Φώτο: Shutterstock

Οι καταναλωτές άνω των 50 στο στόχαστρο της βιομηχανίας μόδας

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Αυξάνονται συνεχώς και ξοδεύουν περισσότερα οι καταναλωτές άνω των 50, υποχρεώνοντας τις μεγάλες φίρμες της μόδας να απαντήσουν καλύτερα στις ανάγκες τους.

Μία ανεκτίμητη αλλά εν πολλοίς ανεκμετάλλευτη πηγή εσόδων για την βιομηχανία της μόδας αποτελούν οι καταναλωτές άνω των 50 ετών, παρά το γεγονός ότι ολοένα και περισσότερες εταιρείες αναγνωρίζουν την επιδραστικότητα των μεγαλύτερων σε ηλικία μοντέλων και την συμβολή τους στην αύξηση των πωλήσεων τους. 

Σύμφωνα με έρευνα του Διεθνούς Κέντρου Μακροβιότητας (International Longevity Center), με έδρα τη Βρετανία, η «παράλειψη» αυτή εκ μέρους της βιομηχανίας μόδας δύναται να μεταφραστεί σε απώλεια πωλήσεων ύψους έως και 11 δισεκατομμυρίων στερλινών, μέσα στην επόμενη 20ετία.

Με δεδομένη την γήρανση του πληθυσμού στην Ευρώπη, οι μεγάλοι όμιλοι της βιομηχανίας καλούνται να αναθεωρήσουν την οπτική τους απέναντι στους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές, απορρίπτοντας την πολιτική του φόβου έναντι του γήρατος που εν πολλοίς υιοθετούν σήμερα. Με λίγα λόγια, αντί να ξορκίζουν τα δεινά του γήρατος, οι εταιρείες οφείλουν να αναγνωρίσουν την πραγματικότητα και να απαντήσουν στις ανάγκες των γηραιότερων καταναλωτών με τρόπο πιο κολακευτικό.

Σύμφωνα με το ILC, μέχρι το 2040, οι καταναλωτές άνω των 50 ετών αναμένεται να αποτελούν τους πολυτιμότερους πελάτες της βιομηχανίας της μόδας, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών αύξησε τις δαπάνες της σε ένδυση και υπόδυση κατά 21% στο διάστημα μεταξύ 2011 και 2018, ξοδεύοντας συνολικά 2,9 δισεκατομμύρια στερλίνες.

Τα στοιχεία υπογραμμίζουν εμφατικά την συμβολή της ηλικιακής αυτής ομάδας στις επιδόσεις της βιομηχανίας, γεγονός που έχει αναγνωριστεί σε έναν βαθμό από κάποιες φίρμες που διαφοροποιούνται, όπως οι Celine, St Laurent, Calvin Klein αλλά και ο κολοσσός των καλλυντικών L’Oreal. 

Οι αναλυτές ωστόσο επισημαίνουν ότι απαιτείται επανασχεδιασμός της προσέγγισης των γηραιότερων καταναλωτών, πέρα από τα έως σήμερα καθιερωμένα και αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο στοίχημα για τη βιομηχανία μόδας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μεγάλες αλλαγές στο εμπόριο και η... εξαφάνιση των μετρητών

Βαθύ αποτύπωμα αφήνει στο λιανικό εμπόριο η πανδημία και αλλάζει τις στρατηγικές των επιχειρήσεων, ενώ προκαλεί μια χωρίς προηγούμενο αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Τα συμπεράσματα συνεδρίου του ΣΕΛΠΕ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βύθιση» στο εμπόριο προκαλεί η πανδημία, πτώση 50% στον τζίρο του λιανεμπορίου

Απογοητευτική η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο. Κάμψη τζίρου 50%, στο -75% η πτώση πωλήσεων την παραδοσιακή αγορά της Πλάκας και του Μοναστηρακίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ισχυρό πλήγμα για την αγορά πολυτελών αγαθών η απουσία Κινέζων καταναλωτών

Η απουσία των Κινέζων αλλά και των Αμερικανών τουριστών από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες της μόδας επηρεάζει αρνητικά την συνολική εικόνα της βιομηχανίας της μόδας, σε βάθος χρόνου.