ΓΔ: 1422.11 0.32% Τζίρος: 55.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:38:43 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Πηγή: ΑΠΕ

Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις του Πειραιά

Όλα τα θέματα που απασχολούν την πειραϊκή επιχειρηματικότητα, από την υπογειοποίηση των γραμμών ΗΣΑΠ μέχρι και το παρεμπόριο βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης που πραγματοποίησε το ΕΒΕΠ με κοινωνικούς και επιχειρηματικούς φορείς.

Όλα τα θέματα που απασχολούν την πειραϊκή επιχειρηματικότητα τέθηκαν στη συνάντηση που πραγματοποίησαν, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Β. Κορκίδης και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς Ν. Μανεσιώτης, στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΕΒΕΠ, με τον δήμαρχο Πειραιά Γ. Μώραλη, την αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Σ. Αντωνάκου, τους βουλευτές Α' Πειραιά Κ. Κατσαφάδο, Ι. Μελά, Ν. Μανωλάκο Χ. Μπουτσικάκη και Θ. Δρίτσα, αντιδημάρχους, εντεταλμένους δημοτικούς συμβούλους και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας DIMAND AE Δ. Ανδριόπουλο.

Στη συνάντηση ορίστηκε το πλαίσιο της επικαιροποίησης των ζητημάτων που απασχολούν την πειραϊκή επιχειρηματική κοινότητα και συγκεκριμένα τέθηκαν προς συζήτηση:

1. Η πορεία της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) του Δήμου Πειραιά.

2. Κυκλοφοριακό και υπογειοποίηση των γραμμών ΗΣΑΠ από Φάληρο μέχρι Πειραιά.

3. «Ιπποδάμεια Αγορά» Τροφίμων σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του «Πύργου»

4. Το Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά στη «Ράλλειο»

5. Παρεμπόριο

Σε ανάρτηση του κ. Κορκίδης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρεται ότι, όσον αφορά στο Αναπτυξιακό Σχέδιο της ΟΧΕ, τονίστηκε η ανάγκη επίσπευσης και αποτελεσματικής διαχείρισης των κονδυλίων της, καθώς και οι γρήγορες-στοχευμένες ενέργειες για την υλοποίηση ολοκληρωμένων παρεμβάσεων με σκοπό την αύξηση του πρασίνου, την ενεργειακή αναβάθμιση, τη βιώσιμη διαχείριση απορριμμάτων, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, τις παρεµβάσεις αναβάθµισης του τουριστικού προϊόντος του Πειραιά, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της απασχόλησης κ.λ.π.

Για το θέμα του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, έγινε εκ νέου εκτενής αναφορά στη μεγάλη καθυστέρηση των έργων του τραμ και του μετρό και φυσικά στις καταστροφικές επιπτώσεις που δημιουργούν στην εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων και επηρεάζουν καθοριστικά την επισκεψιμότητα της πόλης.

Τονίστηκε η ανάγκη άμεσης δρομολόγησης και υλοποίησης του πάγιου αιτήματος του εμπορικού κόσμου που είναι η υπογειοποίηση της γραμμής του Ηλεκτρικού μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά, καθώς θα απελευθερώσει το υπάρχον οδικό δίκτυο που θα γίνει ποιο λειτουργικό και θα δημιουργήσει συνδυαστικά και με τις άλλες παρεμβάσεις τις συνθήκες για την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής και της λειτουργίας της πόλης.

Η γενικότερη μελέτη του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας, είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει το συντομότερο που θα πρέπει να περιλαμβάνει καθιέρωση συστήματος ελεγχόμενης περιορισμένης στάθμευσης στις εμπορικές οδούς του κέντρου της πόλης.

Η εποικοδομητική συζήτηση συνεχίστηκε με ένα έργο πνοής, τη δημιουργία της Ιπποδάμειας Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων στο χώρο του παλιού αμαξοστασίου του ΗΣΑΠ στην Πλ. Ιπποδαμείας, που θα τονώσει την πόλη, το λιμάνι, την αγορά, μιας και ο Πειραιάς δεν διαθέτει μια μεγάλη αγορά τροφίμων, όπως δικαιούται σαν πόλη-λιμάνι. Δεδομένου ότι η πόλη μας έχει στερηθεί πολλά αναπτυξιακά έργα και το οικονομικό αδιέξοδο συνεχώς επιτείνεται, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί κοινό στόχο και επιθυμία των τοπικών φορέων της πόλης μας.

Το επόμενο θέμα που απασχόλησε τους συνομιλητές ήταν η μεταστέγαση των Δικαστηρίων του Πειραιά. Τόσο από πλευράς ΕΒΕΠ, όσο και ΕΣΠ, τονίστηκε ότι σε μια περίοδο όπου βρίσκονται σε εξέλιξη κάποια απαραίτητα σοβαρά έργα υποδομής για τον Πειραιά για να αποκτήσει το ρόλο που δικαιούται και να προχωρήσει ως μητροπολιτική πόλη-λιμάνι, η μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων σε χώρο εκτός του κτιρίου της Ραλλείου που έχει αποφασιστεί και μάλιστα έχει εκδοθεί σχετικό ΦΕΚ, είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει αρνητικές μελλοντικές επιπτώσεις.

Τέλος τέθηκε το θέμα της εξάπλωσης του παράνομου εμπορίου στον Πειραιά και ιδιαίτερα τις Κυριακές όπου στήνεται ένα παραπάζαρο και η έκταση που έχει λάβει γενικά το φαινόμενο σε κεντρικούς δρόμους και πλατείες της πόλης μας. Όπως αναφέρθηκε παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των αρμόδιων αστυνομικών οργάνων από τις πρωϊνές ώρες έως το μεσημέρι για τον έλεγχο της Κυριακάτικης Αγοράς Πειραιά και την παρεμπόδιση παρείσδυσης παράνομων μικροπωλητών, μετά τις 13.00 και την απομάκρυνση των αστυνομικών οργάνων και των απορριμματοφόρων, η εικόνα μπροστά από το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, αλλά και της Πλ. Οδησσού είναι θλιβερή. Ζητήθηκε και πάλι η επέκταση των μέτρων αστυνόμευσης έως τις 5.00 μ.μ. για την τήρηση της νομιμότητας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Spitogatos: Σε άνοδο οι τιμές αγοράς και ενοικίασης στον Πειραιά

Η μέση ζητούμενη τιμή ενοικίασης κατοικιών στον Πειραιά αυξήθηκε κατά 10% το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ στα Προάστια του Πειραιά η μέση ζητούμενη τιμή ενοικίασης κατοικίας αυξήθηκε κατά 7,6%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την «ανηφόρα» πήραν οι τιμές ενοικίασης - αγοράς ακινήτου στον Πειραιά

Η μέση ζητούμενη τιμή ενοικίασης κατοικιών στον Πειραιά αυξήθηκε κατά 10% το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ στα Προάστια του Πειραιά η μέση ζητούμενη τιμή ενοικίασης κατοικίας αυξήθηκε κατά 7,6%.
Korkidis-EBEP
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Κορκίδης: Η αντιμετώπιση του πληθωρισμού θα τραβήξει σε βάθος χρόνου

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, νέα άνοδο εμφάνισε και πάλι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον περασμένο Δεκέμβριο, με τις πιέσεις να συνεχίζονται έντονες κυρίως στα τρόφιμα, που εμφάνισαν ετήσιες αυξήσεις 8,9%.