ΓΔ: 859.38 -0.88% Τζίρος: 83.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Endysi, Rouxa, Lianiki
Πηγή: Unsplash

Θησαυρός στα μεταχειρισμένα ρούχα: Πώς θα ξεπεράσουν τα καινούρια

Στροφή των καταναλωτών στα ρούχα από δεύτερο χέρι όχι μόνο για οικονομικούς λόγους, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος. Ως το 2030 εκτιμάται ότι οι πωλήσεις μεταχειρισμένων θα ξεπεράσουν τις πωλήσεις καινούριων.

Μία αγορά σε πλήρη άνθηση έχει καταστεί η επαναπώληση (resale), κυρίως ρούχων και αξεσουάρ, σε διεθνές πλέον επίπεδο, καθώς η πανδημία επανακαθόρισε τη σχέση του καταναλωτή με την μόδα, τοποθετώντας τη βιωσιμότητα στο κέντρο της συζήτησης.

Αν και αρχικά η κινητικότητα και το ενδιαφέρον των καταναλωτών -κυρίως νεαρότερων ηλικιών- αφορούσε σε είδη με επώνυμη υπογραφή, πλέον η είσοδος της σουηδικής αλυσίδας fast fashion H&M στον χώρο της επαναπώλησης καθιστά προφανή την μετατόπιση που έχει συντελεστεί στις συνειδήσεις εταιρειών αλλά και καταναλωτών, σε ό,τι αφορά την μόδα και την ανάγκη διαχείρισης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. 

Τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στην δημοσιότητα η εταιρεία Bain & Co,, σε συνεργασία με τη διαδικτυακή πλατφόρμα αγορών Depop, αναδεικνύουν ανάγλυφα τη θεαματική αύξηση των πωλήσεων ειδών «από δεύτερο χέρι» (secondhand). Ειδικότερα, άγγιξε τα 33 εκατομμύρια ο αριθμός των ανθρώπων που αγόρασαν ένα είδος από κάποια πλατφόρμα resale για πρώτη φορά το 2020, στοιχείο που αποδεικνύει την συσχέτιση της πανδημίας με την αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά.

Επιπλέον, 188 εκατομμύρια άνθρωποι προσπάθησαν να πωλήσουν οι ίδιοι ένα παλιό αγαπημένο τους είδος για πρώτη φορά μέσα στο 2021, αριθμός υπερδιπλάσιος συγκριτικά με το 2020, που ανερχόταν σε μόλις 36,2 εκατομμύρια. Χάρη στο διπλό αυτό ενδιαφέρον για την επαναπώληση ειδών, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η second-hand αγορά πρόκειται να προσπεράσει σε ρυθμούς ανάπτυξης την αγορά του fast fashion μέσα στην επόμενη δεκαετία, αποκτώντας ουσιαστικά διπλάσιο μέγεθος μέχρι το 2030.

Οι οικονομικοί λόγοι αποτελούν μία πολύ βασική αιτία για την οποία ένας καταναλωτής θα στραφεί στην αγορά «ελαφρώς μεταχειρισμένου» ρούχου ή αξεσουάρ, όπως ανέφερε το 65% των ερωτηθέντων, δεδομένου ότι η τιμή του είναι σημαντικά χαμηλότερη από εκείνη ενός καινούριου. Εντούτοις, το 75% του ίδιου δείγματος ανέφερε ότι βασικό κίνητρο για την αγορά «από δεύτερο χέρι» είναι η μείωση της κατανάλωσης στα είδη μόδας -και της συνακόλουθης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.

Πιο σημαντικό ίσως είναι, ωστόσο, το γεγονός ότι το 90% όσων έδωσαν αυτήν την απάντηση ήταν ηλικίας κάτω των 25 ετών, γεγονός πολλά υποσχόμενο για το μέλλον του πλανήτη και την ορθότερη διαχείριση των απορριμμάτων, ειδικά της βιομηχανίας της μόδας. Δεδομένων αυτών των στοιχείων, δεν αποτελεί έτσι έκπληξη το γεγονός ότι 60% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην ίδια έρευνα εξέφρασε ενδιαφέρον να διερευνήσει και να δραστηριοποιηθεί στην αγορά της επαναπώλησης, τόσο για οικονομικούς λόγους όσο όμως και για λόγους οικολογικής ευσυνειδησίας. 

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας GlobalData, η διεθνής αγορά του resale αναμένεται να διπλασιάσει την αξία της μέσα στην επόμενη πενταετία, αγγίζοντας τα 77 δισ. δολάρια, για να ανέλθει σε 84 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης κατά 11 φορές ανώτερο έναντι της αγοράς fast fashion.

Μέχρι τότε, ωστόσο, μένει να καλυφθεί σημαντικό έδαφος, δεδομένου ότι αυτή την στιγμή μόλις το 5% έως 7% των ειδών μόδας που θα μπορούσαν να επαναπωληθούν, βρίσκονται διαθέσιμα σε κάποια πλατφόρμα resale, αφήνοντας έτσι εμπορεύματα αξίας 2,1 τρισ. δολαρίων σε αποθήκες και ντουλάπες ανά τον κόσμο, σε ουσιαστική αχρηστία.

Το καλύτερο ίσως κίνητρο για να αλλάζουν ταχύτερα οι συνειδήσεις όλων μας είναι να σκεφθούμε ότι αγοράζοντας ένα χρησιμοποιημένο είδος, μειώνουμε κατά 82% το προσωπικό μας περιβαλλοντικό αποτύπωμα, βάζοντας οι ίδιοι ένα λιθαράκι στην προσπάθεια διάσωσης του πλανήτη, προτού να είναι πολύ αργά… 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Εκρηκτική ανάπτυξη του fast fashion: «Βλέπουν» άλμα 190% μέχρι το 2030

Οι κολοσσοί της παγκόσμιας αγοράς -Inditex (Zara), H&M Group, The Gap, Asos Plc και Fast Retailing (Uniqlo)- αποσπούν μερίδιο 29% επί του συνόλου της αγοράς, αφήνοντας σημαντικά περιθώρια για την δραστηριοποίηση και μικρότερων επιχειρήσεων.
ΔΙΕΘΝΗ

Εξανεμίζει τα κέρδη της βιομηχανίας μόδας η πανδημία, κάμψη 90% στη κερδοφορία

Σημαντική κάμψη πωλήσεων το 2020. Μόνη ηλιαχτίδα αισιοδοξίας συνιστούν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, οι οποίες κατέγραψαν μέσα σε μόλις οκτώ μήνες αύξηση ισοδύναμη με την αντίστοιχη άνοδο των προηγούμενων έξι ετών.
ΔΙΕΘΝΗ

Απολύουν προσωπικό 8 στις 10 κλωστοϋφαντουργίες στην ΕΕ

Η αναμενόμενη μείωση των πωλήσεων και της παραγωγής αγγίζει το 50%. Σχεδόν μία στις τέσσερις επιχειρήσεις εξετάζει ακόμη και το ενδεχόμενο λουκέτου. Ανυπέρβλητα εμπόδια τα περιοριστικά μέτρα λόγω πανδημίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς έχασε τη λάμψη της η Victoria’s Secret

Ακυρώθηκε το εμβληματικό ετήσιο σόου της βιομηχανίας εσωρούχων Victoria's Secret, που δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις ανάγκες της νέας γενιάς γυναικών. Μεγάλες ζημιές και απώλειες άνω του 80% για τη μετοχή. Το «στοίχημα» για την επόμενη ημέρα.