ΓΔ: 1987.52 -1.30% Τζίρος: 445.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Σήμα δακτυλίου Αθήνας
Φώτο: ΑΠΕ

Από αύριο ξανατίθεται σε ισχύ ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας

Από τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 έως και την Παρασκευή 24 Ιουλίου 2026 επανέρχονται τα περιοριστικά μέτρα κυκλο

Σε ισχύ τίθενται από τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 έως και την Παρασκευή 24 Ιουλίου 2026 τα περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας οχημάτων στον Μικρό Δακτύλιο στο κέντρο της Αθήνας, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Αστυνομία.

Τα όρια του Μικρού Δακτυλίου καθορίζονται από τις οδούς: Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Ζαχάρωφ, Λεωφόρος Μεσογείων, Φειδιππίδου, Μιχαλακοπούλου, Σπύρου Μερκούρη, Βρυάξιδος, Υμηττού, Ηλία Ηλιού, Αμβροσίου Φραντζή, Λεωφόρος Ανδρέα Συγγρού, Χαμοστέρνας, Πειραιώς, Ιερά Οδός, Λεωφόρος Κωνσταντινουπόλεως, Αχιλλέως, Πλατεία Καραϊσκάκη, Καρόλου, Μάρνη, 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) και Λεωφόρος Αλεξάνδρας.

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του Μικρού Δακτυλίου τα μέτρα δεν εφαρμόζονται. Εντός των ορίων, επιτρέπεται η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. οχημάτων και φορτηγών ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο βάρος έως 2,2 τόνους, βάσει του τελευταίου ψηφίου της πινακίδας τους (μονά - ζυγά).

Τα περιοριστικά μέτρα ισχύουν από Δευτέρα έως Πέμπτη, μεταξύ 07:00 και 20:00, και την Παρασκευή από 07:00 έως 15:00. Δεν εφαρμόζονται τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και σε ημέρες απεργίας των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Οι παραβάτες των μέτρων τιμωρούνται σύμφωνα με το άρθρο 55, παράγραφος 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας, οι ειδικές άδειες κυκλοφορίας που εκδόθηκαν για τις περιόδους 2023-2024 και 2024-2025 από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής παραμένουν σε ισχύ.

Εξαιρούνται από τους περιορισμούς τα οχήματα συγκεκριμένων κατηγοριών, καθώς και όσα διαθέτουν ειδικές άδειες που εκδίδονται από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. 169743/17-10-2025 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 5565, τ. Β’).

Ποιες κατηγορίες οχημάτων εξαιρούνται

Δικαίωμα κυκλοφορίας χωρίς περιορισμό στο Μικρό Δακτύλιο έχουν:

- Εκ κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά και οχήματα φυσικού αερίου ή υγραερίου.

- Οχήματα κατηγορίας EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών, εφόσον εκπέμπουν λιγότερο από 120g/km CO2 (NEDC) και έχουν ταξινομηθεί έως 31/12/2020 σε κράτος-μέλος της Ε.Ε.

- Οχήματα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών, με εκπομπές CO2 κάτω από 145g/km (WLTP), που έχουν ταξινομηθεί από 1/1/2021 και μετά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε.

Για τα παραπάνω οχήματα, δίνεται δυνατότητα εκτύπωσης ειδικού σήματος μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου (gov.gr), είτε σε έγχαρτη είτε σε ηλεκτρονική μορφή για χρήση σε κινητό τηλέφωνο.

Διαδικασία και δικαιολογητικά για ειδικές άδειες

Για τους μόνιμους κατοίκους εντός του Μικρού Δακτυλίου προβλέπονται ειδικές ζώνες εισόδου-εξόδου και χορηγείται ειδική κάρτα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων.

Αιτήσεις για έκδοση ειδικών αδειών κυκλοφορίας υποβάλλονται Δευτέρα έως Παρασκευή, 08:00-14:00, στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής (Θ. Δηλιγιάννη 24-26, Γραφείο Δακτυλίου, είσοδος από οδό Σάμου). Απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:

α) Άδεια κυκλοφορίας οχήματος.

β) Άδεια ικανότητας οδήγησης.

γ) Ισχύον δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ).

δ) Ισχύον ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αστική περιοχή Λιβάνου
ΔΙΕΘΝΗ

ΟΗΕ: Ισραηλινά πλήγματα σε οχήματα ίσως συνιστούν εγκλήματα πολέμου

Ισραηλινά πλήγματα σε οχήματα στον Λίβανο μετά την εκεχειρία μπορεί να αποτελούν "εγκλήματα πολέμου", σύμφωνα με ειδικό του ΟΗΕ. Σήμερα νέο χτύπημα σημειώθηκε σε αυτοκίνητο, ενώ ο ισραηλινός στρατός στοχεύει μέλη της Χεζμπολάχ.
Αστυνομικό όχημα Ελλάδας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χειροβομβίδα στη Λιοσίων: Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Συναγερμός στην Αστυνομία έπειτα από εντοπισμό ύποπτου αντικειμένου στις οδούς Νικομήδειας και Λιοσιών. Διαπιστώθηκε παλιά, μη λειτουργική στρατιωτική χειροβομβίδα. Η κυκλοφορία διακόπηκε προσωρινά.
perama_nafpigeia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άδοξο τέλος για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος

Η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος βγαίνει «αθόρυβα» εκτός σχεδιασμού, με τον διαγωνισμό να έχει παγώσει για πάνω από πέντε χρόνια και τις τελευταίες αποφάσεις να δείχνουν οριστικό τέλος.