρων έως έξι μηνών και τη θεσμοθέτηση σύγχρονου και σοβαρού συστήματος αναθεώρησης των τιμών στα υλικά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η «ιπτάμενη» περιφερειακή οδός στη Θεσσαλονίκη

Η νέα Ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Flyover) θα αποτελεί τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα. Κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές και για το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαράζ αυξήσεων στα υλικά κατασκευής, καθυστερεί η ρύθμιση Καραμανλή

Η έκρηξη τιμών στα υλικά επηρεάζει το σύνολο των διαγωνισμών που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη, αλλά και τον σχεδιασμό των νέων διαγωνιστικών διαδικασιών του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ.