ΓΔ: 1392.64 0.84% Τζίρος: 63.55 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:40:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Supermarket
Φωτο: Shutterstock

Βαρύ πρόστιμο σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ με συνοπτικές διαδικασίες

Ανησυχία στον κλάδο προκαλεί η προαναγγελία υψηλού προστίμου σε μεγάλη αλυσίδα πριν ακόμη στείλει τις εξηγήσεις της στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία. Το «κυνήγι» της αισχροκέρδειας και το παιχνίδι εντυπώσεων στα τηλεοπτικά πάνελ.

Η επικείμενη επιβολή υψηλού προστίμου σε «πολύ μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ», που έχει ήδη προαναγγελθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στον κλάδο του λιανεμπορίου -το BD έχει στη διάθεση του την επωνυμία της αλυσίδας, αλλά δεν θεωρεί σκόπιμη την αναφορά της πριν η ίδια αποστείλει τις απαντήσεις της στην αρμόδια υπηρεσία.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η ανησυχία αυτή οφείλεται, πρώτον, στο γεγονός ότι η προαναγγελία του προστίμου έγινε πριν ακόμη η συγκεκριμένη αλυσίδα απαντήσει στις αιτιάσεις της ΔΙΜΕΑ σχετικά τις διαπιστώσεις «παράνομης κερδοφορίας» -δηλαδή, είχε προεξοφληθεί η απόρριψη τους. Και δεύτερον, διότι στην προκειμένη περίπτωση η αλυσίδα η οποία πρόκειται να τιμωρηθεί «αγγίζει», λόγω του μεγέθους της, όλο τον κλάδο. Τούτο πρακτικά σημαίνει, κατά τις ίδιες πηγές, ότι δυσφημίζεται όλος ο κλάδος κι ως εκ τούτου οι κατηγορίες που απευθύνονται στο λιανεμπόριο και αφορούν το φαινόμενο της «αισχροκέρδειας» κατ΄αυτό τον τρόπο εμφανίζεται ότι «έχουν βάση».

Αυτές οι περιπτώσεις δίνουν την ευχέρεια στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να αντιμετωπίζει στα τηλεοπτικά πάνελ τις αντιπολιτευτικές επικρίσεις σχετικά με το τι κάνουν οι υπηρεσίες του υπουργείου σε θέματα αισχροκέρδειας.

Κατά τις υπάρχουσες πληροφορίες, λοιπόν, το σχεδόν αποφασισμένο πρόστιμο ίσως να είναι και μεγαλύτερο των 300.000 ευρώ. Είναι το δεύτερο που επιβάλλεται σε μεγάλη αλυσίδα, το προηγούμενο ήταν σε βάρος της Lidl και ήταν ύψους 600.000 ευρώ. Το πρόστιμο αφορά δύο κατηγορίες παραβάσεων: πρώτον, παρατηρήθηκαν περιπτώσεις προϊόντων με διαφορετικές τιμές στο ράφι και στο ταμείο του καταστήματος και, δεύτερον, αύξηση των περιθωρίων κέρδους πέραν των ορίων που επιτρέπει σχετική νομοθετική ρύθμιση. Και οι περιπτώσεις είναι αρκετές, κατά τις σχετικές πληροφορίες, δηλαδή δεν αφορούν ένα – δύο προϊόντα, αλλά πολύ περισσότερα.

Το ύψος του προστίμου δείχνει και το μέγεθος των παραβάσεων. Η συγκεκριμένη αλυσίδα, που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις κατάταξης του λιανεμπορίου, επιχειρεί για μία ακόμη φορά στο διάστημα της τελευταίας δεκαετίας να τροποποιήσει την φυσιογνωμία της, επιχειρώντας να αποβάλει τον χαρακτηρισμό της «ακριβής» που της έχουν αποδώσει οι καταναλωτές και να συμβαδίσει με το κλίμα της περιόδου, αναπτύσσοντας όλο και περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.  

Εν τω μεταξύ, η κατανάλωση στο πρώτο δίμηνο του του 2023 συνεχίζει να «αγκομαχά», έστω κι αν οι πρώτοι δύο μήνες θεωρούνται παραδοσιακά οι πιο «φτωχοί» σε πωλήσεις. Εκτιμάται, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ότι ο Ιανουάριος έκλεισε με απώλειες περίπου 5% σε όγκο πωλήσεων και περίπου στα ίδια επίπεδα αναμένεται να κινηθεί και ο Φεβρουάριος. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα πέσει «ψαλίδι» 30% στις παροχές προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ

Την υπουργική απόφαση Σκρέκα που θα ρυθμίζει τις κρίσιμες λεπτομέρειες για την περικοπή παροχών στα σούπερ μάρκετ περιμένει η αγορά. Οι λιανέμποροι αντιδρούν σε οποιαδήποτε περικοπή περιθωρίου κέρδους.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολυεθνικές αρχίζουν μειώσεις τιμών 5% μετά την πίεση από την κυβέρνηση

Σε 71 κωδικούς μειώνει τις τιμές η Procter & Gamble, ενώ αποφάσισε να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση και η Unilever. Στις 17 ανέρχονται οι εταιρείες που έχουν ήδη γνωστοποιήσει μειώσεις σε 213 κωδικούς συνολικά.
Meiosi_timis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγορά δύο ταχυτήτων στα σούπερ μάρκετ, σε δυσμενή θέση οι «μικροί»

Οι αλυσίδες με τζίρο κάτω από 90 εκατ. ευρώ είναι αμφίβολο αν θα δουν στα ράφια τους τις μειώσεις 5% για έξι μήνες, που προβλέπονται για μεγάλες αλυσίδες. Τι σχολιάζει η Coca Cola HBC για τις ανατιμήσεις στα προϊόντα της.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανατιμήσεις από την Coca Cola HBC, μειώσεις μόνο στο 6% των κωδικών

Πηγές του BD αποκαλύπτουν ότι ο νέος τιμοκατάλογος της εταιρείας που δεσπόζει στα αναψυκτικά περιλαμβάνει αυξήσεις στο 83% των κωδικών. Εφικτό θεωρεί το υπ. Ανάπτυξης τον στόχο για μειώσεις 5% σε 500 κωδικούς της αγοράς.