ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτό: Ο Άδωνις Γεωργιάδης, υπουργός Ανάπτυξης. ΑΠΕ

Το καλάθι με τα 50 προϊόντα θα παραμείνει όσο διαρκεί ο πληθωρισμός

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Α. Γεωργιάδης, ανέφερε πως το καλάθι είναι η προσπάθεια κάθε αλυσίδας να δείξει την χαμηλότερη τιμή της συγκεντρωμένη και τόνισε πως οι έλεγχοι στην αγορά θα συνεχιστούν σε υψηλούς ρυθμούς.

Για τον τρόπο που θα λειτουργήσει το «καλάθι του νοικοκυριού» όπου θα περιλαμβάνονται 50 κωδικοί από τις κατηγορίες γαλακτοκομικά, κρέας, λάδι, άλευρα, ζυμαρικά, χαρτικά, απορρυπαντικά και άλλα εξήγησε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδης που σημείωσε ότι το καλάθι θα παραμείνει όσο και ο πληθωρισμός.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA ο κ. Γεωργιάδης πρόσθεσε ότι «στην εφαρμογή e-katanalotis μπορεί να βρει κανείς πόσο κοστίζουν όλα τα προϊόντα σε κάθε σούπερ μάρκετ. Από αυτό το καλάθι ο καταναλωτής μπορεί να πάρει 1 προϊόν ανάλογα με τις ανάγκες του. Δεν έχει πλαφόν το καλάθι, είναι η προσπάθεια της κάθε αλυσίδας να δείξει την χαμηλότερή της τιμή συγκεντρωμένη. Το πώς θα φτιάξουν το καλάθι, εάν θα βάλουν επώνυμα προϊόντα ή όχι, είναι δική τους δουλειά. Όσο διαρκεί ο πληθωρισμός θα υπάρχει και το καλάθι. Ο ανταγωνισμός λειτουργεί ελεύθερα, δεν παρεμβαίνουμε στον ανταγωνισμό. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και εντατικότερα. Ισχύει για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Θα φτιάξουμε το καλάθι, θα παρακολουθούμε την τιμή να είναι χαμηλή έως και μηδενική, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να προμηθευτεί αυτά τα προϊόντα».

Γενικότερα, ο κ. Γεωργιάδης μίλησε για την ακρίβεια και για το καλάθι των 50 προϊόντων σε συγκεκριμένη τιμή και σημείωσε: «Έχουμε ακρίβεια, δυστυχώς για την Ευρώπη είμαστε στην 10άδα. Υπάρχει πρόβλημα με την ακρίβεια, γεγονός που υπάρχει και στον υπόλοιπο κόσμο. Το να αντιμετωπίζεις στον πληθωρισμό είναι μία δύσκολη άσκηση, διότι ο πληθωρισμός έρχεται από το εξωτερικό, ανεβαίνει η ενέργεια, ανεβαίνει το κόστος, ανεβαίνει η πώληση των προϊόντων και αυτό κάποια στιγμή φτάνει στο ράφι του καταναλωτή», ανέφερε αρχικά.

«Έχουμε κάνει δύο πράγματα. Έχουμε φτιάξει έναν ελεγκτικό μηχανισμό, πρωτόγνωρο για το υπουργείο Ανάπτυξης, δεν υπήρχε ποτέ στο υπουργείο τέτοιος μηχανισμός. Έχουμε κάνει 1000% περισσότερους ελέγχους από τους πολιτικούς μας αντιπάλους. Δεύτερον, βάλαμε το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους για να μπορεί ο ελεγκτικός μηχανισμός να φρενάρει όσο γίνεται τον πληθωρισμό, και αυτό αφορά στα προϊόντα συνολικά. Σε αυτή τη γενική «ομπρέλα» πάμε να χτίσουμε ένα πιο προστατευμένο κομμάτι, στο οποίο δίνουμε την ευκαιρία, σε όλους τους συμπολίτες μας που καλώς διαμαρτύρονται γιατί έχουν ανάγκη, και δεν βγάζουν τον μήνα, τουλάχιστον σε αυτά τα αγαθά που είναι απολύτως απαραίτητα, να τα βρουν», πρόσθεσε ο κ. Γεωργιάδης.

Ο υπουργός Ανάπτυξης σχετικά με την αύξηση των τιμών είπε ότι «ο κυριότερος λόγος των αυξήσεων είναι η αύξηση της τιμής της ενέργειας. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το 76% του πληθωρισμού μας, απορρέεται από την αύξηση των τιμών της ενέργειας. Υπάρχουν προϊόντα που επηρεάζονται εποχιακά. Στην εποχή του ακραίου πληθωρισμού ο καταναλωτής θα πρέπει να ψάχνει λίγο παραπάνω», τόνισε σχετικά.

«Το μοντέλο που δουλεύει η ευρωπαϊκή τράπεζα, και οι ευρωπαϊκές κεντρικές αρχές, άρα και η Ελλάδα, λέει ότι μέχρι τέλος του χρόνου ο πληθωρισμός θα συνεχιστεί, και από τον νέο χρόνο βλέπουμε. Λόγω της ύφεσης που αναμένεται στην Ευρώπη και στον κόσμο, υπάρχει και η αντίρροπη δύναμη που θα πιέζει τις τιμές προς τα κάτω. Δεν γνωρίζουμε ακόμα πού θα ισορροπήσει», κατέληξε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα προϊόντα που εξαιρούνται από τις διατάξεις περί προωθητικών ενεργειών

«Με αυτήν την τροποποίηση επιτυγχάνεται αμοιβαίο όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ προωθείται και η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικά βιώσιμων συμπεριφορών από τους πολίτες» υπογραμμίζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης. 
Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Οι προσφορές δημιουργούν κατάσταση ζούγκλας στην αγορά

Ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε πως οι εταιρείες που τους επιβλήθηκαν πρόστιμα θα πρέπει να φέρουν διορθωμένους τιμοκαταλόγους εντός δυο μηνών. Στους 700 οι κωδικοί «μόνιμης μείωσης τιμής».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τρία μέτρα για την καταπολέμηση της ακρίβειας στα σούπερ μάρκετ

Στη Βουλή σήμερα θα ψηφιστεί η τροπολογία του υπ. Ανάπτυξης που θα περιλαμβάνει την πρωτοβουλία για «Μόνιμη Μείωση Τιμής» καθώς και ενημέρωση για τις τιμές των προϊόντων. Βαριά τα πρόστιμα για όσες αλυσίδες δεν τηρήσουν τις υποχρεώσεις τους.
Kostas Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Διευρύνεται το πλαφόν κέρδους και σε άλλα προϊόντα

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε πως δεν θα επιτραπούν αναίτιες ανατιμήσεις, σημειώνοντας πως ήδη έχουν ξεκινήσει εντατικοί έλεγχοι για τα ελληνικά παραγόμενα προϊόντα και ήδη έχουν πέσει τα πρώτα μεγάλα πρόστιμα.