ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Musk, Tesla, ilektrika autokinita
Φωτο: Shutterstock

Η «χρυσή» χρονιά της Tesla και του Μασκ και οι «σκοτεινές» πλευρές

Αδιαμφισβήτητη η κυριαρχία της Tesla στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων, ιδιαίτερα μετά τη γιγαντιαία παραγγελία της Hertz. Συνεχείς έρευνες των ρυθμιστικών αρχών για τα οχήματα της εταιρείας, αγωγές από εργαζόμενους.

Το 2021 ήταν η χρονιά της Tesla. Η εταιρεία του Έλον Μάσκ κυριαρχεί στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ, κατέχοντας περίπου τα δύο τρίτα της αγοράς, ενώ και η εταιρεία ενοικίασης Hertz ανακοίνωσε σχέδια για αγορά 100.000 αυτοκινήτων Tesla, πραγματοποιώντας την μεγαλύτερη παραγγελία στην ιστορία. Και χάρη στην άνοδο της τιμής της μετοχής της, ο Έλον Μασκ είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη, ενώ αποτελεί και το «Πρόσωπο της Χρονιάς» των Time και των Financial Times.

Ο Έλον Μάσκ έχει εξελιχθεί σε έναν από τους επιδραστικούς επιχειρηματίες της εποχής μας, καθώς κάθε tweet του ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλου της Tesla δημιουργεί έναν τεράστιο κύκλο ειδήσεων. Επίσης, κάθε τροχαίο που εμπλέκεται ένα αυτοκίνητο Tesla δημιουργεί πρωτοσέλιδα και έναν κύκλο ερωτήσεων για το αν εμπλέκεται το σύστημα αυτόνομης οδήγησης που βρίσκεται στο επίκεντρο των ερευνών των αρμόδιων Αρχών.

Παράλληλα αν και η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει περίπου το 88% των εσόδων της Tesla,  ο τεχνολογικός κολοσσός αυξάνει το αποτύπωμα του στον ενεργειακό κλάδο που είχε μπει σε δεύτερη μοίρα εξαιτίας των προκλήσεων της κατασκευής και της παράδοσης αυτοκινήτων. Τον Μάρτιο, ανακοινώθηκε ​​ότι η Tesla κατασκεύαζε ένα τεράστιο έργο μπαταριών νότια του Χιούστον. Αν και δεν ακούγονται πολλά για τον κλάδο ενέργειας της Tesla, το Megapack προτζεκτ θα καταλήξει στις κυψέλες μπαταριών και το αν θα μπορεί η Tesla να πάρει αρκετά από τους προμηθευτές της, ενώ η αγορά αναρωτιέται που θα μπορέσει να αποθηκεύει η Tesla τις 4.860 κυψέλες μπαταριών που προσπαθεί να φτιάξει.

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά οχήματα

 Αν και η Tesla αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί, καθώς δεκάδες πρώην στελέχη της εταιρείας που βοήθησαν στην κυκλοφορία του Model 3 βρίσκονται τώρα στη Rivian, η οποία έχει μεγάλη υποστήριξη από την Amazon. Υπενθυμίζουμε πως η Tesla έχει καταθέσει αγωγή κατά της startup που κατασκευάζει ηλεκτρικά φορτηγά.

Ο Μασκ, ο οποίος είχε πει στους επενδυτές κατά τη διάρκεια της «Ημέρας Αυτονομίας» της Tesla το 2019 ότι η τεχνολογία lidar είναι «άστοχη» έχει πλέον προχωρήσει σε συμφωνία για τη χρήση τέτοιων αισθητήρων από την Luminar Technologies Inc. για δοκιμές και ανάπτυξη. Επίσης ο CJ Moore, που ηγήθηκε της δημιουργίας του λογισμικού της αυτόνομης οδήγησης βρίσκεται τώρα στην Apple που τρέχει το δικό της προτζεκτ για το δικό της αυτοκίνητο.

Επίσης, αυτή την εβδομάδα ανακοινώθηκε από την εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio η κυκλοφορία του αυτοκινήτου που θα αποτελέσει τον ισχυρό ανταγωνιστή της Tesla με την κινεζική startup να αναφέρει πως οι προδιαγραφές του οχήματος ξεπερνούν το Model Y, βάζοντας και τον τεχνολογικό κολοσσό Huawei στο παιχνίδι της αυτόνομης οδήγησης.

