Έρχεται το νέο Mega, αρχίζει «πόλεμος» για τη διαφήμιση

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Ένα νέο κεφάλαιο στην τηλεοπτική αγορά ανοίγει στις 17 Φεβρουαρίου με την επιστροφή του Mega. Οξύνεται ο ανταγωνισμός των μεγάλων καναλιών για την «πίτα» διαφήμισης των 300 εκατ. ευρώ.

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του νέου Mega, του πρώτου τηλεοπτικού σταθμού της ιδιωτικής τηλεόρασης, που πλέον ανήκει στην Alter Ego του Βαγγέλη Μαρινάκη και αναμένεται να βγει στον αέρα την Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου.

Η είσοδος του Mega στις ζωές των τηλεθεατών μπορεί να συνοδεύεται από αρκετή νοσταλγία, ωστόσο το σίγουρο είναι ότι έρχεται να ταράξει τα νερά της ιδιωτικής τηλεόρασης και να ξαναμοιράσει την πίτα της τηλεθέασης και της διαφημιστικής δαπάνης.

Άλλωστε ο εφοπλιστής με την ισχυρή παρουσία στα media έδωσε 33.999.999 ευρώ για να αγοράσει το σήμα και την ταινιοθήκη του Mega και βέβαια συνεχίζει να επενδύει για την επάνοδο στους τηλεοπτικούς δέκτες. Δεδομένων λοιπόν των επενδύσεων, το business plan πρέπει να στηρίζεται και στην εισροή νέου χρήματος από τις διαφημίσεις. Μια πίτα η οποία για το 2019 υπολογίστηκε στα 300 εκατ. ευρώ μικτά και την μοιράστηκαν κυρίως πέντε κανάλια: ANT1, ALPHA, ΣΚΑΪ, STAR και ΟPEN.

Αν η διαφημιστική πίτα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, τότε οι ανακατατάξεις που θα φέρει η είσοδος του Mega μπορεί να είναι ικανές να κλυδωνίσουν κάποιους από τους παίκτες της συγκεκριμένης αγοράς. Αν υπολογιστεί ότι για την τρέχουσα τηλεοπτική σεζόν τα μεγάλα κανάλια έχουν, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, ρίξει περί τα 30 - 40 εκατ. για τη διαμόρφωση του προγράμματος και έχουν και περί τα 20 εκατ. ευρώ λειτουργικά κόστη, τότε οι δαπάνες φτάνουν περίπου τα 60 εκατ. ευρώ για το καθένα.

Υπό αυτούς τους όρους η διαφημιστική δαπάνη που κατευθύνεται και προς την κρατική ΕΡΤ, θα μοιραστεί με βάση την τηλεθέαση οπότε όλοι μπαίνουν σε έναν αγώνα επικράτησης στην προτίμηση του τηλεοπτικού κοινού για να μπορέσουν να κάνουν λογαριασμό στο τέλος του χρόνου.

Ακόμη περισσότερο αυτό ισχύει για τους δύο νέους παίκτες, Μαρινάκη (Mega) και Σαββίδη (Open), αλλά και για τον όμιλο Βαρδινογιάννη που ολοκλήρωσε την εξαγορά του Alpha, που θα πρέπει να κάνουν ό,τι καλύτερο για να πάρουν ικανό κομμάτι της πίτας.

Τα στοιχήματα για την πορεία του Mega στηρίζονται στο καλό track record που είχε ακόμη και στην περίοδο της πτώσης του, όπου το πρόγραμμα «μύριζε μόνο παλιό καλό κρασί», καθώς καλυπτόταν μόνο με επαναλήψεις, αλλά κατάφερνε να βρίσκεται σε πολλές ζώνες στη 2η θέση των πινάκων θεαματικότητας.

