ΓΔ: 1021.16 -2.97% Τζίρος: 91.68 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Στα 11 δισ. ευρώ η προστιθέμενη αξία των logistics στην οικονομία

Ο κλάδος των logistics συμμετέχει κατά 10% περίπου στο ελληνικό ΑΕΠ, και σύμφωνα με τα στοιχεία της Nepa Economic Consulting διαθέτει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και ανάπτυξης, ενώ οι επενδύσεις που έρχονται θα δώσουν ώθηση στον κλάδο.

Παρά το μεγάλο του μέγεθος, ο τομέας της εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistics), δείχνει ότι διαθέτει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και ανάπτυξης των οικονομικών δεικτών του, ενώ οι επενδύσεις στον τομέα της ανάπτυξη των εγκαταστάσεων αποθήκευσης και διανομής όπως π.χ. Εμπορευματικό Κέντρο Θριάσιου Πεδίου, ο εκσυγχρονισμός των εμπορευματικών λιμένων, και τα νέα οδικά δίκτυα αναμένεται ότι θα δώσουν επιπλέον ώθηση και δυναμική στον κλάδο.

Αποθήκες logistics (3rd Party Logistics) και 4PL (υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω τρίτων), μεταφορικές εταιρείες, εμπορευματικοί λιμένες, αεροπορικές εταιρείες cargo, εκτελωνιστικές και ναυτιλιακές, συνθέτουν το παζλ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις υπηρεσίες της εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistics), ενώ σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία, ο κλάδος συμμετέχει κατά 10% περίπου στο ελληνικό ΑΕΠ, με την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία του να αγγίζει τα 11 δισ. ευρώ, σύμφωνα με συγκεντρωτικά στοιχεία της εταιρείας συμβούλων Nepa Economic Consulting.

Η εταιρεία συμβούλων επισημαίνει ότι προσαρμοζόμενες στις νέες συνθήκες αλλά και στις διεθνής απαιτήσεις, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα θα πρέπει να είναι θωρακισμένες και ασφαλείς σε ότι έχει να κάνει με τα οικονομικά τους στοιχεία, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων επηρεάζει αρνητικά το cash flow και τα περιθώρια κερδοφορίας τους.

Δίνει επίσης έμφαση στη σημασία των outsourcing λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, που παρέχει και η ίδια η Nepa, μέσα από μοντέλα και διαδικασίες που εξελίσσονται διαρκώς, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οι υπηρεσίες αυτές οδηγούν σε ένα αποτελεσματικότερο μοντέλο λειτουργίας με περιορισμό ρίσκου, βελτιστοποίηση διαδικασιών, εισαγωγή νέων τεχνολογιών και αυτοματοποιήσεων, ποιοτικότερη και άμεση πληροφόρηση για τη διοίκηση και τελικά σημαντική εξοικονόμηση κόστους, ενώ με τον σχεδιασμό της φορολογικής και λογιστικής στρατηγικής θωρακίζονται οι επιχειρήσεις προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης και της εξέλιξη τους.

Η σημασία της εφοδιαστικής αλυσίδας θα αναδειχθεί σύμφωνα με πληροφορίες και σε συνέδριο που προετοιμάζεται από την περιφέρεια Αττικής, τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη και τον αντιπεριφερειάρχη Δυτικού Τομέα Ελευθέριο Κοσμόπουλο, με την συνδρομή της Νepa economic consulting και θα πραγματοποιηθεί στην Δυτική Αττική στις αρχές του 2023.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Ξιφαράς: Κομβική για την περιοχή της Θράκης η σιδηροδρομική Εγνατία

Ο ΓΓ Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι η κατασκευή των έργων συνδυάζεται με σχέδιο για τη συντήρηση και τη λειτουργία τους, που εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική των μεταφορών και τη ανάπτυξη της περιοχής. 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα τέλη του 2025 η μετεγκατάσταση των μεταφορικών εταιρειών στη Φυλή

Στα 32 εκατ. ευρώ θα ανέλθει η δημιουργία του σύγχρονου Επιχειρηματικού Πάρκου, στην περιοχή Σπηλιές του Δήμου Φυλής που θα οδηγήσει σε ένα σύγχρονο και οργανωμένο χώρο για την εγκατάσταση των μεταφορικών επιχειρήσεων που εδρεύουν στον Ελαιώνα.
Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Καραγιάννης: Η επένδυση στο Θριάσιο δημιουργεί νέες προοπτικές

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, η χώρα πρέπει να καταστεί ως ένα μεγάλο συγκοινωνιακό και εμπορευματικό hub για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αξιοποιώντας τη στρατηγική της θέση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το νέο ΕΣΠΑ ξεκλειδώνει υποδομές μεταφορών και περιφερειακή ανάπτυξη

Το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 αναμένεται να ενεργοποιήσει ένα πλέγμα επενδύσεων για την μείωση της χρήσης άνθρακα και την αύξηση χρήσης καθαρών μορφών ενέργειας στις μεταφορές που σήμερα προκαλούν το 25% των συνολικών αεριών του θερμοκηπίου.