ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Koros-Georgios-Naypigeia-Salaminas
Φωτο: ο Δρ. Γεώργιος Κόρος, Πρόεδρος Ναυπηγείων Σαλαμίνας

Γ. Κόρος στο BD: Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, οι φρεγάτες και η καινοτομία

Για τη συνεργασία με τη γαλλική Naval Group στο πρόγραμμα των φρεγατών του Ναυτικού και την ανάγκη να υιοθετήσει ο ναυπηγικός τομές της χώρας την καινοτομία μιλά στο BD ο Δρ. Γεώργιος Κόρος, πρόεδρος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας.

Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας έγιναν ευρύτερα γνωστά το τελευταίο διάστημα λόγω της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα των φρεγατών FDI της Naval Group. Ωστόσο, εκτός από τη συμμετοχή τους στο διεθνές αυτό διακρατικό πρόγραμμα και τη συνεργασία με έναν ναυπηγικό κολοσσό, όπως η γαλλική Naval Group, τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας αποτελούν το τρίτο μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, και μπορούν να χτίσουν πλοία χωρητικότητας έως και 100.000 τόνων

Όπως είπε χαρακτηριστικά στο BusinessDaily ο Δρ. Γεώργιος Κόρος, πρόεδρος Ναυπηγείων Σαλαμίνας είναι μία επιχείρηση με βαθιές ρίζες στη διεθνή ναυτιλία και ως εκ τούτου «η επιχειρηματική μας δραστηριότητα είχε πάντα έναν εξωστρεφή χαρακτήρα, κάτι το οποίο είχε καθοριστική σημασία στην διαμόρφωση του επιχειρηματικού μας προφίλ και στην σύναψη συνεργασιών υψηλού επιπέδου».

Παράλληλα όπως σημειώνει ο κ. Γ. Κόρος το ενδιαφέρον τους είναι διαχρονικά στραμμένο στην καινοτομία. Όπως θα πει χαρακτηριστικά, «έχουμε διαπιστώσει πως εφαρμόζοντας την ευρεία τεχνογνωσία μας σε έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας, μπορούμε να φέρουμε σημαντικά τεχνικά και οικονομικά αποτελέσματα, που είναι η βάση για οποιαδήποτε επιτυχημένη συνεργασία».

  • Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, όπως έχει γίνει γνωστό, κατασκευάζουν τμήματα για τις ελληνικές φρεγάτες FDI της Naval Group αλλά και για γαλλικές φρεγάτες. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για το τι αφορά το δικό σας έργο, και πόσο σημαντική είναι η συνεργασία με έναν ναυπηγικό κολοσσό όπως η Naval;

Είναι γεγονός ότι τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας αποτελούν πλέον ένα μόνιμο τμήμα του supply chain της Naval Group. Το τρέχον έργο αφορά την κατασκευή προ εξοπλισμένων ναυπηγικών τομέων του κήτους και της υπερκατασκευής. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουν, πριν την αναχώρηση τους για τη Γαλλία, ήδη εγκατεστημένα πολλά από τα συστήματα του πλοίου, ώστε να μειωθεί ο χρόνος κατασκευής του κατά το μέγιστο στη Γαλλία.

Αυτή τη στιγμή ο πρώτος τομέας για την FDI 4 βρίσκεται σε στάδιο αποπεράτωσης 75% και όλα δείχνουν ότι η ανέγερση του θα αποπερατωθεί σημαντικά νωρίτερα από τον αρχικό μας σχεδιασμό.

Η ποιότητα της εργασίας μας δε, σύμφωνα με τον μόνιμα εγκατεστημένο ναυπηγό της Naval Group στο ναυπηγείο μας, καλύπτει πλήρως τις προδιαγραφές του σχεδιαστή, οι οποίες, επιτρέψτε μου να πω, είναι οι πιο απαιτητικές που έχουμε συναντήσει.

Περαιτέρω, βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις για την επέκταση του πεδίου εργασιών στους εν λόγω τομείς αλλά και για επέκταση της συνεργασίας γενικά.

Είμαστε σίγουρα υπερήφανοι και ευτυχείς για αυτή την συνεργασία. Προσωπικά τη θεωρώ μεγάλη επιτυχία τόσο δική μας όσο και της χώρας μας καθώς η εξαγωγή αμυντικών ναυπηγικών προϊόντων τέτοιου τύπου και μεγέθους είναι κάτι μη σύνηθες για τη χώρα μας.

Naypigeia-Salamis
  • Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας είναι τα τρίτα μεγαλύτερα στη χώρα και αναλαμβάνουν μεγάλα έργα. Ποιες είναι οι εργασίες που μπορεί να καλύψει το ναυπηγείο σας και πόσοι εργαζόμενοι απασχολούνται σε αυτό;

Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ανήκουν σε μια “niche” κατηγορία ναυπηγείων, αυτών με υψηλή ειδίκευση σε “sophisticated και added value projects” όπως οι ειδικές νέες κατασκευές, οι μετασκευές και το outfitting, που απαιτούν υψηλή τεχνογνωσία και μια συνολική κουλτούρα ποιότητας. 

