ΓΔ: 894.74 0.69% Τζίρος: 60.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο ρυπογόνα από τα συμβατικά

Βάσει μελέτης, στην Ευρώπη οι εκπομπές ρύπων είναι 66%-69% χαμηλότερες από ένα παρόμοιο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Στις ΗΠΑ, αυτό το εύρος είναι 60%-68%, στην Κίνα είναι 37%-45% και στην Ινδία είναι 19%-34%.

Μια νέα μελέτη για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα επιβατικά οχήματα δείχνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερo ρυπογόνα από τα συμβατικά που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεσαίου μεγέθους έχει 60%-68% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τη δημοσιευμένη μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για τις μεταφορές.

Η ολοκληρωμένη μελέτη συγκρίνει τις εκπομπές άνθρακα καθ' όλη τη διάρκεια λειτουργίας όλων των τύπων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ινδία. Βάσει αυτής, στην Ευρώπη οι εκπομπές ρύπων είναι 66%-69% χαμηλότερες από ένα παρόμοιο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Στις ΗΠΑ, αυτό το εύρος είναι 60%-68%, στην Κίνα είναι 37%-45% και στην Ινδία είναι 19%-34%. Αν υποθέσουμε ότι αυτές οι περιοχές θα εφαρμόσουν προγράμματα μείωσης των ρύπων, τότε το 2030 αναμένεται να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο η διαφορά των εκπομπών ρύπων μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων.

Επιπλέον, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τότε αυτή η διαφορά θα μεγαλώνει περισσότερο υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το ίδιο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου, όπου σήμερα οι εκπομπές ρύπων είναι μειωμένοι κατά 26%-40% σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης. Αν το υδρογόνο επίσης παραχθεί από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τότε η διαφορά αναμένεται να φθάσει στο 76%-80%.

Η συγκεκριμένη ανάλυση τονίζει ότι δεν υπάρχει μέλλον για τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εάν θέλουμε πραγματικά να απαλλαγούμε από τον άνθρακα. Ακόμη και αν χρησιμοποιηθούν βιοκαύσιμα, τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να είναι πιο ρυπογόνα από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ επισημαίνεται ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να καταργηθούν σταδιακά στο χρονικό διάστημα 2030-2035. Τα λεπτομερή ευρήματα της μελέτης αναφέρουν ότι μόνο με τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα κυψελών καυσίμου που θα τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να επιτευχθεί μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, πιάνοντας τον στόχο της Συμφωνίας των Παρισίων.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το 24,4% των πωληθέντων οχημάτων στη χώρα διαθέτει υβριδική τεχνολογία

Οι κάτοχοι των συγκεκριμένων τύπων αυτοκινήτων, δείχνουν την περιβαλλοντολογική συνείδηση, ενώ το μεγαλύτερο κέρδος για τους ιδιοκτήτες εντοπίζεται στη μείωση του κόστους λειτουργίας και συντήρησης.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eπιδοτείται η αντικατάσταση συμβατικών οχημάτων με ηλεκτρικά στην Αστυπάλαια

Η απόσυρση των παλιών οχημάτων είναι προαιρετική, με εξαίρεση τα ταξί για τα οποία είναι υποχρεωτική, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 9 εκατομμύρια ευρώ.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Επενδυτικό ενδιαφέρον για τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης έχει ως αποτέλεσμα να προσελκύσει επενδύσεις ελληνικών και ξένων ομίλων. Ήδη υπάρχουν προγράμματα επιδοτήσεων από το υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας που δίνουν ώθηση στην ηλεκτροκίνηση.