ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Alpla Greece

Η Αργώ έγινε Alpla και φέρνει καινοτομίες στις βιώσιμες συσκευασίες

Η Alpla Greece έχει εξαγωγική παρουσία σε 30 χώρες και στρέφεται σε νέες ιδέες για τις βιώσιμες συσκευασίες, όπως είναι τα μπουκάλια από χαρτί.

Σταθερή πορεία στην ελληνική αγορά καταγράφει η Alpla Greece, που συνεχίζει να επενδύει σε βιωσιμότητα και κυκλική οικονομία, δίνοντας έμφαση στον ανασχεδιασμό των πλαστικών συσκευασιών.

Η εταιρεία που κατασκευάζει άκαμπτες πλαστικές συσκευασίες που χρησιμοποιούνται στους κλάδους ποτών, τροφίμων, γαλακτοκομικών, ειδών προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά, έλαια και λιπαντικά, και εξαγοράστηκε από την αυστριακή Alpla το 2018, εκτιμά ότι οι πωλήσεις της θα ανέλθουν κοντά στα 38,5 εκατ. ευρώ.

Το 2022 οι πωλήσεις της εταιρείας είχαν διαμορφωθεί στα 38,18 εκατ. ευρώ με το 34% να προέρχεται από την αγορά των καλλυντικών, το 32% από τον τομέα υγείας και το 25% από χημικά, απορρυπαντικά και το υπόλοιπο από τρόφιμα.

Η Alpla Greece αποτελεί μετεξέλιξη της ελληνικής Αργώ που ήταν μια καινοτόμα βιομηχανία πλαστικών και αποτέλεσε μια από τις πρώτες πανευρωπαϊκά που ανέπτυξε τις νέου τύπου συσκευασίες αγροχημικών που μέχρι τότε έμπαιναν σε συσκευασίες αλουμινίου.

Πλέον η Alpla Greece, που «έσπασε» σε δυο νομικές οντότητες την 1η Ιουλίου, καλύπτει περισσότερες από 30 χώρες από την Ρουμανία μέχρι την  περιοχή των Βαλκανίων, την Τουρκία, Β. Αφρική και Μ. Ανατολή, με τις εξαγωγές της αποτελούν το 30% του τζίρου της.

Όπως ανέφερε η Γενική Διευθύντρια της ALPLA Packaging Greece, Δρ Ευγενία Τσαρτόλια, η εταιρεία επενδύει ετησίως περίπου το 7% του τζίρου τους, ενώ την τελευταία δεκαετία έχει δαπανήσει περί το 1,5 εκατ. ευρώ για φωτοβολταϊκά με την τελευταία μονάδα να αναμένεται να μπει σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2024.

Στο εργοστάσιο στο Κορωπί έκτασης 22.000 τμ, όπου εργάζονται 248 εργαζόμενοι, λειτουργούν 94 μηχανήματα που χρησιμοποιούν «παρθένο» και ανακυκλωμένο πλαστικό και πάνω από 1.000 κωδικοι κατασκευάζονται στο εργοστάσιο με την εταιρεία να έχει περίπου 500 πελάτες, μεταξύ αυτών η Henkel, Sygenta, και σχεδόν όλες οι μεγάλες ελληνικές φαρμακευτικές εταιρείας όπως η Famar και Rafarm.

Στο επίκεντρο η κυκλική οικονομία

Η προσπάθεια για τη βιωσιμότητα ήταν στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων από την εποχή της Αργώ, και μετά την εξαγορά από την Alpla η στόχευση στη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.

Όπως αναφέρθηκε, η εταιρεία έχει ενσωματώσει σε όλες τις εργασίες της τα τέσσερα «R», (Reuse, Reduce, Recycle, Replace) που παίζουν κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό, ενώ ο όμιλος πρόσφατα εξαγόρασε ένα joint venture που πειραματίζεται στη δημιουργία ενός νέου μπουκαλιού από χαρτί και εξετάζει πώς μπορεί να μειώσει το κόστος δημιουργίας της συσκευασίας.

