ΓΔ: 903.25 -0.08% Τζίρος: 75.53 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Πρόστιμο» 250 εκατ. αν χάσουμε το... τρένο για τη Ροδοδάφνη

Προθεσμία μέχρι τις 30 Απριλίου έχει η Ελλάδα από την Κομισιόν για να ολοκληρώσει τα έργα στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, που άρχισαν το... μακρινό 2006 και έχουν κόστος σχεδόν 1 δισ. ευρώ.

Προθεσμία μέχρι τις 30 Απριλίου έλαβε χθες η Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να ολοκληρώσει τα έργα υποδομής στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη. Σε διαφορετική περίπτωση η χώρα μας θα κληθεί να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια που προσεγγίζουν τα 250 εκατ. ευρώ! 

Στην ΕΡΓΟΣΕ, που προωθεί τα έργα σε μήκος περίπου 71 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Κιάτου μέχρι τη Ροδοδάφνη (λίγο μετά τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αιγίου), εμφανίζονται καθησυχαστικοί. Έχουν, ωστόσο σοβαρό πονοκέφαλο με τα έργα ηλεκτροκίνησης αφού όπως φαίνεται ο διαγωνισμός, προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ, θα επαναπροκηρυχθεί εξαιτίας αλληλοπροσφυγών μεταξύ εργολάβων. 

Τα έργα στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη ξεκίνησαν το 2006 και το συνολικό κόστους του νέου σιδηροδρομικού άξονα προσεγγίζει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, μέσω σειράς εργολαβιών. Οι εργολαβίες για τα έργα υποδομής – επιδομής είναι σχεδόν ολοκληρωμένες γι’ αυτό και στην ΕΡΓΟΣΕ θεωρούν πως θα καλύψουν τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για περάτωση των έργων μέχρι το τέλος Απριλίου. 

Τα έργα περιλαμβάνουν έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, οκτώ σήραγγες διαφυγής συνολικού  μήκους 2.150 μέτρων, δεκατρία τμήματα με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος (Cut & Cover) συνολικού μήκους  1.710 μέτρων, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Περιλαμβάνει, επίσης, των κατασκευή τριών Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ξυλοκάστρου, Ακράτας, και Αιγίου) και έξι στάσεων (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς στην περιοχή Δερβενίου, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης).

Στο υπουργείο Υποδομών και στον ΟΣΕ καλούνται να λάβουν οριστικές αποφάσεις και με τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας εν μέσω αντιδράσεων από τη δημοτική αρχή της πόλης που επιθυμεί την κατασκευή υπόγειας γραμμής που θα ξεκινά λίγο μετά το Ρίο. Από το Αίγιο (Ροδοδάφνη) μέχρι την περιοχή του Ρίου, μήκους 32 χιλιομέτρων είναι σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου και υλοποιούνται μέσω μίας εργολαβίας, προϋπολογισμού 293 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί τα έργα υποδομής στο υποτμήμα Αίγιο – Ψαθόπυργος και εργολαβίας, προϋπολογισμού 96 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί τα έργα υποδομής της γραμμής στο υποτμήμα Ψαθόπυργος – Μποζαΐτικα Πάτρας.

Για την ολοκλήρωση της νέας γραμμής, δηλαδή για τις εργασίες επιδομής, σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροκίνησης και κατασκευής σταθμών/στάσεων προγραμματίζεται να δημοπρατηθούν δύο ακόμη εργολαβίες για τα τμήματα Αίγιο – Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος-Ρίο. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Staikouras, Ypourgeio Oikonomikon, Kyvernisi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Σταθερή η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας παρά την κρίση

Ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε πως στην έκθεση της Κομισιόν η Ελλάδα εμφανίζεται πρώτη και με μεγάλη διαφορά, στην αύξηση των επενδύσεων για την τριετία 2022-2024 καταγράφοντας διψήφια άνοδο.
Recovery Fund, Tameio Anakampsis, EU, Evropaiki Enosi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σπριντ με 65 μεγάλες μεταρρυθμίσεις για 5,3 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης

Δεκάδες ορόσημα σε μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις πρέπει να εκπληρώσει η χώρα μέχρι το τέλος του έτους για να πετύχει την εκταμίευση των δύο επόμενων δόσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως τονίζει η Eurobank.
Skylakakis, YPOIK
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θ. Σκυλακάκης: Αποφυγή της ύφεσης το 2023 εξαιτίας του Ταμείου Ανάκαμψης

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης θα είναι ένας από τους βασικούς λόγους που η ανάπτυξη της χώρας το 2023 θα κυμανθεί κοντά στα επίπεδα του 2019, εν αντιθέσει με την Ευρώπη που ο ρυθμός θα πέσει σημαντικά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Μητσοτάκης: Ένταξη στο δίκτυο επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν ΑΠΕ

Στα 850 εκατ. ευρώ φτάνει το ύψος των επενδυτικών σχεδίων που πρόκειται να αναπτυχθούν στην περιφέρεια Πελοποννήσου σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, τονίζοντας ότι η πράσινη μετάβαση των επιχειρήσεων βρίσκεται στο επίκεντρο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

EY: Η τριπλή «καταιγίδα» αλλάζει τα επενδυτικά σχέδια των επιχειρήσεων

Σύμφωνα με την έρευνα της EY, το 43% των CEOs καθυστερούν τις προγραμματισμένες επενδύσεις λόγω των γεωπολιτικών κινδύνων και αντιμετωπίζουν επίσης τη συνέχιση ή την επιστροφή των διαταραχών που σχετίζονται με τον κορονοϊό.