ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Poseidon Software

Ήλθε το πρώτο ρομπότ σερβιτόρος και θα αντικαθιστά 1,5 εργαζόμενο

Η Poseidon Software παρουσίασε τον πρώτο σερβιτόρο ρομπότ που έρχεται να απαντήσει στην έλλειψη προσωπικού στην εστίαση, μειώνοντας το εργοδοτικό κόστος. Ρομπότ και για τα ξενοδοχεία ετοιμάζει η εταιρεία.

Θέλοντας να απαντήσει στο σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης την τελευταία διετία και εν όψει της τουριστικής περιόδου που βρίσκεται προ των πυλών, η Poseidon Software παρουσίασε το πρώτο πλήρως λειτουργικό ρομπότ σερβιτόρο, καθώς και ακόμα ένα ρομπότ για την υποδοχή πελατών. Παράλληλα, η εταιρεία ετοιμάζει και νέες λύσεις αυτοματοποίησης με ρομπότ για ξενοδοχεία.

Έχοντας εμπειρία πάνω από 20 ετών στο λογισμικό εστίασης, η Poseidon Software, παρουσίασε στη HORECA που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα, το ψηφιακό εστιατόριο με το νέο ρομπότ, τον OddyBot να αποτελεί την «αιχμή του δόρατος». Όπως επισημαίνει στο BD ο ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής της Poseidon Software, Δημοσθένης Ποσειδών, «ο χώρος της εστίασης είναι ένα πολύ ιδιαίτερος χώρος. Η εταιρεία υπάρχει εδώ και 30 χρόνια στην αγορά λογισμικού, και για πρώτη φορά το 2004 στοχεύσαμε στην εστίαση καθώς διαπιστώσαμε πως δεν υπήρχαν οι λύσεις που θα βοηθούσαν μια επιχείρηση να αναπτυχθεί».

Σημειώνει πως η εταιρεία από το 2008 προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις με διάφορα πακέτα, τα οποία προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πλέγμα λύσεων λογισμικού για κάθε είδους επιχείρησης εστίασης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εφαρμογής Anima Menu που έχει δημιουργήσει η Poseidon Software και η οποία εκτός από την ελληνική επικράτεια βρίσκεται και σε ελληνικές επιχειρήσεις εστίασης του εξωτερικού.

Το 2023 ο τζίρος της Poseidon Software ξεπέρασε το 1 εκατ. ευρώ, με τον κ. Ποσειδώνα να σημειώνει πως η εταιρεία που διαθέτει περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις στο πελατολόγιό της, βρίσκεται σε σταθερή ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, με την κερδοφορία να κινείται σε υψηλά επίπεδα. Για τη φετινή χρονιά εκτιμά πως θα υπάρξει διψήφια άνοδος του τζίρου καθώς «το ρομπότ έχει δημιουργήσει τρομερές προσδοκίες τόσο για τη φετινή χρονιά όσο και για τα επόμενα χρόνια».

Τα ρομπότ στην υπηρεσία της εστίασης

Σύμφωνα με τον κ. Ποσειδώνα, «υπάρχει μια πλήρη γκάμα λύσεων που προσφέρονται στις επιχειρήσεις και έρχονται να καλύψουν μια από τις μεγαλύτερες ανάγκες που έχουν παρουσιαστεί στην εστίαση και δεν είναι άλλη από την έλλειψη προσωπικού». Επισημαίνει πως ο OddyBot έρχεται να καλύψει την έλλειψη προσωπικού και να μειώσει το εργοδοτικό κόστος της επιχείρησης, καθώς η απόσβεση της επένδυσης γίνεται μέσα σε 8-9 μήνες.

«Δεν θέλαμε να υπάρχει ένα ρομπότ βοηθός που απλά πηγαίνει την παραγγελία αντί του σερβιτόρου, αλλά αν γίνεται να πραγματοποιεί όλες τις διαδικασίες που κάνει και ένας άνθρωπος» ανέφερε. Η ανάπτυξη της εφαρμογής για το ρομπότ διήρκεσε περισσότερο από 8 μήνες σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Poseidon Software που υπογράμμισε ότι η κατασκευάστρια εταιρεία Orion Star του OddyBot «εντυπωσιάστηκε καθώς ήταν η πρώτη φορά που το ρομπότ λειτουργούσε σαν πλήρως λειτουργικός σερβιτόρος».

Η ανίχνευση βάθους 3D μειώνει τον κίνδυνο ο OddyBot να εισέλθει κατά λάθος σε περιορισμένη περιοχή καθώς μπορεί να σκανάρει το περιβάλλον γύρω του και να επιστρέφει το σήμα ανίχνευσης χωρίς καθυστέρηση, επιτρέποντάς του να αποφεύγει με ασφάλεια τα εμπόδια, να ταξιδεύει με σταθερότητα και να πλοηγείται με ακρίβεια.

Όπως εξηγεί, ο OddyBot καλείται στο τραπέζι μέσω ενός κουμπιού που βρίσκεται στο τραπέζι. Αφού συστηθεί, παρουσιάζει στους πελάτες τα πιάτα ημέρας που έχουν καταχωρηθεί, και στη συνέχεια λαμβάνει την παραγγελία, είτε με το άγγιγμα της οθόνης ή με φωνητικές εντολές. Μόλις ολοκληρωθεί η παραγγελία, στέλνεται στην κουζίνα που ξεκινάει την παρασκευή, και στη συνέχεια μπορεί να εξυπηρετήσει και τα υπόλοιπα τραπέζια. «Έχουμε ενσωματώσει όλες τις διαδικασίες που θα έκανε και ένας ανθρώπινος σερβιτόρος» σημειώνει.

