ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
electric-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Μονομαχία δύο κροίσων στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας

Η Tesla του Έλον Μασκ κατέκτησε την κορυφή στις πωλήσεις το 2020, αλλά η πρωτοκαθεδρία της αμφισβητείται από την κινεζική BYD, στην οποία έχει επενδύσει ο Γ. Μπάφετ.

Μπορεί οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στη Κίνα να σημείωσαν πτώση περίπου 2% και να συνέχισαν για τρίτη συνεχή χρονιά την πτωτική πορεία, όμως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσαν μεγάλη αύξηση κατά 10,9%. Με φόντο αυτή τη γρήγορη ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, δίνουν τη δική τους «μάχη» δύο Αμερικανοί μεγιστάνες, ο Έλον Μάσκ και ο Γουόρεν Μπάφετ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κινεζικού Συνδέσμου Αυτοκινήτων, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων έφτασαν τα 1,37 εκατ. μονάδες, ενώ οι αναλυτές θεωρούν πως τα πτωτικά χρόνια της αγοράς έχουν μείνει πίσω. Καθώς η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων «ζεσταίνεται» στη Κίνα, η Tesla του Έλον Μασκ και η BYD, στην οποία έχει επενδύσει ο Γουόρεν Μπάφετ, είναι ανάμεσα στους μεγάλους κερδισμένους του 2020.

Εύκολα ο Μασκ στην κορυφή

Το Model 3 της Tesla ήταν στη κορυφή των πωλήσεων σε όλη την διάρκεια του χρόνου με 137.000 αυτοκίνητα να έχουν πουληθεί το 2020. Στα επιβατηγά αυτοκίνητα ανεξαρτήτως τροφοδοσίας (ηλεκτρικά, βενζινοκίνητα κ.α.) το Model 3 της Tesla κατετάγη στην 10η θέση τον Δεκέμβριο.

Η υποστήριξη που λαμβάνει από την κινεζική κυβέρνηση η Tesla, έχει μετατρέψει την Κίνα στην πιο πολύτιμη αγορά εκτός των ΗΠΑ για την εταιρεία του Έλον Μάσκ. Το Model 3 είναι πλέον ανάμεσα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις περισσότερες πωλήσεις στην μεγαλύτερη χώρα του κόσμου και, σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα, η Κίνα προσφέρει το 20% των εσόδων της Tesla.

Το ηλεκτρικό στοίχημα του Γουόρεν Μπάφετ

Σε λιγότερο από 6 μήνες από όταν η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD έβγαλε σε κυκλοφορία το ηλεκτρικό πολυτελές sedan με την επωνυμία "Han", βρέθηκε στην 8η θέση μεταξύ των υψηλότερων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Κίνα το 2020 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Το μοντέλο ήταν επίσης το τέταρτο σε πωλήσεις τον Δεκέμβριο.

Η BYD που υποστηρίζεται από τον Αμερικανό δισεκατομμυριούχο Γουόρεν Μπάφετ δήλωσε πως οι πωλήσεις του μοντέλου Han αυξάνονται κάθε μήνα, από όταν ξεκίνησαν οι παραδόσεις του τον Αύγουστο, με το sedan να έρχεται σε δυο εκδόσεις. Ένα καθαρά ηλεκτρικό μοντέλο και μια plug-in hybrid έκδοση. Το πολυτελές μοντέλο της Xpeng P7, όπως και το Han, ξεκίνησε να παραδίδεται από το καλοκαίρι και ήταν το ένατο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο τον Δεκέμβριο.

Το μικροσκοπικό αουτσάιντερ

Ωστόσο, τα Hongguang Minis αποτέλεσαν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατέκτησε την αγορά τον Δεκέμβριο με περισσότερες από 35.000 πωλήσεις και ήταν το δεύτερο σε ετήσιες πωλήσεις. Το μικροσκοπικό αυτό ηλεκτρικό όχημα έχει αρχική τιμή 4.400 δολαρίων και είναι δημιούργημα της συνεργασίας της General Motor’s με την Wuling Motors και την κρατική SAIC Motor.

Δυο ακόμα mini ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν αναπτυχθεί από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρέθηκαν στη λίστα των 10 κορυφαίων πωλήσεων, υποδεικνύοντας την αντίθεση μεταξύ ισχυρής ζήτησης για high-end ηλεκτρικά οχήματα και πιο οικονομικά μοντέλα στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Επιτυχία των ηλεκτρικών και στην αγορά των πολυτελών SUV

Το πρώτο και μοναδικό μέχρι στιγμής μοντέλο της Li Auto, το Li One SUV κατάφερε να σημειώσει αρκετές χιλιάδες περισσότερες πωλήσεις από το κορυφαίο σε πωλήσεις πέρυσι, ES6 SUV της Nio. Χαρακτηριστικά οι δυο startups κατάφεραν να βρεθούν στην κορυφαία 10αδα πωλήσεων πολυτελών SUV στη Κίνα ανεξαρτήτως κινητήρα. Η Li Auto βρέθηκε στην 8η θέση ενώ η Nio στην 9η.

Το Li One αποτελεί περισσότερο ένα υβριδικό αμάξι καθώς περιέχει ντεπόζιτο καυσίμων που μπορεί να βοηθήσει στη φόρτιση της μπαταρίας όταν δεν υπάρχει διαθέσιμος φορτιστής, ανακουφίζοντας έτσι πολλούς οδηγούς από την βασική ανησυχία που έχουν όταν αγοράζουν ένα ηλεκτρικό όχημα.

Ποια ήταν τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Κίνα το 2020:

  1. Model 3 (Tesla)
  2. Hongguang Mini (SAIC-GM-Wuling)
  3. Ora R1 (Great Wall Motor)
  4. Aion S (GAC Motor)
  5. Qin EV sedan (BYD)
  6. eQ (Chery)
  7. Li One (Li Auto)
  8. Han EV (BYD)
  9. ES6 (Nio)
  10. 5 PHEV (BMW)

Μπαίνουν στη μάχη και οι κινεζικοί τεχνολογικοί γίγαντες

Ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba έχει μπει δυναμικά στην ανάπτυξη του τομέα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Κίνα, δημιουργώντας ένα μοντέλο με ασύρματη φόρτιση σε μια δυναμική συνεργασία με την SAIC Motor που αποτελεί την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας.

Την ίδια στιγμή η Foxconn, εταιρεία που συνεργάζεται με την Apple για την συναρμολόγηση των iPhones και έχει ακουστεί πως θα συνεργαστούν και για την δημιουργία του Apple Car, ανακοίνωσε νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα πως προχωράει σε συνεργασία με την Zhejiang Geely Holding Group, που αποτελεί την μεγαλύτερη ιδιωτική αυτοκινητοβιομηχανία στη Κίνα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Musk, Tesla, ilektrika autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όχημα με 35.000 δολ. φέρνει ο Μασκ

Τα μεγάλα περιθώρια κέρδους της αξιοποιεί η Tesla για να αυξήσει τα μερίδιά της στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ τον Μάρτιο θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο, προσιτό σε περισσότερους. Αναμένεται απάντηση από τις καθιερωμένες βιομηχανίες.
Musk, Tesla, ilektrika autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Ακυρώθηκε το σχέδιο για φθηνό Tesla: Ο Ε. Μασκ φοβήθηκε του Κινέζους

Το Reuters αποκαλύπτει ότι το πιο φιλόδοξο σχέδιο της Tesla για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού έχει πλέον εγκαταλειφθεί και η εταιρεία στρέφεται στα ρομποτικά ταξί. «Είναι ψέματα», απαντά ο Μασκ.