ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Έρευνά στη Γερμανία για απάτη που αφορά τους ντιζελοκινητήρες της Mitsubishi

Υπάρχουν υποψίες ότι οι κινητήρες είναι εφοδιασμένοι με ένα λογισμικό που, στις δοκιμές, εμφανίζει τα αυτοκίνητα αυτά να ρυπαίνουν λιγότερο απ’ ό,τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, όταν κυκλοφορούν στον δρόμο.

Σε δέκα έρευνες προχώρησαν σήμερα οι γερμανικές αρχές στο πλαίσιο της διερεύνησης μιας υπόθεσης «απάτης» σχετικής με τους ντιζελοκινητήρες των οχημάτων Mitsubishi, όπως ανακοίνωσε η εισαγγελία της Φραγκφούρτης.

Σύμφωνα με τις εισαγγελικές αρχές, υπάρχουν υποψίες ότι οι κινητήρες αυτοί είναι εφοδιασμένοι με ένα λογισμικό που, στις δοκιμές, εμφανίζει τα αυτοκίνητα αυτά να ρυπαίνουν λιγότερο απ’ ό,τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, όταν κυκλοφορούν στον δρόμο.

Στο στόχαστρο της εισαγγελίας βρίσκονται μια διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία, δύο διεθνείς όμιλοι κατασκευής εξαρτημάτων καθώς και μια εμπορική εταιρεία.

Ο όμιλος Continental, η δεύτερη σε μέγεθος κατασκευαστική εταιρεία εξαρτημάτων και ελαστικών παγκοσμίως, επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι τρεις χώροι ερευνήθηκαν. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι «αναφέρεται ως μάρτυρας στην έρευνα» και ότι «συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές», όπως είπε ένας εκπρόσωπός της.

Οι έρευνες αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της διερεύνησης του τεράστιου σκανδάλου των ντιζελοκινητήρων που αποκαλύφθηκε το 2015, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ομολόγησε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατομμύρια οχήματα με λογισμικό ικανό να παραποιεί το επίπεδο των εκπομπών καυσαερίων. Το «ντίζελγκεϊτ», όπως ονομάστηκε, παρέσυρε στη συνέχεια και άλλες εταιρείες, κυρίως τις γερμανικές Bosch και Daimler.

Η Mitsubishi παραδέχτηκε επίσης ότι εξωράιζε σκοπίμως το επίπεδο κατανάλωσης καυσίμων σε πολλά από τα μοντέλα της που πουλήθηκαν στην ιαπωνική αγορά. Ο όμιλος όμως δεν έχει κάνει καμία ανακοίνωση σχετικά με την ενδεχόμενη παραποίηση της εκπομπής οξειδίου του αζώτου (NOx).

Το σκάνδαλο έχει στοιχίσει στη Volkswagen περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ σε ανακλήσεις οχημάτων και σε δικαστικά έξοδα. Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τον «φιλικό διακανονισμό» της δικαστικής διαμάχης της με εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες της στη Γερμανία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Audi: Στοχεύει στη βιώσιμη παραγωγή όλων των μοντέλων αυτοκινήτων

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ξεκινήσει την προσπάθεια για να πετύχει τον μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των μοντέλων της και να ενισχύσει τη βιώσιμη χρήση των κατάλληλων πόρων.
ΔΙΕΘΝΗ

Οι Γερμανοί εξετάζουν όριο ταχύτητας 130 χλμ στους εθνικούς δρόμους

Σύμφωνα με μελέτη που έγινε για λογαριασμό του Eυρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, το όφελος από την εισαγωγή του ορίου ταχύτητας θα ήταν περίπου 950 εκατ. ευρώ ετησίως στη γερμανική οικονομία.
ΔΙΕΘΝΗ

Συμφωνία Ευρώπης - Γερμανίας για εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και e-fuels

Το Βερολίνο εξέπληξε τους εταίρους του, στις αρχές Μαρτίου, μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.
ΔΙΕΘΝΗ

Μπλόκο απέναντι στο τέλος των συμβατικών αυτοκίνητων στήνει η Γερμανία

Το Βερολίνο δημιουργεί συμμαχία με ακόμη 6 ευρωπαϊκά κράτη ώστε να παραταθεί η κατάργηση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης που προγραμματίζεται για το 2035, σημειώνοντας πως χρειάζονται αλλαγές στην ευρωπαϊκή νομοθεσία.
ΔΙΕΘΝΗ

Οι γονείς δαπανούν 96 ώρες τον χρόνο για μεταφορά των παιδιών σε δραστηριότητες

Παρά την όποια ταλαιπωρία που μπορεί να προκαλέσει αυτή η καθημερινή ρουτίνα για τους γονείς, το 96% παραδέχεται ότι απολαμβάνουν να ταξιδεύουν με τα παιδιά τους με το αυτοκίνητο.