Με τη νέα σαιζόν έμφαση έχει δοθεί στο ενημερωτικό κομμάτι του καναλιού και στην ισχυρή ταινιοθήκη που διαθέτει αλλά και στις αγαπημένες σειρές που έχουν γράψει ιστορία.

Και σε αυτή την αγορά, ο σκληρός ανταγωνισμός έχει την εικόνα πολέμου και τα κέρδη μεταφράζονται σε χρήμα, οπότε αναμένεται αμείλικτος και επιχειρηματικά πολύ ενδιαφέρων.

Η ιστορία του Mega

Για την ιστορία του Mega να αναφέρουμε ότι ξεκίνησε το 1989 οπότε δημιουργήθηκε από τον ΔΟΛ μαζί με τη Χ.Κ. Τεγόπουλος, την Πήγασος ΑΕ, τη Γενική Εκδοτική-Μεσημβρινή ΑΕ και την Καθημερινή ΑΕ, που ίδρυσαν την εταιρία «Τηλέτυπος».

Το 2012 άρχισαν τα οικονομικά προβλήματα και από το 2016 οι εργαζόμενοι άρχισαν να μένουν απλήρωτοι. Το Mega έπεσε στον βωμό του κυνηγιού της διαπλοκής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, καθώς μετά την αποχώρηση από τη μετοχική σύνθεση του MEGA των Μπόμπολα και Ψυχάρη –που τα συγκροτήματά τους Πήγασος και ΔΟΛ είχαν διαλυθεί και οι εκδοτικές εταιρείες τους μεταβιβάστηκαν στους Ιβάν Σαββίδη και Βαγγέλη Μαρινάκη αντίστοιχα, τα προβλήματα μεγεθύνθηκαν. Από τους βασικούς μετόχους της εταιρείας Τηλέτυπος απέμεινε η οικογένεια Βαρδινογιάννη, η οποία δεν κατάφερε να κρατήσει ανοιχτό το μαγαζί καθώς είχε αποσυρθεί και η στήριξη των τραπεζών..

Το κανάλι ουσιαστικά δεν έβαλε ποτέ λουκέτο, χάρη στους εργαζόμενους και στην πλούσια ταινιοθήκη του, που μέχρι και αυτή τη στιγμή κάνει live μετάδοση μέσω ίντερνετ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα μεγάλα τηλεοπτικά σχέδια του Βαγγέλη Μαρινάκη

Με την απόκτηση της Forthnet και του σήματος του Mega, ο εφοπλιστής Β. Μαρινάκης ετοιμάζεται να αναβιώσει τον ιστορικό τηλεοπτικό σταθμό. Αναπάντητα ερωτήματα για τα σχέδιά του στον τομέα των τηλεπικοινωνιών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Εκρηκτική» ανάπτυξη της αγοράς δεδομένων κινητής τηλεφωνίας

Σχεδόν τριπλάσιος ο τζίρος στα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη το 2025, θα ξεπεράσει τα 800 δισ. ευρώ. Αγώνας δρόμου στην Ελλάδα για αύξηση της χρήσης, με πρώτο στάδιο τη μείωση των χρεώσεων από τις εταιρείες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προτεραιότητα για αξιοποίηση στο λιμένα Ηγουμενίτσας

Σημαντικότερος υποψήφιος διεκδικητής του λιμένα Ηγουμενίτσας ο ιταλικός όμιλος Grimaldi. Σχεδιασμός για κατασκευή επιχειρηματικού πάρκου / εμπορευματικού κέντρου και κατασκευή της οδικής σύνδεσης με την Εγνατία Οδό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ναυπηγεία: Το Νεώριο ενισχύεται, η ONEX ετοιμάζεται για Ελευσίνα

Ώθηση ανάπτυξης στα ναυπηγεία της Σύρου από τη στρατηγική συμφωνία της ONEX με την Israel Shipyards, βασικό προμηθευτή του ισραηλινού Πολεμικού Ναυτικού. Ξεκαθαρίζει το τοπίο και για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.