ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Πώς η «Γενιά Z» αλλάζει την αγορά εργασίας στη ψηφιακή εποχή

O ειδικός γραμματέας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού Γιάννης Μαστρογεωργίου σημείωσε πως η γενιά Ζ έχει χαμηλές προσδοκίες από τις κυβερνήσεις και τις εταιρείες. Η νέα ψηφιακή γενιά αλλάζει πλέον πιο εύκολα επαγγέλματα και χώρους απασχόλησης.

Στις αντιλήψεις και τις προτεραιότητες της Generation Z καθώς και στον τρόπο που αναμένεται να αναδιαμορφώσουν την αγορά εργασίας αναφέρθηκε ο ειδικός γραμματέας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού Γιάννης Μαστρογεωργίου, στην εκδήλωση του FORTUNE GREECE "Most Admired Companies 2022", κορυφαίο θεσμό για την εταιρική φήμη, ο οποίος επιβραβεύει οργανισμούς που δρουν με σκοπό, καινοτομία, ευελιξία, εξωστρέφεια και εταιρική υπευθυνότητα.

Ο ειδικός γραμματέας τόνισε ότι ο πιο κρίσιμος παράγοντας αλλαγών την επόμενη δεκαετία θα είναι ο άνθρωπος, και κυρίως η Generation Z. «Είναι κατά τη γνώμη μου η πρώτη πραγματικά νέα γενιά. Δεν είναι απλώς η συνέχεια των προηγουμένων. Και αυτό αφορά πολύ το επιχειρείν, την οικονομία, την πολιτική, την κοινωνία», υπογράμμισε.

Ο Γιάννης Μαστρογεωργίου ανέφερε επίσης ότι οι zoomers (η γενιά Ζ δηλαδή) «έχουν χαμηλές προσδοκίες από τις κυβερνήσεις, τις εταιρείες και άλλους θεσμούς. Σε μεγάλο βαθμό αισθάνονται ότι η εκπαίδευσή τους -παρόλο που είναι, κατά τεκμήριο, η πιο εκπαιδευμένη γενιά- δεν τους προετοίμασε επαρκώς για να εισέλθουν στον σημερινό κόσμο. Αναφέρουν ότι οι πολιτικοί δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες τους όταν θέτουν προτεραιότητες πολιτικής, γεγονός σημαντικό, ιδίως αν σκεφτούμε ότι η GenZ θα είναι σύντομα η μεγαλύτερη δεξαμενή ψηφοφόρων, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει».

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η GenZ είναι η πρώτη αμιγώς ψηφιακή γενιά. «Για τα παιδιά αυτά δεν υφίσταται η διαφορά μεταξύ φυσικού και ψηφιακού κόσμου. Πρόκειται για μία γενιά που θα εκπαιδευθεί ψυχολογικά, φιλοσοφικά και κοινωνικά σε μία τεχνολογία ικανή για τα πάντα. Και για αυτό, οι προκλήσεις και οι κίνδυνοι για την πολιτεία, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία είναι υπαρκτοί».

Τέλος, σχετικά με τη ριζική διαφορά αντίληψης της Generation Z ως προς τις προτεραιότητες απασχόλησης, ο ειδικός γραμματέας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού σημείωσε ότι η GenZ είναι μία γενιά που αλλάζει πιο εύκολα επαγγέλματα και χώρους απασχόλησης. «Έχουν μία τάση να θέλουν να κάνουν πιο άνετα αυτό που τους αρέσει, με σημαντικά λιγότερες υποχωρήσεις από όσες ενδεχομένων δέχονταν να κάνουν οι γονείς τους. Είναι παιδιά που δεν ζουν για να δουλεύουν, αλλά δουλεύουν για να περνούν καλά και να νιώθουν καλά. Αυτό σημαίνει να εργάζονται σε εταιρείες με τις οποίες αισθάνονται ότι συμφωνούν ως προς τη φιλοσοφία και την ηθική τους. Και βέβαια, αναμένουν από τις επιχειρήσεις να παίρνουν θέση στα μεγάλα ζητήματα της εποχής».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αυξάνονται οι απαιτήσεις για δεξιότητες υψηλού επιπέδου στην ΕΕ

Σύμφωνα με την αν. διευθύντρια του Cedefop, υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα ως προς την αλλαγή των απαιτήσεων των θέσεων εργασίας και ποιες δεξιότητες θα είναι απαραίτητες στο μέλλον καθώς μπαίνει η Τεχνητή Νοημοσύνη στο παιχνίδι.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Huawei: Ανάγκη για δράσεις που θα επιταχύνουν τη ψηφιοποίηση της εργασίας

Στην έρευνα που δημοσιεύτηκε από την κινεζική εταιρεία, επισημαίνεται η ανάγκη να προσαρμόσουν οι επιχειρήσεις τις στρατηγικές τους ώστε να αξιοποιηθούν οι δεξιότητες που έχουν αποκτήσει οι εργαζόμενοι από την τεχνολογία.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανοίγουν προγράμματα 52 εκατ. ευρώ για ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων

Στα 113 εκατ. ευρώ ανέρχονται συνολικά οι δράσεις που θα πραγματοποιηθούν για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας.