ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Χρυσού Οδηγού κ. Αθανάσιος Ράπτης

Πώς έγινε digital ο Χρυσός Οδηγός, ποιες νέες υπηρεσίες θα παρέχει

Ο Χρυσός Οδηγός από το 2024 προσθέτει νέες υπηρεσίες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με στόχο να ενισχύουν το ψηφιακό τους αποτύπωμα. Τι δηλώνει στο BD ο διευθύνων σύμβουλος, Αθανάσιος Ράπτης.

Από το 1971 μέχρι και το 2014 βλέπαμε κάθε χρόνο στις εισόδους των πολυκατοικιών τους τεράστιους κίτρινους τηλεφωνικούς καταλόγους του Χρυσού Οδηγού να βρίσκονται εκεί και να αποτελούν κάτι σαν την αναζήτηση της Google πολύ πριν καν γεννηθεί ο τεχνολογικός κολοσσός.

Τα χρόνια όμως πέρασαν και οι εποχές άλλαξαν. Ο Χρυσός Οδηγός σταμάτησε να έρχεται σε έντυπη μορφή, όμως η αποστολή του δεν έχει αλλάξει στα 52 χρόνια ζωής του. Αποτελεί το χώρο φιλοξενίας κάθε μικρομεσαίου επιχειρηματία και σχεδόν κάθε τηλεφώνου που μπορεί να χρειαστεί ένας πολίτης.

Στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού, ο Χρυσός Οδηγός προσφέρει ένα ολοκληρωμένο digital αποτύπωμα στις επιχειρήσεις, προσφέροντας νέες ψηφιακές υπηρεσίες και εργαλεία που μπορούν να ενισχύσουν τους τζίρους μιας επιχείρησης. Όπως δηλώνει στο BD ο Διευθύνων Σύμβουλος του Χρυσού Οδηγού κ. Αθανάσιος Ράπτης, προσφέρονται μια σειρά από υπηρεσίες, οι οποίες ξεφεύγουν από την παραδοσιακή προβολή στη σελίδα του www.xo.gr και καλύπτουν το σύνολο των ψηφιακών αναγκών των ΜΜΕ στον διαρκώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό κόσμο.

Ειδικότερα, από τις αρχές του 2024, ο Χρυσός Οδηγός σχεδιάζει τη δημιουργία QR Code Menu που θα απευθύνεται στις επιχειρήσεις εστίασης, ενώ ετοιμάζει μια σειρά από υπηρεσίες και εργαλεία που θα αναβαθμίσουν τα τρία business units της εταιρείας.

Σε ότι αφορά τη σελίδα www.xo.gr θα δίνεται η δυνατότητα σε μια επιχείρηση να διαφημιστεί και μέσα από περισσότερες λέξεις κλειδιά πέρα από την κατηγορία επαγγέλματος και τη γεωγραφική του τοποθεσία. «Έχουμε επιλέξει λέξεις που έχουν σημαντικό traffic στο Google δίνοντας τη δυνατότητα στον επιχειρηματία να εμφανίζεται πιο συχνά και πιο ψηλά στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google» σύμφωνα με τον κ. Ράπτη.

Μεταξύ των νέων υπηρεσιών θα είναι και το SEO Audit όπου θα δίνεται στον πελάτη αναλυτική αναφορά για το πόσο δυνατό και ολοκληρωμένο είναι το ψηφιακό του αποτύπωμα αλλά και θα του δίνει μια εικόνα για την ψηφιακή παρουσία των βασικότερων ανταγωνιστών του.

Επίσης, εκτός από το Viber όπου έχουν ξεκινήσει καμπάνιες, ο Χρυσός Οδηγός θα δημιουργεί καμπάνιες και στο TikTok που αναδεικνύεται σε ένα πολύ σημαντικό κανάλι επικοινωνίας για τις επιχειρήσεις.

Στις νέες υπηρεσίες θα προστεθεί και η δυνατότητα για email marketing καμπάνιες τόσο στη Β2Β βάση επιχειρήσεων του Χρυσού Οδηγού όσο και στις λίστες που διαθέτει ο πελάτης μας ενώ όπως επισημαίνει ο CEO του Χρυσού Οδηγού, «παρακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις, υπάρχουν και αρκετά πράγματα που έρχονται για τη δημιουργία σελίδων, όπου θα υπάρξει η δυνατότητα χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης(ΑΙ) για τη συλλογή υλικού που απαιτείται για τον σχεδιασμό του site».