Έχουμε όντως εκτελέσει έργα τα οποία έχουν αποτελέσει σημεία αναφοράς, όπως είναι οι μετασκευές δεξαμενοπλοίων σε πλοία ξηρού φορτίου, μεταξύ άλλων, προτζεκτ πρωτοποριακά σε πανευρωπαϊκό και όχι μόνο επίπεδο. Έργο αντίστοιχου βεληνεκούς είναι σίγουρα και το τρέχον με τη Naval Group.

Περαιτέρω, όμως, έχουμε κατασκευάσει με επιτυχία και πλοία χωρητικότητας έως και 100.000 τόνων σε συνεργασία με άλλα ναυπηγεία του εξωτερικού που  χρησιμοποιήθηκαν ως υπεργολάβοι για την κατασκευή του κήτους.

Η επισκευή επίσης ήταν και παραμένει ένας κλάδος στον οποίο συμμετέχουμε παρέχοντας υπηρεσίες πολύ υψηλού επιπέδου στους συνεργάτες μας.

Ο αριθμός των εργαζομένων μας ποικίλει ανάλογα με τις ανάγκες των έργων αλλά έχει φτάσει τους 500 άμεσα απασχολούμενους και 500 επιπλέον μέσω υπεργολάβων.

  • Πόσο εύκολο είναι ελληνικές εταιρείες όπως η δική σας να βγουν στο εξωτερικό και να έχουν διεθνείς συνεργασίες;

Πολλές Ελληνικές εταιρείες στον κλάδο μας συνεργάζονται με εταιρείες του εξωτερικού, κυρίως στους τομείς των επισκευών και του retrofit. Είναι κάτι λογικό καθώς η τεχνογνωσία για τέτοιες εργασίες είναι ευρέως διαδεδομένη στην Ελλάδα. 

Η Ελλάδα πάντα ήταν το «έξυπνο» μέρος για γρήγορες επισκευές και μικρές μετασκευές για πολλούς πλοιοκτήτες, Έλληνες και μη.

Το ίδιο ισχύει και για τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν κυρίως επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, τα γνωστά μας Ferry Boat. Πολλά από αυτά έχουν εξαχθεί και λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό.

Μάλιστα ο κλάδος των ναυπηγείων έχει διαχρονικά υπάρξει σημαντικό σημείο εισαγωγής συναλλάγματος στη χώρα μας. Η συνεργασία με το εξωτερικό συνεπώς υπάρχει. Η πρόκληση θεωρώ ότι βρίσκεται στο να κάνει κανείς κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα με διεθνείς συνεργάτες με επιτυχία.

Εμείς είμαστε μια επιχείρηση με βαθιές ρίζες στη διεθνή ναυτιλία και ως εκ τούτου η επιχειρηματική μας δραστηριότητα είχε πάντα έναν εξωστρεφή χαρακτήρα, κάτι το οποίο είχε καθοριστική σημασία στην διαμόρφωση του επιχειρηματικού μας προφίλ και στην σύναψη συνεργασιών υψηλού επιπέδου.

Επιπρόσθετα, το ενδιαφέρον μας είναι διαχρονικά στραμμένο στην καινοτομία καθώς έχουμε διαπιστώσει πως εφαρμόζοντας την ευρεία τεχνογνωσία μας σε έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας, μπορούμε να φέρουμε σημαντικά τεχνικά και οικονομικά αποτελέσματα, που είναι η βάση για οποιαδήποτε επιτυχημένη συνεργασία. 

Ένα τέτοιο ιστορικό είναι σίγουρα επωφελές στη σύναψη νέων συνεργασιών και ειδικά με εταιρείες του εξωτερικού.
Κάθε νέο έργο έχεις τις δικές του προκλήσεις. Πιστεύω πως για να είναι κανείς επιτυχής σε ένα νέο εγχείρημα πρέπει να έχει πλήρη αντίληψη των προκλήσεων αυτών. Ειδικά σε επιχειρήσεις του ναυπηγικού κλάδου θεωρώ πως ο ανταγωνισμός είναι το μικρότερο πρόβλημα που θα αντιμετώπιζε κανείς καθώς είμαστε από τις πλέον ανταγωνιστικές ευρωπαϊκές χώρες. Πιστεύω πως η σημαντικότερη πρόκληση είναι η εύρυθμη προσαρμογή σε στάνταρ, διαδικασίες και πρακτικές που μπορεί να απαιτούνται σε νέα έργα από διεθνείς συνεργάτες. Είμαι όμως σίγουρος ότι πολλές εταιρείες θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν.

