ΓΔ: 1413.13 0.33% Τζίρος: 137.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
Russia, Rossia, Sanctions, Kiroseis
Φωτο: Shutterstock

Μπλόκο από την ΕΕ στα τάνκερ που σπάνε το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο

Θα αποκλείονται πλήρως από τα ευρωπαϊκά λιμάνια όσα τάνκερ μεταφορτώνουν ρωσικά πετρέλαιο από άλλα πλοία για να σπάσουν το εμπάργκο στην Ευρώπη ή για να το διακινήσουν σε τρίτες χώρες σε τιμή άνω των 60 δολ.. το βαρέλι.

Ακόμη πιο αυστηρούς κανόνες και πιο σκληρή εποπτεία στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου περιλαμβάνει το 11ο πακέτο κυρώσεων ενάντια στη Μόσχα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Βασικός στόχος είναι να μειωθεί η τροφοδότηση της «πολεμικής μηχανής» της Ρωσίας στον πόλεμο ενάντια στην Ουκρανία. Σύμφωνα με διεθνή πρακτορεία αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες πραγματοποιούν μεταφορά ρωσικού πετρελαίου μέσω πλοίων ανοικτά του Μεσσηνιακού Κόλπου. 

Τονίζεται ότι η νέα απόφαση της ΕΕ δεν σημαίνει πλήρη απαγόρευση της πρακτικής που ακολουθούν ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, που μεταφορτώνουν ρωσικό πετρέλαιο σε διεθνή ύδατα. Μπορούν να το κάνουν, αρκεί το πετρέλαιο να μην προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά, όπου εφαρμόζεται το εμπάργκο και να μην διακινείται σε τρίτες χώρες σε τιμή υψηλότερη των 60 δολ.

Σε όσα πλοία διαπιστώνεται ότι παραβιάζουν αυτές τις δύο απαγορεύσεις, αλλά και όσα κλείνουν τα συστήματα πλοήγησης όσο βρίσκονται στα ανοικτά για να μην μπορούν να εντοπίζονται από τις αρχές, με βάση το νέο πακέτο κυρώσεων θα επιβάλλεται απαγόρευση εισόδου σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Ένωσης,

  • «Εν όψει της απότομης αύξησης των παραπλανητικών πρακτικών από πλοία που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο και πετρελαιοειδή, το Συμβούλιο αποφάσισε να απαγορεύσει την πρόσβαση σε λιμένες και υδατοφράκτες της ΕΕ σε κάθε πλοίο που προβαίνει σε μεταφορές από πλοίο σε πλοίο, εάν οι αρμόδιες αρχές έχουν βάσιμες υποψίες ότι το πλοίο είτε παραβιάζει την απαγόρευση εισαγωγής θαλάσσιων ρωσικών αργών πετρελαίων και πετρελαιοειδών στην ΕΕ, είτε μεταφέρει ρωσικό αργό πετρέλαιο ή πετρελαιοειδή που έχουν αγοραστεί πάνω από το ανώτατο όριο τιμών που έχει συμφωνηθεί από διεθνή συνασπισμό χωρών (σ.σ.: έως 60 δολ. το βαρέλι).
  • Η ίδια απαγόρευση θα ισχύει και για τα πλοία όταν οι αρμόδιες αρχές έχουν βάσιμες υποψίες ότι παρεμβαίνουν παράνομα, απενεργοποιούν ή θέτουν εκτός λειτουργίας με άλλο τρόπο το σύστημα πλοήγησής τους κατά τη μεταφορά ρωσικού αργού πετρελαίου και πετρελαιοειδών κατά παράβαση διεθνών συμφωνιών, κανόνων και προτύπων».

Παράλληλα, αναφέρεται ότι η ΕΕ επέκτεινε την απαγόρευση της οδικής μεταφοράς εμπορευμάτων στην ΕΕ σε ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα που έχουν ταξινομηθεί στη Ρωσία, ακόμη και όταν αυτά μεταφέρονται από φορτηγά που έχουν ταξινομηθεί εκτός Ρωσίας.

Εξάλλου, η προσωρινή παρέκκλιση που χορηγήθηκε στη Γερμανία και την Πολωνία για την προμήθεια αργού πετρελαίου από τη Ρωσία μέσω του βόρειου τμήματος του πετρελαιαγωγού Druzhba θα λήξει. Ωστόσο, το πετρέλαιο που προέρχεται από το Καζακστάν ή άλλη τρίτη χώρα θα μπορεί να συνεχίσει να διέρχεται από τη Ρωσία και να εισάγεται στην ΕΕ μέσω του πετρελαιαγωγού Druzhba.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 148 δισ. έφερε στην Ελλάδα η ναυτιλία μέσα σε μια δεκαετία

Διατηρεί την ηγετική θέση παγκοσμίως η ελληνόκτητη ναυτιλία, προβληματίζει η μείωση των πλοίων υπό ελληνική σημαία κατά 25% σε μια δεκαετία. Η άμεση και η συνολική συνεισφορά στην οικονομία, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ.
GDP
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το όνειρο της σύγκλισης με την Ευρώπη: Μαραθώνιος η αύξηση εισοδήματος

Πριν την κρίση, η Ελλάδα έφτασε στο 98% του μέσου εισοδήματος της ΕΕ, αλλά έχει επιστρέψει στο 67%. Απαιτείται αύξηση των παραγωγικών δυνατοτήτων, επισημαίνει σε ανάλυση η Alpha Bank. «Αγκάθι» το δημογραφικό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με «μνημόνιο» το επόμενο ΕΣΠΑ και με «ξαφνικό θάνατο» των κονδυλίων

Υπό την πίεση των χωρών του Βορρά, αλλάζουν οι κανόνες για το ΕΣΠΑ και θα εφαρμόζεται ό,τι ισχύει σήμερα για το Ταμείο Ανάκαμψης. Φόβοι για απώλεια πόρων για την Ελλάδα εξαιτίας της διεύρυνσης της Ε.Ε.