Σε πορεία συνεχούς ανάπτυξης

Βασιζόμενος στις πολύ καλές σχέσεις που χτίζει με τους πελάτες του με 9 στους 10 να είναι επαναλαμβανόμενοι, ο Χρυσός Οδηγός καταγράφει σταθερά ανοδική πορεία των μεγεθών του. Το 2022 έκλεισε με τζίρο 11,5 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2023 εκτιμάται πως η αύξηση του κύκλου εργασιών θα είναι μεγαλύτερη από 12%, με τον κ. Ράπτη να εκφράζει ακόμα μεγαλύτερη αισιοδοξία για το 2024 όπου θα προστεθούν οι σημαντικές νέες υπηρεσίες.

«Δεν ήταν εύκολη υπόθεση ο μετασχηματισμός της εταιρείας που ακόμα συνεχίζεται. Ο μετασχηματισμός άλλαξε τελείως τον οργανισμό και το επιχειρησιακό μας μοντέλο, ενώ έπρεπε να αλλάξουν και οι εσωτερικές διαδικασίες, σημειώνει, καθώς «πριν οι συνεργάτες μας ήταν τα τυπογραφεία που εκτύπωναν το έντυπο. Τώρα συνεργαζόμαστε με τη Google, το Facebook, εταιρείες που κατασκευάζουν ιστοσελίδες, ενώ και τα skills των ανθρώπων του οργανισμού έχουν διαφοροποιηθεί. Εκεί που είχες γραφίστες, τώρα έχεις web developers, web designers, project co-ordinators, s/w engineers κλπ. Επίσης έχει αλλάξει το profile του Συμβούλου Διαφήμισης. Δίνουμε βαρύτητα εκτός από τη γνώση του ψηφιακού περιβάλλοντος στην ικανότητα λειτουργίας στο πλαίσιο της ομάδας και στην πελατοκεντρική προσήλωση».

Ο Χρυσός Οδηγός έχει ένα από τα πιο εκτεταμένα δίκτυα πωλήσεων πανελλαδικά, έχοντας παρουσία σε 7 διαφορετικές πόλεις της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Γιάννενα, Λάρισα, Πάτρα, Ρόδο, Ηράκλειο, ένας franchisee στην Καλαμάτα), και από τα 200 άτομα που απασχολούνται στην εταιρεία, οι 100 βρίσκονται στις πωλήσεις. «Καλύπτουμε κάθε περιοχή της χώρας» τονίζει ο κ. Ράπτης.

Τι προσφέρει ο Χρυσός Οδηγός στις επιχειρήσεις

Υπάρχει η ηλεκτρονική σελίδα του Χρυσού Οδηγού, το www.xo.gr που ουσιαστικά είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του εντύπου. «Η σελίδα έχει περισσότερους από 4 εκατ. ενεργούς χρήστες, που σημαίνει πρακτικά ότι σχεδόν όλοι όσοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, κάποια στιγμή θα μπουν στο ΧΟ.gr» σημειώνει ο κ. Ράπτης και τονίζει πως «όποιος επαγγελματίας καταχωρείται στον Χρυσό Οδηγό, βγαίνει πάρα πολύ ψηλά στις αναζητήσεις που γίνονται στη Google. Κάτι το οποίο έχουμε πετύχει με SEO ενέργειες και συνεχή βελτιστοποίηση του site».

Επίσης ο Χρυσός Οδηγός προσφέρει και τη δημιουργία ιστοσελίδας για τις επιχειρήσεις καθώς και τη φιλοξενία της. «Έχουμε κατασκευάσει περισσότερα από 6.000 web sites που προέρχονται από όλους τους κλάδους της Ελληνικής οικονομίας. Η κατασκευή του websiteγίνεται εσωτερικά στον οργανισμό από εξειδικευμένο προσωπικό που μπορεί να κατασκευάσει από ένα απλό singlepageμέχριένα σύνθετο e-shop» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ράπτης.

Παράλληλα προσφέρει και καμπάνιες PPC (PayPerClick) όπου δίνεται σε μια επιχείρηση η ευκαιρία να διαφημιστεί είτε στη Google, ή στο Facebook, το Viber που ξεκίνησε πρόσφατα συνεργασία, τα social media και το Youtube. Όπως τονίζει ο CEO του Χρυσού Οδηγού, «Μπορούμε να δημιουργήσουμε για τον πελάτη, οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα. Αυτή την στιγμή έχουμε περισσότερες από 300 ενεργές καμπάνιες PPC που τρέχουν από διαφορετικούς κλάδους».

