ΓΔ: 1399.13 -0.91% Τζίρος: 43.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:51:42 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Ιωάννης Λιανός, πρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού
Ιωάννης Λιανός, Πρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού. Φωτο: BusinessDaily.gr

Πρωτοβουλία της Κομισιόν για τις τιμές των προϊόντων ζητεί ο Ι. Λιανός

Υπογραμμίζει ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν η πρώτη αρχή ανταγωνισμού στην Ευρώπη, που στο πλαίσιο της δράσης της έναντι τις ακρίβειας, ξεκίνησε συστηματικές συγκριτικές έρευνες τιμών Ελλάδας και χωρών Ε.Ε. για βασικά προϊόντα.

«Είναι σημαντικό, η ενιαία εσωτερική αγορά να γίνει πραγματικότητα για τους καταναλωτές και να μην υπάρχουν σημαντικές διαφορές τιμών για προϊόντα, οι οποίες δεν δικαιολογούνται από το μέσο εισόδημα των χωρών στις οποίες εφαρμόζονται, συνήθως από τις ίδιες εταιρείες». Αυτό σημειώνει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμου, Ιωάννης Λιανός. Προσθέτει δε, πως «έχουμε προτείνει την ανάληψη πρωτοβουλίας από την Ευρ. Επιτροπή, όπως παλαιότερα (1993-2011) στο πλαίσιο της αγοράς αυτοκινήτων, να δημοσιεύονται περιοδικά οι μέσες τιμές για σειρά ίδιων προϊόντων σε διάφορες χώρες στην ΕΕ, με σκοπό να ενισχυθεί η καταναλωτική συνείδηση και να επιτευχθούν οι σκοποί της εσωτερικής αγοράς, η οποία θα πρέπει να φέρει αποτελέσματα, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στους καταναλωτές».

Επιπλέον προσθέτει ότι, ενδεχομένως, πρέπει να γίνουν και έρευνες σε συνεργασία με άλλες αρχές ανταγωνισμού. Ο πρόεδρος υπογραμμίζει ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν η πρώτη αρχή ανταγωνισμού στην Ευρώπη, που στο πλαίσιο της δράσης της έναντι τις ακρίβειας, ξεκίνησε συστηματικές συγκριτικές έρευνες τιμών Ελλάδας και χωρών Ε.Ε. για βασικά προϊόντα. Αναλυτικά η ανάρτηση έχει ως εξής:

«Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν η πρώτη αρχή ανταγωνισμού στην Ευρώπη, που στο πλαίσιο της δράσης της έναντι τις ακρίβειας, ξεκίνησε συστηματικές συγκριτικές έρευνες τιμών Ελλάδας και χώρων ΕΕ για βασικά προϊόντα για τον καταναλωτή με σκοπό την ενημέρωση της κοινής γνώμης, αλλά και την έναρξη αυτεπάγγελτων ερευνών σε περίπτωση που υπάρχουν πρακτικές οι οποίες εμπίπτουν στις αρμοδιότητές μας. Δημοσιεύσαμε ήδη έρευνες στα απορρυπαντικά και το γάλα και θα δημοσιευθούν για άλλες κατηγορίες προϊόντων στο επόμενο Newsletter (https://www.epant.gr/enimerosi/dimosieyseis/enimerotika-deltia.html).

Είναι σημαντικό η ενιαία εσωτερική αγορά να γίνει πραγματικότητα για τους καταναλωτές και να μην υπάρχουν σημαντικές διαφορές τιμών για προϊόντα και οι οποίες δεν δικαιολογούνται από το μέσο εισόδημα των χωρών στις οποίες εφαρμόζονται, συνήθως από τις ίδιες εταιρείες.

Στο πλαίσιο αυτό έχουμε προτείνει και την ανάληψη πρωτοβουλίας από την Ευρ. Επιτροπή, όπως παλαιότερα (1993-2011) στο πλαίσιο της αγοράς αυτοκινήτων (https://competition-policy.ec.europa.eu/sectors/motor-vehicles/documents_en), να δημοσιεύονται περιοδικά οι μέσες τιμές για σειρά ίδιων προϊόντων σε διάφορες χώρες στην ΕΕ, με σκοπό να ενισχυθεί η καταναλωτική συνείδηση και να επιτευχθούν οι σκοποί της εσωτερικής αγοράς, η οποία θα πρέπει να φέρει αποτελέσματα, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στους καταναλωτές. Ίσως προχωρήσουμε σε αυτές τις έρευνες σε συνεργασία με άλλες αρχές ανταγωνισμού.

Να υπενθυμίσω εδώ ότι η ΕπΑντ δεν έχει αρμοδιότητα για όλες τις μορφές "αισχροκέρδειας", αλλά μπορεί να παρέμβει μόνο σε συγκεκριμένες και αρκετά περιορισμένες περιπτώσεις (βλ. https://www.epant.gr/enimerosi/who-what-how-why.html). Για μία ενδιαφέρουσα μελέτη όχι του επιπέδου τιμών αλλά της αύξησης τιμών στην Ελλάδα την περίοδο 2000-2021 σε σχέση με την Ευρ. Ένωση (βλ. https://ec.europa.eu/eurostat/cache/digpub/european_economy/bloc-1c.html?lang=en) όπου φαίνεται οι αυξήσεις τιμών στην Ελλάδα την περίοδο αυτή να είναι λίγο κάτω του ευρωπαϊκού μέσου όρου». 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχεδόν 225 δισ. έχουν εκταμιευθεί στα κράτη - μέλη από το Ταμείο Ανάκαμψης

Παρουσιάζοντας την ενδιάμεση αξιολόγηση του RRF, ο επίτροπος Οικονομίας, Πάολο Τζεντιλόνι, τόνισε ότι «έχει επιτευχθεί πρόοδος» και «μέχρι στιγμής έχουν γίνει πολλά», αλλά παραδέχτηκε ότι υπάρχει πάντα περιθώριο βελτίωσης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επ. Ανταγωνισμού: Έλεγχοι στην αγορά οργάνωσης εκπαιδευτικών εκδρομών

Η διεξαγωγή τέτοιων ελέγχων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού γίνεται σε επιχειρήσεις από τις οποίες μπορεί να συλλεχθούν στοιχεία για αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στις ερευνώμενες αγορές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επ. Ανταγωνισμού: Ενημέρωση για απόκτηση EUROMEDICA από Strix και Farallon

Η EUROMEDICA αποτελεί επιχείρηση παροχής υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και λειτουργεί κυρίως νοσοκομειακές μονάδες (κλινικές), διαγνωστικά κέντρα - πολυϊατρεία, καθώς και κέντρα αποθεραπείας και αποκατάστασης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επ. Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η εξαγορά τριών φαρμακαποθηκών από την Προφάρμ

Όπως τονίζει η Επιτροπή «οι συνθήκες ανταγωνισμού δεν θα μεταβληθούν ως αποτέλεσμα της υπό κρίση συναλλαγής ούτε σε οριζόντιο, ούτε σε κάθετο επίπεδο και η εξετασθείσα συγκέντρωση δεν αναμένεται να επιφέρει αλλαγές στη δομή των σχετικών αγορών».