ΓΔ: 2076.71 0.95% Τζίρος: 212.97 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Απόστολος Τζιτζικώστας πορτρέτο
Ο Απόστολος Τζιτζικώστας φωτογραφίζεται σε επίσημο ευρωπαϊκό περιβάλλον.

Τζιτζικώστας: Βιώσιμος τουρισμός προς όφελος των τοπικών κοινωνιών

Επίσκεψη στην Ιαπωνία πραγματοποίησε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας, με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας ΕΕ-Ιαπωνίας σε τουρισμό και μεταφορές.

Επίσημη επίσκεψη στην Ιαπωνία πραγματοποίησε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας, με στόχο την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ιαπωνίας στους τομείς των μεταφορών και του τουρισμού.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Τόκιο, την Οσάκα και το Κιότο, ο Επίτροπος είχε συναντήσεις εργασίας με υπουργούς, κυβερνήτες, εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης, τουριστικούς φορείς και στελέχη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Βασικός στόχος ήταν η ανταλλαγή τεχνογνωσίας και η προώθηση συνεργειών σε υποδομές, μεταφορές και τουρισμό.

Στην EXPO της Οσάκα, ο κ. Τζιτζικώστας συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής σε εκδήλωση για τον βιώσιμο τουρισμό και τις μετακινήσεις μεταξύ ΕΕ και Ιαπωνίας. Όπως ανέφερε, «η Ιαπωνία και η Ευρώπη γνωρίζουν τι σημαίνει να είσαι παγκόσμιος τουριστικός προορισμός», παρουσιάζοντας στοιχεία που καταδεικνύουν τη σημασία της Ευρώπης στη διεθνή τουριστική αγορά.

Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι η Ευρώπη παραμένει ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως, υποδεχόμενη το 2024 περίπου 758 εκατ. επισκέπτες, εκ των οποίων 2,4 εκατ. προέρχονταν από την Ιαπωνία. Ο τουριστικός κλάδος της ΕΕ πέτυχε νέο ρεκόρ με 3 δισ. διανυκτερεύσεις, πάνω από 20 εκατ. θέσεις εργασίας και σημαντική συνεισφορά στην ευρωπαϊκή οικονομία, που αντιστοιχεί περίπου στο 10% του ΑΕΠ της ΕΕ.

Ωστόσο, ο Επίτροπος επισήμανε ότι η ανάκαμψη μετά την πανδημία του COVID-19 παρουσιάζει ανισότητες. Ενώ η Βόρεια και Νότια Ευρώπη καταγράφουν υψηλές επιδόσεις, περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης εξακολουθούν να υστερούν σε αφίξεις σε σύγκριση με το 2019. Επιπλέον, πέντε χώρες (Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ελλάδα) συγκεντρώνουν πάνω από το 60% των διανυκτερεύσεων, ενώ η εποχικότητα παραμένει έντονη, με το ένα τρίτο των διαμονών να πραγματοποιείται τους θερινούς μήνες.

Αυτή η κατάσταση, όπως τόνισε, δημιουργεί πιέσεις σε τοπικές κοινωνίες, υποδομές και φυσικούς πόρους, όπως το νερό και τη στέγαση, απειλώντας τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα του τουρισμού και την αποδοχή του από τους κατοίκους.

Παρόμοιες προκλήσεις αντιμετωπίζει και η Ιαπωνία, η οποία υποδέχθηκε σχεδόν 37 εκατ. διεθνείς επισκέπτες το 2024, με το 6,5% να προέρχεται από την Ευρώπη. Η πλειοψηφία των διανυκτερεύσεων συγκεντρώνεται σε τρεις μητροπολιτικές περιοχές: Τόκιο, Κιότο και Οσάκα, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές λιγότερο προβεβλημένες περιοχές με τουριστικό ενδιαφέρον.

Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι η προώθηση λιγότερο γνωστών προορισμών συμβάλλει στη βιώσιμη διαχείριση των αυξανόμενων τουριστικών ροών, αποσυμφορεί δημοφιλείς περιοχές και διασφαλίζει ότι τα οφέλη διαχέονται στις τοπικές κοινωνίες.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συνεργασία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ ΕΕ και Ιαπωνίας. Ο Επίτροπος επεσήμανε την ανάγκη βελτίωσης της συνδεσιμότητας των αεροδρομίων με βιώσιμες μεταφορές, την παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους επιβάτες και την προώθηση της βιωσιμότητας στον τουρισμό. Αυτά τα ζητήματα, όπως ανέφερε, θα αποτελέσουν μέρος της πρώτης στρατηγικής της ΕΕ για τον τουρισμό, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην EXPO της Οσάκα, ο Επίτροπος επισκέφθηκε τα περίπτερα αρκετών χωρών και συζήτησε για την καινοτομία στις υποδομές, τις μεταφορές και τον τουρισμό. Επισήμανε ότι «ο τουρισμός και οι μεταφορές δεν είναι απλώς υπηρεσίες, αλλά γέφυρες μεταξύ πολιτισμών και κινητήριες δυνάμεις για τις τοπικές κοινωνίες».

Στο Τόκιο, κατά τις συναντήσεις του με τον υπουργό Μεταφορών και Τουρισμού Yasushi Furukawa και την υπουργό Τεχνολογίας Toshiko Abe, ο κ. Τζιτζικώστας χαρακτήρισε την ιαπωνική πρωτεύουσα ως πρότυπο καινοτομίας στις αστικές μεταφορές και τον τουρισμό. Συζητήθηκε επίσης η ενίσχυση της ευρω-ιαπωνικής συνεργασίας στους τομείς των μεταφορών, του βιώσιμου τουρισμού και της έρευνας, στο πλαίσιο του προγράμματος «Horizon Europe».

Επισκέφθηκε ακόμη το Κέντρο Ελέγχου του σιδηροδρομικού σταθμού Shinkansen, το οποίο χαρακτήρισε ως «εντυπωσιακό παράδειγμα καινοτομίας στις σιδηροδρομικές μεταφορές υψηλής ταχύτητας». Σε συναντήσεις με ηγετικά στελέχη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τόνισε τα οφέλη της συνεργασίας για την ανάπτυξη πιο βιώσιμων και ανταγωνιστικών μεταφορών.

Στο Κιότο, ο Επίτροπος συναντήθηκε με τον κυβερνήτη Takatoshi Nishiwaki και τον δήμαρχο Koji Matsui, συζητώντας την ισορροπία ανάμεσα στην τουριστική ανάπτυξη και την προστασία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Όπως κατέληξε ο κ. Τζιτζικώστας, «η ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ Ευρώπης και Ιαπωνίας βοηθά ώστε ο τουρισμός να φέρνει οφέλη στις τοπικές κοινωνίες και τις επιχειρήσεις, χωρίς να χάνεται η αυθεντικότητα και ο χαρακτήρας τους».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ιαπωνέζα με κιμονό
ΔΙΕΘΝΗ

H δωρεάν βίζα στρέφει τους Ρώσους ταξιδιώτες προς την Ιαπωνία

Με τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης να έχουν απαγορεύσει τις απευθείας πτήσεις με τη Ρωσία και με την Ιαπωνία να προσφέρει βίζα δωρεάν, οι Ρώσοι εξερευνούν νέους παραθεριστικούς προορισμούς.