Ο κομβικός ρόλος της Ελλάδας ως ενεργειακού διαμετακομιστικού κέντρου και η αναβάθμιση της γεωπολιτικής θέσης της χώρας αναδείχθηκαν μέσα από τις πρόσφατες ενεργειακές συμφωνίες και τη Διατλαντική Σύνοδο, όπως επισήμανε ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Λαρίσης, Μάξιμος Χαρακόπουλος, σε δηλώσεις του στην ΕΡΤnews.
Ο κ. Χαρακόπουλος τόνισε τη σημασία του κάθετου ενεργειακού διαδρόμου που ξεκινά από την Αλεξανδρούπολη, μια περιοχή με ιδιαίτερη εθνική σημασία. Μέσω αυτού του διαδρόμου, χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Μολδαβία, η Ουκρανία, η Ουγγαρία και η Σλοβακία θα προμηθεύονται φυσικό αέριο και LNG, συμβάλλοντας στην απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο στην ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια, ενώ μεγάλες εταιρείες του κλάδου επενδύουν πλέον στη χώρα, τόσο στο Ιόνιο όσο και νότια της Κρήτης.
Ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε τη σημασία της διακομματικής συναίνεσης στις βασικές στρατηγικές επιδιώξεις της χώρας, γεγονός που, όπως σημείωσε, δεν ήταν πάντα δεδομένο στο παρελθόν.
Αναφερόμενος στα ΕΛΤΑ, ο βουλευτής της ΝΔ επισήμανε πως η αιφνίδια ανακοίνωση για το κλείσιμο 204 καταστημάτων προκάλεσε αναστάτωση, κυρίως λόγω έλλειψης ενημέρωσης της κοινωνίας και των βουλευτών.
Τόνισε ότι τα ΕΛΤΑ, τα οποία βρίσκονται από το 2018 στο Υπερταμείο και έχουν ανεξάρτητη διοίκηση, αντιμετωπίζουν τη μείωση της έγχαρτης αλληλογραφίας κατά 90%, γεγονός που καθιστά αναγκαία την αναδιάρθρωση του δικτύου τους.
Επεσήμανε επίσης ότι έχει δοθεί τρίμηνη περίοδος διαλόγου με τις τοπικές κοινωνίες για την εξεύρεση βέλτιστων λύσεων, ενώ υπογράμμισε πως η ανάγκη εξυγίανσης των ΕΛΤΑ αποτελεί κοινή παραδοχή σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Στην καταληκτική του τοποθέτηση, ο κ. Χαρακόπουλος ανέδειξε το βασικό δίλημμα των επόμενων εκλογών μεταξύ υπευθυνότητας και λαϊκισμού.
Αναφέρθηκε στις συσσωρευμένες οφειλές της Πολιτείας ύψους 250 εκατ. ευρώ προς τα ΕΛΤΑ, οι οποίες αφορούσαν κυρίως την εθελούσια έξοδο περίπου 2.000 εργαζομένων, ενώ σημείωσε ότι ενδεχομένως να απαιτηθεί νέο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου.
Τέλος, υπογράμμισε ότι η κρατική χρηματοδότηση προς τα ΕΛΤΑ είναι περιορισμένη λόγω του καθεστώτος του Υπερταμείου και των ευρωπαϊκών κανόνων περί ανταγωνισμού, καθώς ενδεχόμενη υπερβολική ενίσχυση θα μπορούσε να επισύρει κυρώσεις από την ΕΕ.