Στο επίκεντρο της συζήτησης στη Βουλή για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής βρέθηκε η ομιλία του προέδρου του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκου Ανδρουλάκη.
Όπως τόνισε, το κυκλοφοριακό αποτελεί ζήτημα που επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής των πολιτών, επισημαίνοντας την ανάγκη για μια πιο ανθρώπινη Αθήνα με αξιόπιστα μέσα μεταφοράς και ασφαλείς δρόμους.
Ο κ. Ανδρουλάκης υπογράμμισε ότι το ζήτημα δεν αφορά μόνο στατιστικά στοιχεία, αλλά την καθημερινότητα εργαζομένων, φοιτητών, ηλικιωμένων και οικογενειών που ταλαιπωρούνται από τις ελλείψεις στις υποδομές και τις καθυστερήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Άσκησε έντονη κριτική στην κυβέρνηση για τη διαχείριση του Ταμείου Ανάκαμψης και την καθυστέρηση σε κρίσιμα έργα, όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα, οι παρεμβάσεις στον Κηφισό, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο.
Ειδική αναφορά έκανε στις καθυστερήσεις απαλλοτριώσεων, φέρνοντας ως παράδειγμα τον κόμβο Σκαραμαγκά, όπου οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν αποζημιώσεις λόγω ελλιπούς σχεδιασμού.
Επισήμανε ότι το 2024 χάθηκαν 500.000 δρομολόγια λεωφορείων, ενώ το μετρό λειτουργεί με τη μισή δυναμικότητά του, επιβαρύνοντας περαιτέρω το κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ παρουσίασε ολοκληρωμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική, δίνοντας έμφαση σε παρεμβάσεις άμεσης εφαρμογής και αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Προτείνει την εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας στις εισόδους του Κηφισού, την εφαρμογή δυναμικών ορίων ταχύτητας προσαρμοσμένων σε πραγματικό χρόνο και τη δημιουργία μηχανισμού ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων.
Παράλληλα, εισηγείται στοχευμένες αναβαθμίσεις στους ανισόπεδους κόμβους Μεταμόρφωσης, Αχαρνών και Ράλλη, καθώς και την άμεση εκκίνηση ωρίμανσης μεγάλων έργων υποδομών με σαφείς πηγές χρηματοδότησης.
Επιπλέον, προτείνεται η ίδρυση μητροπολιτικού φορέα με συμμετοχή τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεων, καθώς και η αναδιάρθρωση του δικτύου λεωφορειακών γραμμών σε συνεργασία με τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Στο πλαίσιο των προτάσεων περιλαμβάνονται επίσης: η ίδρυση δημοτικών λεωφορειακών γραμμών με σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα, ο ενιαίος συντονισμός φωτεινών σηματοδοτών, η διαφοροποίηση ωραρίου προσέλευσης δημοσίων υπαλλήλων και η δυνατότητα τηλεργασίας σε ζώνες κορεσμού.
Τέλος, ο κ. Ανδρουλάκης αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας εμπορευματικών κέντρων για τον περιορισμό της κίνησης βαρέων οχημάτων τις ώρες αιχμής, στην ανάπτυξη περιφερειακών πάρκινγκ με άμεση πρόσβαση στη δημόσια συγκοινωνία, καθώς και στη μεταφορά δημόσιων οργανισμών και επιχειρήσεων εκτός κέντρου με ισχυρά κίνητρα για την περιφέρεια.
Στόχος, όπως υπογράμμισε, είναι μια Αθήνα και μια Ελλάδα για όλους τους πολίτες, με λύσεις που βάζουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο και τη βελτίωση της καθημερινότητας, προωθώντας μια πολιτική αλλαγή με αξιοπιστία και σεβασμό στον πολίτη.