ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Πηγή: Intrakat

Intrakat: Ρευστότητα 85 εκατ. στην ΑΚΤΩΡ και... επίθεση στη Ρουμανία

Στην ομαλή μετάβαση της ΑΚΤΩΡ και την επιτάχυνση σημαντικών έργων επένδυσε η διοίκηση της Intrakat. «Γκάζι» στο μετρό Θεσσαλονίκης: θα κόψει εισιτήριο τον Νοέμβριο του 2024. Στο στόχαστρο μπαίνουν νέα έργα στη Ρουμανία.

Με παροχή ρευστότητας ύψους 85 εκατ. ευρώ η Intrakat ανέβασε ρυθμούς στην ΑΚΤΩΡ από την απόκτησή της μέχρι και σήμερα. Έχοντας στα χέρια της ένα ανεκτέλεστο που αγγίζει πια τα 5 δισ. ευρώ, η διοίκηση του Ομίλου Intrakat στράφηκε στις γρήγορες νίκες, ώστε να βάλει τις δυο εταιρείες σε κοινό βηματισμό και παραμένει δεσμευμένη στις αγορές Ελλάδας και Ρουμανίας.

Όπως αποκάλυψε χθές, μιλώντας με δημοσιογράφους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, το μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024. Στη Θεσσαλονίκη ήταν, εξάλλου, και η πρώτη επίσκεψη του ίδιου, μόλις ολοκληρώθηκε η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ, ώστε να βάλει σε τροχιά επιτάχυνση το εμβληματικό έργο για την πόλη. Μέσα στο πρώτο διάστημα, στην πρώτη γραμμή μπήκε η ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και μόλις αυτά ολοκληρωθούν θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια με όλα τα συστήματα σε λειτουργία.

Στόχος, νέα έργα στη Ρουμανία

Κλείνοντας σχεδόν ένα μήνα από την απόκτηση του 100% των μετοχών της ΑΚΤΩΡ, που έκλεισε στις 8 Νοεμβρίου, έναντι συνολικού τιμήματος 110,8 εκατ. ευρώ, ο Όμιλος Intrakat έχει αιμοδοτήσει την ΑΚΤΩΡ με 85 εκατ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθούν ομαλά όλες οι τρέχουσες υποχρεώσεις της εταιρείας. Πρόκειται για ποσό το οποίο είχε ήδη προ-εκτιμηθεί και πρόκειται να ανακτηθεί πλήρως από τον Όμιλο.

Ο κ. Εξάρχου απέκλεισε για διάστημα τουλάχιστον εξαμήνου νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, καθώς, όπως είπε, δεν υπάρχει ανάγκη αυτή τη στιγμή. Επίσης, σημείωσε πως επί του παρόντος δεν θα προχωρήσουν νέες εξαγορές σε καμία από τις δύο αγορές που ενδιαφέρουν τον Όμιλο Intrakat, δηλαδή την Ελλάδα και τη Ρουμανία.

Ως προς τη Ρουμανία, ειδικότερα, τόνισε πως  ο Όμιλος θα κινηθεί από εδώ και πέρα επιθετικά ως προς τη διεκδίκηση νέων έργων υποδομών, στοχεύοντας σε ανεκτέλεστο που θα φτάσει στο επίπεδο των 2,5 δισ. ευρώ. Ερωτηθείς για το εάν πρόκειται η Intrakat να στραφεί και σε αγορές των Βαλκανίων, απέκλεισε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Πρόβλημα το εργατικό δυναμικό

Ως προς τη μεγάλη πρόκληση του εργατικού δυναμικού, ο κ. Εξάρχου εμφανίστηκε ιδιαίτερα σκεπτικός ως προς τις διακρατικές συμφωνίες για την «εισαγωγή» προσωπικού από τρίτες χώρες, εκτιμώντας πως δεν είναι αυτή η λύση, καθώς δεν μπορεί να εξασφαλιστεί έτσι το υψηλής ειδίκευσης δυναμικό που χρειάζεται ο κλάδος.

Αντιθέτως, εκτίμησε πως η λύση βρίσκεται στην προσέλκυση του εγχώριου προσωπικού, τόσο με υψηλότερες αμοιβές, όσο και με την εξασφάλιση διαρκούς και ασφαλούς απασχόλησης για το προσωπικό. Σημείωσε πως αυτό είναι και ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ. Η ενσωμάτωση ενός μεγάλου και υψηλής τεχνογνωσίας ανθρώπινου δυναμικού, σε συνδυασμό με ένα ανεκτέλεστο έργων που δημιουργεί στους ανθρώπους την αίσθηση της ασφάλειας και της συνέχειας. Όπως είπε, το μυστικό είναι να αποπληρώνονται εγκαίρως τα συνεργεία, ώστε να υπάρχει προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το ισχυρό χαρτί των παραχωρήσεων και οι παθογένειες στα έργα

Εναλλακτικά σενάρια εξετάζονται για τη μεγιστοποίηση του αποτυπώματος των παραχωρήσεων στο χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ δεν αποκλείονται οι συνέργειες με άλλους ομίλους σε Αττική Οδό και ΒΟΑΚ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλ. Εξάρχου: Mεγαλύτερα EBITDA το 2024, επιθετικές κινήσεις στις ΑΠΕ

Το 2024 θα είναι έτος περαιτέρω ανάπτυξης για την Intrakat ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Με περιθώριο μεικτών κερδών 10% εκτελούνται τα έργα. Η συμμαχία με τη ΔΕΗ και η πολλά υποσχόμενη αγορά της Ρουμανίας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Άκτωρ παρέδωσε τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Καλλονή – Σίγρι

Το έργο προσφέρει ενισχυμένη οδική ασφάλεια και μειώνει σημαντικά την χρονοαπόασταση μεταξύ Καλλονής και Σιγρίου, καθώς παρακάμπτει σε μεγάλο βαθμό την παλιά διαδρομή, η οποία περνούσε μέσα από χωριά και οικισμούς. 
Exarxou, Exarxu, Intrakat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλ. Εξάρχου: Να υπάρξουν αλλαγές στην ανάθεση μεγάλων έργων υποδομών

Ο επικεφαλής της Intrakat πρότεινε να καταργηθούν οι προκαταβολές στα δημόσια έργα, επισημαίνοντας παράλληλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις με την έκδοση εγγυητικών επιστολών.