Φώτο: ΑΠΕ

«Φρενάρει» τη συγχώνευση Fiat - Peugeot η Κομισιόν 

Παράταση των ερευνών των αρχών ανταγωνισμού για ένα 4μηνο φέρεται να προκαλεί η άρνηση των δύο εταιρειών να λάβουν μέτρα για συγκεκριμένες αγορές που δραστηριοποιούνται. 

Αντιμέτωπες με αρκετές απαιτήσεις από την Κομισιόν, βρίσκονται οι Fiat - Chrysler και Peugeot, καθώς, όπως αναφέρουν ξένα ΜΜΕ, αρνήθηκαν να καθησυχάσουν τους φόβους της Επιτροπής για το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός μονοπωλιακού καθεστώτος στην αγορά μικρών βαν. 

Όπως αναφέρει τόσο το Euractiv όσο και τα Bloomberg και Reuters, ο νέος όμιλος που θα δημιουργηθεί από τη συγχώνευση αξίας 50 δισ. ευρώ μεταξύ των δύο κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών θα έχει εξαιρετικά υψηλό μερίδιο στην εν λόγω αγορά. 

Σύμφωνα με το Bloomberg το μερίδιο στην αγορά μικρών βαν του νέου ομίλου φθάνει στο 69%, ενώ οι δύο εταιρείες είχαν περιθώριο μέχρι την Τετάρτη 10 Ιουνίου να «καθησυχάσουν» την Κομισιόν και να αναλύσουν τις προθέσεις τους, κάτι το οποίο δεν έπραξαν.

Αυτό «μεταφράζεται», βάσει των κανόνων που ισχύουν, σε παράταση της εξέτασης της συγχώνευσης από τις αρχές ανταγωνισμού για ακόμη ένα τετράμηνο, ενώ αρχικά η απόφαση αναμένονταν ότι θα εκδοθεί στις 17 Ιουνίου. 

Υπενθυμίζεται ότι οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν τη συμφωνία για τη δημιουργία της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο τον Δεκέμβριο 2019, θέτοντας κάτω από τη στέγη τις μάρκες της ιταλικής εταιρείας όπως Fiat, Jeep, Dodge, Ram, Maserati και η γαλλική εταιρεία τις μάρκες Peugeot, Opel/Vauxhall και DS. 

Η συνδυασμένη εταιρεία θα έχει ετήσιες πωλήσεις μονάδων 8,7 εκατομμυρίων οχημάτων, με έσοδα σχεδόν 170 δισ. ευρώ, επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη άνω των 11 δισ. ευρώ και περιθώριο κέρδους εκμετάλλευσης 6,6%, με βάση τα στοιχεία του 2018, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση των εταιρειών.

«Ο ισχυρός συνδυασμένος ισολογισμός παρέχει σημαντική οικονομική ευελιξία και άφθονο περιθώριο τόσο για την εκτέλεση στρατηγικών σχεδίων όσο και για την επένδυση σε νέες τεχνολογίες. Η νέα κοινή εταιρεία θα έχει μια ισορροπημένη και κερδοφόρα παγκόσμια παρουσία και θα καλύπτει όλα τα βασικά τμήματα των οχημάτων από την premium κατηγορία των επιβατικών αυτοκίνητα μέχρι SUV, φορτηγά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Αυτή η προσπάθεια θα υποστηριχθεί από την παρουσία της FCA στη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική και τη σταθερή θέση του Groupe PSA στην Ευρώπη. Ο νέος Όμιλος θα έχει πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική ισορροπία με το 46% των εσόδων που προέρχονται από την Ευρώπη και το 43% από τη Βόρεια Αμερική, με βάση τα συγκεντρωτικά στοιχεία του 2018 για κάθε εταιρεία. Ο συνδυασμός θα προσφέρει την ευκαιρία στη νέα εταιρεία να αναδιαμορφώσει τη στρατηγική της και σε άλλες περιοχές», τόνιζε η ανακοίνωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