ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: SOOC

Ν. Παπαθανάσης: Ετοιμάζεται και νέο «καλάθι» για τη Σαρακοστή

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, τόνισε ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι απόλυτα επιτυχημένο, ενώ συνεχίζονται οι συζητήσεις με τη βιομηχανία για ένταξη σε αυτό και επώνυμων προϊόντων.

Ένα νέο «καλάθι» αυτή τη φορά για τα προϊόντα που αφορούν τη Σαρακοστή ετοιμάζει το υπ. Ανάπτυξης, όπως υποστήριξε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης. 

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA ο κ. Παπαθανάσης υποστήριξε ότι «το καλάθι είναι μία επιτυχία, το γνωρίζουν όσοι το χρησιμοποιούν, και κάνεις δεν είπε ότι δε μπορεί να υπάρξει ένα σαρακοστιανό καλάθι. Όπως λειτούργησε το εορταστικό καλάθι και το καλάθι του Αι Βασίλη με εξαιρετικά δώρα που ο κόσμος τα προτίμησε. Στο καλάθι υπάρχει ένα ποσοστό ιδιωτικής ετικέτας και συζητάμε με την αγορά και τη βιομηχανία να βάλουμε και επώνυμα προϊόντα έτσι ώστε να μπει ένα επώνυμο και ένα ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε προϊόν, χωρίς να αλλάξει η λειτουργία του. Θα πρέπει πρώτα να πάρουμε την έγκριση της επιτροπής ανταγωνισμού και στη συνέχεια θα το κάνουμε. Η συζήτηση με τις μεγάλες εταιρείες τροφίμων προχωρά κάθε βδομάδα, και αυτές οι εταιρείες θέλουν να στηρίξουν την προσπάθεια και να μπουν στο καλάθι διότι το καλάθι είναι προτιμητέο από τους καταναλωτές και έχει μεγάλη επιτυχία. Έχει υπάρξει ανταγωνισμός και έχουν κρατηθεί οι τιμές 10 εβδομάδες τώρα. Και την Τετάρτη που μας πέρασε το 92% των προϊόντων είχε είτε πτωτική πορεία είτε σταθερή τιμή. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν κερδίσει τη «μάχη» γι’ αυτό θέλουν να μπουν στο καλάθι και τα επώνυμα προϊόντα. Οι καταναλωτές έχουν αλλάξει συμπεριφορά και αυτό ανησυχεί την επώνυμη ετικέτα και θέλει να μπει στο καλάθι»

Για το «Σαρακοστιανό καλάθι» είπε πως, «είναι κάτι που θα το συζητήσουμε πάντως το εορταστικό καλάθι λειτούργησε πολύ καλά». Αναφορικά με τις συνεχείς αυξήσεις των τιμών στα βασικά προϊόντα ο κ. Παπαθανάσης τόνισε πως, «γι’ αυτό έχουμε βάλει και το πλαφόν στο ποσοστό κέρδους και δε σταματάμε τους ελέγχους. Ελέγχει η υπηρεσία μας, επιβάλλονται πρόστιμα, υπάρχει ένα ποσοστό 6-8% που κατ’ ουσίαν έχει αισχροκέρδεια. Καμία άλλη χώρα δεν έχει την πλατφόρμα e-katanalotis για να δει τις τιμές των ειδών πρώτης ανάγκης. Το καλάθι κράτησε τις τιμές, μπορείτε να μπείτε στην πλατφόρμα όχι μόνο τις τιμές από το καλάθι αλλά από 1.400 προϊόντα που λαμβάνονται καθημερινά, σε πραγματικό χρόνο. Οι καταναλωτές μπορούν να τηλεφωνήσουν στο 1520 ή υπάρχει στο katagelies.gov.gr που μπορούν να καταγγείλουν επώνυμα ή ανώνυμα μία συμπεριφορά που δεν είναι επαγγελματική και που πιθανολογείται να υπάρχει αισχροκέρδεια».

