ΓΔ: 1390.69 -0.71% Τζίρος: 147.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Υπό πίεση η βιομηχανία αυτοκινήτου για την επίτευξη των πράσινων στόχων

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί στην ΕΕ για πράσινους στόχους επιχειρώντας μια στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα, ωστόσο η έκρηξη των τιμών πρώτων υλών περιορίζει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους τους.

Στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα και σε μοντέλα μηδενικών ρύπων, επιχειρούν τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Από την άλλη, πολλοί προμηθευτές ανταλλακτικών έχουν ήδη πιεστεί από τον πληθωρισμό, τις τιμές ενέργειας και την αύξηση των πρώτων υλών, με αποτέλεσμα κάθε μήνα να καλούνται να λύσουν έναν γρίφο που έχει να κάνει με την σταθερότητα των τιμών ή και πολλές φορές με τη μείωση του κέρδους τους.

Γνωρίζουν πολύ καλά ότι αν δεν το πράξουν αυτό, ίσως τα επόμενα χρόνια να μην μπορούν να αντέξουν την πίεση των ανταγωνιστών. Έτσι επωμίζονται το επιπλέον κόστος, ενώ παράλληλα επιχειρούν να περάσουν στη νέα πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από την μετατροπή των εξαρτημάτων και των ανταλλακτικών τους σε περισσότερα «πράσινα» προϊόντα.

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί στην ΕΕ για πράσινους στόχους. Χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα «πράσινα» υλικά καθώς μεταβαίνουν προς την ηλεκτροκίνηση. Η BMW για παράδειγμα, έχει βάλει πλάνο για τις μπαταρίες της και αναμένει από τους προμηθευτές χάλυβα και αλουμινίου να παράγουν υλικά κατασκευασμένα με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ η Volvo στοχεύει σε 25% ανακυκλώσιμο πλαστικό στα αυτοκίνητά της μέχρι το 2025.

Κατά συνέπεια, πολλοί προμηθευτές πραγματοποιούν μεγάλες επενδύσεις για να αναβαθμίσουν τα ανταλλακτικά τους, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά και περισσότερο ανανεώσιμες πηγές ενέργειες. Την ίδια στιγμή, πολλοί προμηθευτές αναφέρουν ότι δεν έχουν την πολυτέλεια να ανεβάσουν το κόστος των ανταλλακτικών που δίνουν στους κατασκευαστές, μετά από τις πιέσεις που δέχονται.

«Θα δούμε μια πραγματική μεγάλη αναταραχή τα επόμενα 5-10 χρόνια στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που ασχολείται με την έρευνα στον κλάδο του αυτοκινήτου, Auto Forecast Solutions και συνεχίζει: «Ζητείται από τους προμηθευτές να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες για να υποστηρίξουν τα EV και να επενδύσουν σε μια πιο πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι, αν θέλετε να γίνετε μέρος αυτής της νέας πράσινης επανάστασης, δώστε μας την καλύτερη δυνατή τιμή για να μην πάω στον ανταγωνισμό σας».

Οι προμηθευτές αναγκάζονται να κάνουν μεγάλες επενδύσεις προκειμένου να μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα, αλλά κυρίως για να μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικοί. Για τη βρετανική εταιρεία Autins, η οποία είχε έσοδα περίπου 23 εκατομμύρια λίρες (26 εκατομμύρια δολάρια) το περσινό οικονομικό έτος, στοχεύει σε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προκειμένου να κατεβάσει το λειτουργικό της κόστος. Η συγκεκριμένη εταιρεία προμηθεύει τη Volkswagen και τη Jaguar Land Rover ανακυκλώσιμο μονωτικό υλικό και αναγκάστηκε να κάνει επένδυση 50.000 λιρών.

Η εταιρεία κατασκευής πλαστικών και ελαστικών εξαρτημάτων Sigit, με ετήσια έσοδα περίπου 200 εκατομμυρίων δολαρίων, δαπάνησε 10 εκατομμύρια ευρώ το 2019-20 σε ένα ερευνητικό κέντρο στο Τορίνο όπου ανέπτυξε ένα ανακυκλώσιμο θερμοπλαστικό σύνθετο που είναι 90% ελαφρύτερο από το προηγούμενο μεταλλικό εξάρτημα. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Emanuele Buscaglione ανέφερε ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας «σκότωσαν τα περιθώριά μας και δημιούργησαν μεγάλη αναστάτωση στον κλάδο».

Η M. Busch, η οποία κατασκευάζει εξαρτήματα από χυτοσίδηρο (δισκόπλακες και κιβώτια ταχυτήτων) χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να αντικαταστήσει το αέριο για την επεξεργασία του μετάλλου. Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Andreas Guell αποκάλυψε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να συνεργάζονται μόνο με προμηθευτές που χρησιμοποιούν πράσινη ενέργεια. Ο Γερμανός προμηθευτής αλουμινίου Gerd Roeders, ιδιοκτήτης της εταιρείας GA Roeders, η οποία παρέχει πρώτες ύλες στον όμιλο VW και την Continental, θέλει να στραφεί σε ένα μείγμα ενέργειας που προέρχεται από υδρογόνο σε σχέση με το ακριβό φυσικό αέριο, αλλά χρειάζεται υποστήριξη από την κυβέρνηση και τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να μπορέσει να δημιουργήσει πράσινες υποδομές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και θα μπορούσαν να δώσουν παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Τράβηξαν «χειρόφρενο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο εννεάμηνο του 2022

Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων επισημαίνει ότι η παγκόσμια αγορά παρέμεινε ευάλωτη στις συνεχιζόμενες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και στις αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις.
ΔΙΕΘΝΗ

Τα νέα αυστηρά πρότυπα για ρύπους ανεβάζουν τις τιμές των αυτοκινήτων

Ο γενικός διευθυντής της Ford Ευρώπης, Μάρτιν Σάντερ, δήλωσε απογοητευμένος από το πρότυπο Euro7 για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προτρέποντας να επενδύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποκλειστικά σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων.