ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Τράβηξαν «χειρόφρενο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο εννεάμηνο του 2022

Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων επισημαίνει ότι η παγκόσμια αγορά παρέμεινε ευάλωτη στις συνεχιζόμενες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και στις αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις.

Μειώθηκαν οι παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της έκθεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA), για τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022.

Σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν 50 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν παγκοσμίως τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο το 2021. Ωστόσο, αυτό ήταν ακόμα περίπου 5 εκατομμύρια μονάδες κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα το 2019.

Η αύξηση του ΑΕΠ στην ΕΕ αναμένεται να μειωθεί από 5,4% το 2021 σε 3,3% φέτος και 0,3% το 2023. Ο πληθωρισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπεται να ξεπεράσει το 9% το 2022, πριν μειωθεί στο 7% το 2023. Τα ποσοστά ανεργίας στην ΕΕ παραμένουν ασυνήθιστα χαμηλά και προβλέπεται να μειωθούν στο ιστορικό χαμηλό του 6,2% φέτος.

Η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων παρέμεινε ευάλωτη στις συνεχιζόμενες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και στις αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις. Αυτό προκάλεσε μείωση στις παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κατά 2,9% από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 9,9% σε 6,8 εκατομμύρια μονάδες τους πρώτους εννέα μήνες του 2022. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική έφτασαν τα 9,5 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 13,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.

Οι σωρευτικοί όγκοι Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 8,2% σε περισσότερα από 15,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας μειώθηκαν κατά 8,7% και 7,5% αντίστοιχα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων συνέχισαν να επηρεάζουν την παραγωγή.

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, σχεδόν 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, 5,8% περισσότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021. Η παραγωγή της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκε κατά 11,8% κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 - σε σχεδόν 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Με περίπου 1,6 εκατομμύρια μονάδες παραγωγής από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, ο όγκος της Νότιας Αμερικής αυξήθηκε κατά 12,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Η κινεζική παραγωγή αυτοκινήτων ανέκαμψε έντονα φτάνοντας τα 16,4 εκατομμύρια μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο (+15,1%). Σχεδόν 50 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν παγκοσμίως κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, αυξημένα κατά 9% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο το 2021.

Ταξινομήθηκαν 1,2 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2022, σημειώνοντας μείωση 17,6% από έτος σε έτος. Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022, οι πωλήσεις van στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 21,2% φτάνοντας τα 0,9 εκατομμύρια μονάδες.

Αντίθετα, ο αριθμός των νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε όλη την ΕΕ αυξήθηκε κατά 1,5%, με 220.066 μονάδες που πουλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο.

Η παραγωγή στην Ευρώπη αναμένεται να μειωθεί κατά 1,2% σε σχεδόν 3,1 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα το 2022. Η παραγωγή της Βόρειας Αμερικής αναμένεται να φτάσει περίπου τα 4,6 εκατομμύρια μονάδες το 2022 - ή 10,5% περισσότερες σε σύγκριση με το 2021. Σοβαρά διαταραγμένες από τα lockdown κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων της Κίνας για το 2022 προβλέπεται να μειωθεί κατά 29% σε 3,9 εκατομμύρια μονάδες. Η παραγωγή ολόκληρου του έτους στην Ιαπωνία και την Κορέα αναμένεται να μειωθεί κατά 5,2% σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες το 2022.

Η Sigrid de Vries Γενική Διευθύντρια της ACEA, κατά την διάρκεια της ομιλίας της για την κατάσταση της ΕΕ, τόνισε όσον αφορά την παραγωγή και τις πωλήσεις οχημάτων στην ΕΕ, η εικόνα δεν είναι δυστυχώς καθόλου ρόδινη. Η παραγωγή οχημάτων δέχτηκε άλλο ένα χτύπημα το 2021 (-8%), καθώς οι ελλείψεις εφοδιασμού συνεχίζουν να βλάπτουν τη βιομηχανία. Ως αποτέλεσμα αυτής της επιβράδυνσης της παραγωγής, οι πωλήσεις νέων οχημάτων συνέχισαν επίσης την πτώση τους, καθώς η προσφορά δυσκολευόταν να ακολουθήσει τη ζήτηση.

Πράγματι, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν σε 9,7 εκατομμύρια μονάδες το 2021 - 3,3 εκατομμύρια λιγότερες από τα επίπεδα πριν από την κρίση του COVID. Ωστόσο, η αυξανόμενη μέση ηλικία των αυτοκινήτων (12 ετών), των φορτηγών (14), των φορτηγών (12) και των λεωφορείων (13) στους δρόμους της ΕΕ είναι μια ανησυχητική τάση. Εάν θέλουμε να κυκλοφορήσουν τα καθαρότερα και ασφαλέστερα νέα οχήματα, πρέπει οπωσδήποτε να διασφαλίσουμε ότι η κινητικότητα παραμένει προσιτή σε όλους τους ευρωπαίους πολίτες΄΄.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita, autos, cars
ΔΙΕΘΝΗ

Πολύ χαμηλά τα ποσοστά των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων τα εναλλακτικής κίνησης οχήματα αποτελούν μόλις το 6,9%.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης και θα μπορούσαν να δώσουν παράταση ζωής στους θερμικούς κινητήρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Τα νέα αυστηρά πρότυπα για ρύπους ανεβάζουν τις τιμές των αυτοκινήτων

Ο γενικός διευθυντής της Ford Ευρώπης, Μάρτιν Σάντερ, δήλωσε απογοητευμένος από το πρότυπο Euro7 για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προτρέποντας να επενδύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποκλειστικά σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων.
ΔΙΕΘΝΗ

Υπό πίεση η βιομηχανία αυτοκινήτου για την επίτευξη των πράσινων στόχων

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί στην ΕΕ για πράσινους στόχους επιχειρώντας μια στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα, ωστόσο η έκρηξη των τιμών πρώτων υλών περιορίζει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους τους.