«Ζούμε σε μία ευρωπαϊκή οικογένεια, όταν η ευρωζώνη έχει 9,6% πληθωρισμό και η Ελλάδα 7,6%, αντιλαμβάνεστε ότι έχουμε χαμηλότερο πληθωρισμό όμως υπάρχει, ροκανίζει μερικώς το εισόδημα των συμπολιτών μας και γι’ αυτό έχουμε δράσεις προκειμένου να αυξήσουμε το διαθέσιμο εισόδημα. Έχουμε αύξηση των συντάξεων, έρχεται το market pass ου θα δίνει επιστροφή 22 έως 100 ευρώ τον μήνα στον δικαιούχο. Όσο υπάρχει πληθωρισμός υπάρχουν και αυξήσεις. Κανείς δεν είπε ότι η πολιτεία μπορεί να καλύψει πλήρως αυτό το κύμα ακρίβειας. Με το καλάθι μπορείς να κερδίσεις περίπου 8 ευρώ το μήνα και μία 4μελης οικογένεια με το market pass μπορεί να κερδίσει 50-52 ευρώ τον μήνα. Γίνεται κάθε προσπάθεια από την πολιτεία να ανακουφίσει τα νοικοκυριά», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα σημείωσε ότι υπάρχει αλλαγή στον τρόπο που καθορίζονται οι τιμές στις εκπτώσεις. «Πλέον θα λειτουργούμε με την χαμηλότερη τιμή των 30 προηγούμενων ημερών. Επομένως θα αλλάξει και αυτό, προκειμένου να προστατευθούν οι καταναλωτές. Σήμερα για παράδειγμα 9 του μήνα, θα λαμβάνεται η χαμηλότερη τιμή από την 9η Δεκεμβρίου και επ΄ αυτής της τιμής θα έχουμε την έκπτωση. Νομοθετούμε γι’ αυτό. Έχουμε τη δυνατότητα να το δούμε αυτό και να το ελέγξουμε. Εάν έχεις ένα παπούτσι 90 ευρώ, και μία μέρα πριν τις εκπτώσεις το βάλεις 100 ευρώ, δεν θα ληφθεί υπόψιν η τιμή των 100 ευρώ, αλλά των 90 ευρώ».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα προϊόντα που εξαιρούνται από τις διατάξεις περί προωθητικών ενεργειών

«Με αυτήν την τροποποίηση επιτυγχάνεται αμοιβαίο όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ προωθείται και η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικά βιώσιμων συμπεριφορών από τους πολίτες» υπογραμμίζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης. 
Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Οι προσφορές δημιουργούν κατάσταση ζούγκλας στην αγορά

Ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε πως οι εταιρείες που τους επιβλήθηκαν πρόστιμα θα πρέπει να φέρουν διορθωμένους τιμοκαταλόγους εντός δυο μηνών. Στους 700 οι κωδικοί «μόνιμης μείωσης τιμής».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τρία μέτρα για την καταπολέμηση της ακρίβειας στα σούπερ μάρκετ

Στη Βουλή σήμερα θα ψηφιστεί η τροπολογία του υπ. Ανάπτυξης που θα περιλαμβάνει την πρωτοβουλία για «Μόνιμη Μείωση Τιμής» καθώς και ενημέρωση για τις τιμές των προϊόντων. Βαριά τα πρόστιμα για όσες αλυσίδες δεν τηρήσουν τις υποχρεώσεις τους.
Kostas Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Διευρύνεται το πλαφόν κέρδους και σε άλλα προϊόντα

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε πως δεν θα επιτραπούν αναίτιες ανατιμήσεις, σημειώνοντας πως ήδη έχουν ξεκινήσει εντατικοί έλεγχοι για τα ελληνικά παραγόμενα προϊόντα και ήδη έχουν πέσει τα πρώτα μεγάλα πρόστιμα.