ΓΔ: 1033.44 0.37% Τζίρος: 106.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πολύ δύσκολη η απεξάρτηση της Δύσης από τις κινεζικές μπαταρίες

Σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επενδύσουν πάνω από 160 δισ. δολάρια για να πετύχουν μια αυτάρκη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αυτή την στιγμή η Κίνα αποτελεί τον απόλυτο πρωταγωνιστή στην παραγωγή μπαταριών, καθώς είναι η χώρα που έχει τον πρώτο λόγο τόσο στον τομέα των πρώτων υλών, όσο και στον τομέα της παραγωγής. Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης στοχεύουν στην απεξάρτηση από την Κίνα όσον αφορά τις μπαταρίες, έως το 2030.

Για να το πετύχουν αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν μεγάλα ποσά στην έρευνα μπαταριών. Θέλουν να βγάλουν στην παραγωγή μπαταρίες με όχι τόσο σπάνια ορυκτά, μειώνοντας την εξάρτησή τους από την Κίνα. Παράλληλα, θα αυξήσουν τα ποσοστά ανακύκλωσης των μπαταριών, που σήμερα στην Ευρώπη δεν έχει φθάσει στα επιθυμητά επίπεδα και υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης.

Για να το πετύχουν αυτό, οι εταιρείες μπαταριών αναμένεται να δαπανήσουν έως το 2030 ποσά άνω των 160 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs, η οποία υπολόγισε ότι για να πετύχουν μια αυτάρκη αλυσίδα εφοδιασμού, οι χώρες που ανταγωνίζονται την Κίνα, θα πρέπει να ξοδέψουν 78,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε μπαταρίες, 60,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαρτήματα και 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια για εξόρυξη λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου, καθώς και 12,1 δισεκατομμύρια δολάρια για μεγάλα κέντρα ανακύκλωσης.

Οι αναλυτές πιστεύουν ότι η ζήτηση για έτοιμες μπαταρίες θα μπορούσε να καλυφθεί χωρίς την Κίνα μέσα στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, ως αποτέλεσμα των επενδύσεων στις ΗΠΑ από τους νοτιοκορεάτες ομίλους, όπως για παράδειγμα από τις εταιρείες LG και SK Hynix. Η Goldman Sachs προέβλεψε, μάλιστα, ότι το μερίδιο αγοράς των κορεατικών κατασκευαστών μπαταριών στις ΗΠΑ θα εκτιναχθεί σε περίπου 55% σε τρία χρόνια, από 11% το 2021.

Σήμερα, η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών και πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα συνεχίζει και αυτή να επενδύει σε νέες τεχνολογίες, προκειμένου να παραμείνει ενεργά στο προσκήνιο. Τέλος, εντατικοποιεί τον ρυθμό της στο τομέα της ανακύκλωσης, που μέχρι σήμερα αξίζει να σημειώσουμε ότι τα πάει πολύ καλά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Τα νέα πρότυπα της ΕΕ σπρώχνουν τους κατασκευαστές στην ηλεκτροκίνηση

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley, το κόστος για την αντιμετώπιση των εκπομπών ρύπων στα μοντέλα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ανέβει σε τέτοιο βαθμό, που θα εξαντλήσει τα κονδύλια για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

«Γκαζώνει» για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση η Mercedes

Τα plug-in υβριδικά και τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ των πωλήσεων της εταιρείας έως το 2025, με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να ανανεώνει τη διάταξη παραγωγής στα εργοστάσιά της.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Προειδοποιήσεις για εκτόξευση των τιμών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα με τους επικεφαλής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η εκτόξευση των τιμών πρώτων υλών και οι αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα κινδυνεύουν να εκτροχιάσουν τα σχέδια των εταιρειών για την ηλεκτροκίνηση.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Οι προκλήσεις που φέρνει στην βιομηχανία αυτοκινήτου η ηλεκτροκίνηση

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμα οδηγοί που θέλουν τους συμβατικούς κινητήρες, η νοοτροπία δείχνει να αλλάζει προς τη βιώσιμη κινητικότητα, με περισσότερο από το 45% των καταναλωτών να σκέφτονται να αγοράσουν ένα EV τα επόμενα χρόνια.
ΔΙΕΘΝΗ

Ανοίγει και πάλι τα εργοστάσια παραγωγής στην Ευρώπη η Jaguar

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει τους πελάτες να επιστρέφουν στις εκθέσεις και διαπιστώνει ανάκαμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων, με την περίοδο αυτή να είναι κρίσιμη για το μέλλον της εταιρείας.