Επιπλέον από τις αρχές του 2024 θα έχουμε τη δυνατότητα να αναλαμβάνουμε τη διαχείριση των social media μιας επιχείρησης  «Ο στόχος μας είναι να αποτελούμε για την μικρομεσαία επιχείρηση, που είναι ο κορμός της ελληνικής οικονομίας, ένα one stop shop για οτιδήποτε έχει να κάνει με την ψηφιακή της παρουσία στο διαδίκτυο» επισημαίνει ο κ. Ράπτης που υπογραμμίζει την στόχευση της εταιρείας στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες αλλά και τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει ακόμα και μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Η ψηφιακή ανωριμότητα των μικρομεσαίων και η λύση του ΧΟ

Όπως δηλώνει ο κ. Ράπτης, ιδιαίτερα μετά την πανδημία, όπου ο μόνος τρόπος για να κάνει πωλήσεις μια επιχείρηση ήταν μόνο μέσω τηλεφώνου ή διαδικτυακά, ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας συνειδητοποίησε πόσο απαραίτητο είναι να αποκτήσει ένα ψηφιακό αποτύπωμα.

«Όπως λένε και στο εξωτερικό, αν κάποιος σήμερα δεν έχει ένα site, πολύ σύντομα, αν δεν έχει ήδη συμβεί, θα βγει εκτός της αγοράς» υπογραμμίζει ο κ. Ράπτης, τονίζοντας πως «πρέπει όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να έχουν ένα ψηφιακό αποτύπωμα. Να έχουν μια σελίδα, να βρίσκονται σε έναν οδηγό αναζητήσεων, να κάνουν μια καμπάνια έτσι όταν κάποιος ψάχνει γι αυτούς να μπορεί να τους βρίσκει. Είτε είναι ήδη υπάρχον πελάτης δικός του είτε κάποιος νέος πελάτης».

Ο Χρυσός Οδηγός αριθμεί περισσότερους από 20.000 πελάτες με σημαντική παρουσία όλων των επαγγελματικών κλάδων (ιατρικός, τεχνικά επαγγέλματα, εκπαίδευση, υπηρεσίες, αυτοκίνητα, κατασκευές, κλπ.)

Ωστόσο, το σίγουρο είναι ότι η ελληνική αγορά ακόμα δεν είναι ψηφιακά ώριμη, όπως καταγράφουν και οι ευρωπαϊκές μελέτες, με τις ελληνικές επιχειρήσεις να μην έχουν οργανωμένη ψηφιακή παρουσία.

Σήμερα οι επαγγελματίες δεν ξέρουν για την επιχείρησή τους, για τον κλάδο και τους πελάτες που θέλουν να προσελκύσουν ποια είναι η ψηφιακή τακτική που πρέπει να ακολουθήσουν. Πολλοί επιχειρηματίες ακόμη και σήμερα, πιστεύουν πως με ένα απλό website σε μια γωνιά του διαδικτύου έχουν αποκτήσει και ψηφιακό αποτύπωμα.

«Οι επιχειρηματίες είναι ακόμα λίγο μπερδεμένοι σχετικά με τη ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής τους» σημειώνει ο κ. Ράπτης, σημειώνοντας πως «σίγουρα είναι πολύ καλύτερα από το παρελθόν, αλλά υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης» και επισημαίνει ότι  «κάποιος πρέπει να εκπαιδεύσει τους επιχειρηματίες. Βασικό ρόλο εκπαιδευτή για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχει και ο Χρυσός Οδηγός».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

digital transformation-texnologia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κινδυνεύουν να μείνουν στα αζήτητα 130 εκατ. για τις μικρομεσαίες

Μόνο 170 από τα 300 εκατ. του προγράμματος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό έχουν δεσμευτεί. Αστοχίες στον σχεδιασμό του προγράμματος και γραφειοκρατικές καθυστερήσεις επισημαίνουν πηγές της αγοράς.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πάει σε δεκαπλάσιες επενδύσεις η ΕΥΔΑΠ, ενώ κρατά χαμηλά τα τιμολόγια

Όπως υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χ. Σαχίνης οι επενδύσεις έχουν εκτοξευτεί από τα 15 εκατ. ευρώ στα 85 εκατ. ευρώ φέτος ενώ τα επόμενα χρόνια θα φτάσουν τα 150 εκατ. σε ετήσια βάση.
 Bain & Company
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κόμβο προσέλκυσης ταλέντων δημιουργεί η Bain & Co στην Ελλάδα

Η εταιρεία διευρύνει το αποτύπωμά της στην ελληνική αγορά και στοχεύει με το ελληνικό ταλέντο να συμπληρώσει την παγκόσμια δραστηριότητά της. Το θετικό μομέντουμ της ελληνικής οικονομίας με νέο κύμα επενδύσεων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πατάει... start τον Απρίλιο η Microsoft στην επένδυση για data center

Αρχίζουν οι πρόδρομες εργασίες της επένδυσης που έβαλε την Ελλάδα στο επίκεντρο της διακίνησης δεδομένων. Μέσα στην εβδομάδα ανακοινώνεται ο ανάδοχος της κατασκευής, ποιοι είναι οι τρεις διεκδικητές.