Στη συνέχεια ο OddyBot μπορεί να παραδώσει τις παραγγελίες στα αντίστοιχα τραπέζια ενημερώνοντας τον πελάτη σε ποιο δίσκο-ράφι βρίσκεται η παραγγελία του. Όπως σημειώνει ο κ. Ποσειδών, «το ρομπότ μπορεί να μεταφέρει το οτιδήποτε, ακόμα και σούπα καθώς και άλλα υγρά καθώς η ταχύτητά του μπορεί να ρυθμιστεί και ανάλογα με τα είδη που μεταφέρει».

Επίσης το OddyBot μπορεί να δέχεται και πληρωμές με κάρτα για τους πελάτες που θέλουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά την πληρωμή τους, εκδίδοντας τόσο το αποδεικτικό συναλλαγής της κάρτας, αλλά την απόδειξη του καταστήματος που πρέπει να λαμβάνει ο πελάτης. Το ρομπότ μπορεί να λειτουργήσει και ως ταμειακή μηχανή που είναι διασυνδεδεμένη με το myData, σύμφωνα με τον κ. Ποσειδών, ενώ αν ο πελάτης θέλει να με μετρητά, τότε το ρομπότ καλεί τον σερβιτόρο ώστε να πραγματοποιηθεί η συναλλαγή.

«Μια επιχείρηση μπορεί να γλιτώσει μέχρι και 1,5 εργαζόμενο με το ρομπότ σε πλήρη λειτουργία, ενώ η αυτονομία του φτάνει τις 12 ώρες» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γενικός Διευθυντής της Poseidon Software, που επισημαίνει ότι μια επιχείρηση βγαίνει διπλά κερδισμένη καθώς εκτός από την εξοικονόμηση του εργοδοτικού κόστους, το OddyBot αποτελεί και τεράστια διαφήμιση για το μαγαζί για το οποίο θα το διαθέτει και μπορεί να αυξήσει την κίνηση, χάρις στη αναγνωρισιμότητα που θα φέρει μέσω των social media.

Η εταιρεία διαθέτει και ένα δεύτερο μικρότερο ρομπότ το οποίο είναι κατάλληλο για την υποδοχή των πελατών και δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιούνται κρατήσεις στο κατάστημα. Σύμφωνα με τον κ. Ποσειδώνα, το μικρότερο ρομπότ, μπορεί να παρουσιάσει το μενού στους ενδιαφερόμενους πελάτες και αν υπάρξει κράτηση για μελλοντική ημέρα, στέλνει το QR code της κράτησης στο μειλ του πελάτη και όταν εκείνος εμφανιστεί τον κατευθύνει στο τραπέζι του.

Το ψηφιακό εστιατόριο και οι νέες λύσεις για τα ξενοδοχεία

Τα δυο ρομπότ αποτελούν την ναυαρχίδα του ψηφιακού εστιατορίου που παρουσίασε η εταιρεία στη HORECA και στο οποίο περιλαμβάνεται επίσης ο αυτόματος πωλητής στον οποίο ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει αλλά και να πληρώσει με κάρτα πριν παραλάβει την παραγγελία του. «Ήδη έχει υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον για τον πωλητή, ειδικά για take away καταστήματα» σημειώνει ο κ. Ποσειδών.

Στις λύσεις που προσφέρονται επίσης είναι και οι οθόνες που καταγράφουν την πορεία της παραγγελίας, καθώς και για τα tablet που μπορούν να προσαρμοστούν στα τραπέζια για να δίνουν την παραγγελία τους οι πελάτες, ενώ παρουσιάστηκε και το ψηφιακό τραπέζι για λήψη παραγγελιών.

Ο κ. Ποσειδών προανήγγειλε επίσης ότι η Poseidon Software ετοιμάζει αντίστοιχη λύση, η οποία θα παρουσιαστεί στην ερχόμενη έκθεση Xenia, που θα εφαρμόζεται στο ρομπότ το οποίο θα μπορεί να εργαστεί στον ξενοδοχειακό κλάδο και να μεταφέρει τις παραγγελίες στο δωμάτιο του πελάτη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Γυναίκες με ηγετικές θέσεις εγκαταλείπουν τον τομέα της τεχνολογίας

Οι τεχνολογικές εταιρείες προάγουν την καινοτομία αλλά θέτουν τις γυναίκες εργαζόμενες μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις, καθώς αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια στην εξέλιξή τους και εξαντλητικά ωράρια εργασίας.
startups-Ellada-oikonomia
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αποδοχές μέχρι 152.000 ευρώ τον χρόνο δίνουν οι ελληνικές statrtup

Σε ελκυστικό προορισμό για ταλαντούχους εργαζόμενους αναδεικνύονται οι ελληνικές startup που προσφέρουν ανταγωνιστικό πακέτο παροχών σε θέσεις τεχνολογίας και υψηλούς μισθούς σε συνδυασμό με την παροχή εταιρικών μεριδίων.
nova
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

«Ψαλίδι» από τη Nova στο σχέδιο επενδύσεων για δίκτυο οπτικών ινών

Από 1,6 σε 1 εκατ. συνδέσεις έκοψε η Nova τον στόχο της για επενδύσεις στην οπτική ίνα, την ώρα που η κυβέρνηση πιέζει τους παρόχους να υλοποιήσουν γρήγορα τα επενδυτικά προγράμματα. Τι κάνουν ΟΤΕ, ΔΕΗ και Vodafone.