  • Είμαστε μια χώρα με ισχυρή ναυτιλία, αν όχι την ισχυρότερη ωστόσο τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν περάσει «δύσκολα χρόνια» έχουν αλλάξει πράγματα από τότε και τι πρέπει να γίνει ώστε να έχουμε ανάπτυξη των ελληνικών ναυπηγείων;

Είναι γεγονός ότι τα ελληνικά ναυπηγεία αυτή τη στιγμή γνωρίζουν μια καλύτερη περίοδο απ’ ότι τα προηγούμενα χρονιά, κυρίως λόγω της αύξησης της επισκευής στη χώρα μας αλλά ίσως και λόγω των πιθανών νέων αμυντικών έργων που φημολογείται ότι θα αναλάβουν ναυπηγεία της χώρας μας.

Εμείς με χαρά παρατηρήσαμε ότι τα δύο μεγάλα ναυπηγεία της χώρας έλυσαν πολλά από τα μακροχρόνια προβλήματα τους και παρουσιάζουν σταδιακά σημάδια ανάκαμψης. Η αγορά είναι αρκετά μεγάλη και μας χωράει όλους, συνεπώς εμείς τους βλέπουμε σαν συνεργάτες και όχι σαν ανταγωνιστές.

Για να πούμε όμως ότι υπάρχει πραγματική άνθιση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα θα πρέπει να αυξηθούν τα μεγαλύτερα προτζεκτ και κυρίως οι νέες κατασκευές εμπορικών πλοίων.

Αυτό απαιτεί:

1ον export credit, δηλαδή δημιουργία συστήματος έκδοσης κρατικών εγγυητικών προς τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς για λογαριασμό των ναυπηγείων,

2ον σημαντικές επενδύσεις σε αυτοματοποιημένα συστήματα παραγωγής.

3ον πανευρωπαϊκή αναγνώριση της Ελλάδας ως σημαντική ναυπηγική δύναμη με βιώσιμα μη κρατικοδίαιτα ναυπηγεία, κάτι το οποίο έχει ήδη αρχίσει να συμβαίνει, ώστε να συμμετάσχει ουσιαστικά στην Ευρωπαϊκή ναυπηγική αγορά η οποία είναι ευρεία και παρουσιάζει άνθιση. 

Τα Ελληνικά ναυπηγεία, με σωστό management, μπορούν να είναι επικερδή, απολύτως ποιοτικά και συνεπώς ανταγωνιστικά εν σχέση με τα άλλα ναυπηγεία της Ευρώπης.

  • Αυτή την περίοδο όλος ο κόσμος και ιδιαίτερα η Ευρώπη αντιμετωπίζει μία ενεργειακή κρίση. Έχει επηρεάσει τα ναυπηγεία σας και αν ναι πόσο;

Το κόστος της ενέργειας σίγουρα επηρεάζει όλες τις βιομηχανίες, έτσι και τη δική μας, αλλά όχι σε υπερθετικό βαθμό. Η ναυπηγική βιομηχανία είναι κατά κύριο λόγο «labour intensive» και όχι «energy intensive» και γι’ αυτόν τον λόγο η άνοδος και η πτώση της ναυπηγικής αγοράς έχουν και άμεσο κοινωνικό αντίκτυπο.

Σημαντικό είναι επίσης ότι, όπως σωστά τονίσατε, πρόκειται για ένα πανευρωπαϊκό πρόβλημα το οποίο έχει επηρεάσει και όλα τα άλλα ευρωπαϊκά ναυπηγεία εξίσου. Θεωρώ λοιπόν ότι δεν υπάρχει κάποια άνιση επιβάρυνση εν σχέση με τους ανταγωνιστές μας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Doha-Gowind
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η «ναυμαχία» για τις νέες κορβέτες: Τι προτείνουν Naval και Fincantieri

Η γαλλική Naval Group με την κορβέτα Gowind και η ιταλική Fincantieri με την Doha περιμένουν την απόφαση της επόμενης κυβέρνησης για ένα τα μεγαλύτερα εξοπλιστικά προγράμματα που παραμένει σε εκκρεμότητα.
Papatsas-Nikolaos-EFA-Group
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ν. Παπάτσας στο BD: Πώς θα αναπτυχθεί η ελληνική αμυντική βιομηχανία

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Εταιρειών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας και Άμυνας μιλά για τον ρόλο των ελληνικών εταιρειών στα εξοπλιστικά προγράμματα, τον σχεδιασμό που απαιτείται για την ανάπτυξή τους και τη συνεργασία με το υπουργείο Άμυνας.
businessdaily-Fregata-YDRA
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η περιπέτεια των φρεγατών ΜΕΚΟ: Τι θα γίνει με την αναβάθμισή τους

Σε ηλικία 31 ετών επιχειρεί η φρεγάτα Ύδρα στην Ερυθρά Θάλασσα, ύστερα από... «ρετούς». Ανεβαίνει στα 800 εκατ. το κόστος αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ και προβληματίζει το υπ. Άμυνας.
businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ «χτυπούν» τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Έχει κατατεθεί προσφορά για το πρόγραμμα, όπως αποκάλυψε ο Πάνος Ξενοκώστας. Έντονη κινητικότητα στις δεξαμενές των ναυπηγείων με την είσοδο του 76ου πλοίου. Τον Μάιο η σύμβαση με την Attica Group.