Παράλληλα υπάρχουν αρκετά πρότζεκτ που τρέχουν σχετικά με τα βιοδιασπώμενα υλικά, ενώ στην Αυστρία υπάρχουν επαναχρησιμοποιημένες φιάλες πλαστικού. Ο όμιλος Alpla στοιχηματίζει πολλά και στην ανακύκλωση έχοντας 6 εργοστάσια παγκοσμίως που παράγουν 277.000 τόνους ανακυκλωμένου πλαστικού ετησίως, και έχει δεσμευτεί πως θα επενδύει 5 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο στην ανακύκλωση.

Η χρήση ανακυκλωμένου υλικού (Post-Consumer Recycled, PCR) στην άκαμπτη πλαστική συσκευασία βρίσκει ήδη εφαρμογή στην παραγωγή φιαλών PET και HDPE (πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας), με ποσοστό PCR από 25% έως 100%.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η εταιρεία και στον επανασχεδιασμό των συσκευασιών. Με την προσέγγιση «Design for Recycling», η ΑLPLA επιχειρεί να κάνει ευκολότερη την ανακύκλωση με τη χρήση λιγότερων υλικών, μειώνοντας το βάρος της συσκευασίας και εξοικονομώντας φυσικούς πόρους και ενέργεια.

Όπως υπογράμμισε η γενική διευθύντρια της ALPLA Packaging Greece, Δρ Ευγενία Τσαρτόλια, η εταιρεία «επιδιώκει διεθνώς να είναι ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς βιώσιμων πλαστικών συσκευασιών. Ακριβώς γι’ αυτό επικεντρώνεται στην υλοποίηση της αρχής των 4R: Reduce – Reuse – Recycle – Redesign».

Παράλληλα, επισήμανε ότι «στα ιδιόκτητα εργοστάσια ανακύκλωσης της ALPLA σε όλο τον κόσμο έχουν επενδυθεί από το 2021 πάνω από 50 εκ. ευρώ και σήμερα η δυναμικότητα παραγωγής αγγίζει τους 277.000 τόνους ανακυκλωμένου υλικού. Κανένας κόκκος πλαστικού δεν πάει χαμένος, καθώς στηρίζουμε την ανακύκλωση, την κυκλική οικονομία (Bottle to bottle), τη μείωση των αποβλήτων και συνεπώς του ανθρακικού αποτυπώματος».

Ο αντιπρόεδρος του ΣΒΠΕ (Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος), Χαρίλαος Πανόπουλος, δήλωσε από την πλευρά του ότι «όπως απέδειξε και η σημερινή εκδήλωση, η ελληνική βιομηχανία πλαστικών είναι πρωτοπόρος στην εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογιών και πρακτικών που συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη. Τα τελευταία χρόνια επενδύουμε σημαντικά σε νέες τεχνολογίες και εξοπλισμό που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κλάδου μας. Παράλληλα, εργαζόμαστε για την ανάπτυξη νέων, επανασχεδιασμένων συσκευασιών που είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον και μπορούν να ανακυκλωθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν. Είμαστε περήφανοι για τις προσπάθειες των μελών μας, όπως η εταιρεία ALPLA, και έχουμε την πεποίθηση ότι η ελληνική βιομηχανία πλαστικών μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

plastika-thrace
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πλαστικά Θράκης: Κάμψη τζίρου - κερδών στο εννεάμηνο, αλλα υψηλότερα του 2019

Παρά την υποχώρηση που έχει σημειωθεί στο φετινό εννεάμηνο, τα κέρδη προ φόρων από το παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση κατά 89,4% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όλα δύσκολα στη διαπραγμάτευση για διάσωση της Pitsos από την Pyramis

Δεν έγιναν δεκτές από τη γερμανική BSH οι προτάσεις της πλευράς του Ν. Μπακατσέλου και είναι αμφίβολο αν το deal μπορεί να σωθεί στην... παράταση. Φεύγουν οι εργαζόμενοι με αποζημιώσεις που ξεπερνούν τα 24 εκατ. ευρώ.