Το πρώτο αυτοκίνητο με το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS της Huawei θα είναι το Aito M5, ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί τόσο με ηλεκτρισμό όσο και με καύσιμο, δήλωσε την Πέμπτη ο Richard Yu, εκτελεστικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος του καταναλωτικού ομίλου της Huawei, στην εκδήλωση παρουσίασης του χειμερινού προϊόντος της εταιρείας.

Οι παραδόσεις πρόκειται να ξεκινήσουν γύρω στις 20 Φεβρουαρίου με τις τιμές μετά την επιδότηση για το Aito M5 να ξεκινούν από τα 39.063 δολάρια που είναι χαμηλότερη από το Model Y της Tesla.

Έρευνες ρυθμιστικών αρχών και αγωγές

Οι ρυθμιστικές αρχές έχουν βάλει στο στόχαστρο την αυτοκινητοβιομηχανία από τον περασμένο χρόνο, καθώς έχει ξεκινήσει έρευνα για την αυτόνομη οδήγηση. Η National Highway Traffic Safety Administration (Εθνική Διοίκηση Οδικής Ασφάλειας) έχει ξεκινήσει έρευνα για να εντοπίσει ελαττώματα στη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης επικεντρώνοντας σε ατυχήματα που είχαν εμπλακεί και οχήματα άμεσης ανταπόκρισης (πυροσβεστική, ασθενοφόρο, περιπολικό).

Η Tesla θα εκδώσει επίσης και μια ενημέρωση λογισμικού που θα εμποδίζει τους οδηγούς να παίζουν βιντεοπαιχνίδια στο σύστημα ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει, όπως ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδας η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας που είχε ξεκινήσει έρευνα για 580.000 αυτοκίνητα Tesla Model 3, Model S και Model X που πουλήθηκαν μεταξύ 2017 και 2022 μετά από καταγγελία τον Αύγουστο.

Η υπηρεσία ανέφερε πως εξεταζόταν εάν οι οδηγοί θα μπορούσαν να αποσπαστούν παίζοντας παιχνίδια στην κύρια οθόνη του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία «Passenger Play». Πλέον με τη νέα ενημέρωση λογισμικού, το «Passenger Play» θα είναι κλειδωμένο και άχρηστο όταν το όχημα βρίσκεται σε κίνηση.

Το νομικό τμήμα της Tesla έμεινε αρκετά απασχολημένο το 2021, καθώς η εταιρεία έχει βρεθεί στο επίκεντρο της κριτικής επειδή κατηγορείται ότι καλλιεργεί μια κουλτούρα ρατσισμού και σεξισμού στο εργοστάσιο της στο Freemont της Καλιφόρνιας. Το καλοκαίρι, ο Μέλβιν Μπέρι ένας μαύρος πρώην εργαζόμενος της Tesla κέρδισε 1 εκατ. δολάρια μέσω διαιτησίας  ενώ πρόσφατα ο Όουεν Ντίαζ κέρδισε στο δικαστήριο την αγωγή που είχε καταθέσει εναντίον της Tesla για ρατσιστική συμπεριφορά, και του επιδικάστηκε αποζημίωση ύψους 137 εκατ. δολαρίων. Μια απόφαση που η Tesla έχει προσβάλει με έφεση, με την απόφαση του δικαστηρίου υπέρ του χειριστή ανελκυστήρων να θεωρείται ιστορική στις ΗΠΑ. Τώρα μια δικηγορική εταιρεία στο Σαν Φρανσίσκο αναφέρει πως χειρίζεται αρκετές υποθέσεις από γυναίκες που κατηγορούν την Tesla για «αχαλίνωτη» παρενόχληση, με έξι επιπλέον αγωγές να έχουν κατατεθεί αυτή την εβδομάδα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς τα smartwatch έγιναν οι ψηφιακοί... προπονητές και νοσοκόμοι στην πανδημία

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν smartwatches και smartbands για να παρακολουθούν καθημερινά βασικούς δείκτες υγείας αλλά και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους με περισσότερη άσκηση.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Λατρεία των smartphones από τους Έλληνες: Ξοδέψαμε 826 εκατ. ευρώ το 2023

Κόντρα στις πιέσεις από τον υψηλό πληθωρισμό στην αγοραστική τους δύναμη, οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν πέρυσι 17% περισσότερα για smartphones. Κυριαρχούν Samsung, Apple και Xiaomi με συνολικό μερίδιο 95%.