ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Προτεραιότητα για αξιοποίηση στο λιμένα Ηγουμενίτσας

Σημαντικότερος υποψήφιος διεκδικητής του λιμένα Ηγουμενίτσας ο ιταλικός όμιλος Grimaldi. Σχεδιασμός για κατασκευή επιχειρηματικού πάρκου / εμπορευματικού κέντρου και κατασκευή της οδικής σύνδεσης με την Εγνατία Οδό.

Στους τρεις λιμένες που δίνεται άμεση προτεραιότητα για το διαγωνισμό αξιοποίησης με συμβάσεις παραχώρησης εντάσσεται αυτός της Ηγουμενίτσας, όπου ήδη υπάρχει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον με μεγαλύτερο διεκδικητή τον ιταλικό όμιλο Grimaldi.

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας έχει σχεδόν αποκλειστικές δραστηριότητες την επιβατηγό ναυτιλία καθώς αποτελεί την πύλη εισόδου - εξόδου των γραμμών με την Ιταλία, ενώ ελέγχει και τρεις μαρίνες.

Στον στρατηγικό σχεδιασμό όπως αυτός αποτυπώθηκε και παρουσιάστηκε στην επίσκεψη προ ημερών του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη από την διοίκηση του Λιμένα, περιλαμβάνεται η διατήρηση της αυξητικής τάσης της κίνησης επιβατών και φορτηγών, η ανάπτυξη υπηρεσιών εξυπηρέτησης ασυνόδευτων φορτίων, η καθιέρωσή του ως ισχυρού εμπορευματικού κέντρο και ως ένας από τους σημαντικότερους συνδέσμους στις ευρωασιατικές μεταφορικές αλυσίδες. Παράλληλα, περιλαμβάνεται η βελτίωση και ανάπτυξη του λιμένα ως ένα «πράσινο λιμάνι», η ανάπτυξη δικτύου μαρινών αλλά και η καθιέρωση του ως προορισμού κρουαζιέρας.

Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί τη Δυτική πύλη της πατρίδας μας σε μία κομβική γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση, στη μέση ενός μεγάλου θαλασσίου διαδρόμου με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στο εμπορευματικό κομμάτι, στην κρουαζιέρα, στον θαλάσσιο τουρισμό και έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που του προσδίδουν και ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Σημειώνεται ότι μέσω του λιμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία διακίνησης 2009 – 2019, μετακινούνται ετησίως κατά μέσο όρο προς Κέρκυρα 1.500.000 επιβάτες, 90.000 φορτηγά και 380.000 ΙΧ, ενώ προς Ιταλία οι αντίστοιχοι αριθμοί αφορούν σε 970.000 επιβάτες, 160 χιλιάδες φορτηγά και 250 χιλιάδες ΙΧ.

Η εκτίμηση που έχει γίνει για τα έσοδα της Ηγουμενίτσας από όλες τις δραστηριότητες προβλέπει μια αύξηση από τα τρέχοντα επίπεδα (χρήση 2018) των 5,8 εκατομμυρίων ευρώ προς τα επίπεδα των 9 εκατομμυρίων με ορίζοντα το 2048.

Σημειώνεται ότι το 2015 πέρασαν από το λιμάνι 802.829 επιβάτες, ενώ το 2020 αναμένονται 1.069.508 (αύξηση 32%) και για το 2025 προβλέπονται περίπου 1,3 εκατ. επιβάτες. Αντίστοιχα τα οχήματα ήταν 187.804 το 2015, θα φθάσουν τα 236.145 και στην πενταετία θα αυξηθούν κατά ακόμη 50 χιλιάδες σύμφωνα με συντηρητικές προβλέψεις. Αύξηση αναμένεται και στα φορτηγά που από 187.800 το 2015 αναμένεται το 2025 να ανέλθουν σε 282 χιλιάδες περίπου.

Η Ηγουμενίτσα, είναι ένας από τους μεγαλύτερους λιμένες Ro- Ro μεταφορών της χώρας και της Ανατολικής Μεσογείου, είναι σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος λόγω της σύγκλισης της Εγνατίας και της Ιονίας Οδού και ως αρχή της Εγνατίας Οδού αποτελεί κόμβο διεθνών μεταφορών στη Νότια Βαλκανική, τη Μαύρη Θάλασσα και την Ασία. Επίσης, είναι δυνατή η εκμετάλλευση των θαλάσσιων μεταφορών και κυρίως του μεταφορικού διαδρόμου της Αδριατικής, ενώ προσφέρει λιμενικές υποδομές που προωθούν τις συνδυασμένες μεταφορές.

Κύριες συνδέσεις είναι οι ιταλικοί λιμένες (Μπάρι, Μπρίντιζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβένα), καθώς και η Κέρκυρα. Το λιμάνι αποτελεί επίσης αναγνωρισμένο κόμβο του Θαλάσσιου Διαδρόμου (MoS) της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Στον ευρύτερο σχεδιασμό για τους δρόμους της Αδριατικής που περιλαμβάνει και λιμάνια της Ιταλίας, για την Ηγουμενίτσα προβλέπεται η κατασκευή του επιχειρηματικού πάρκου / εμπορευματικού κέντρου Ηγουμενίτσας και η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του κέντρου με την Εγνατία Οδό.

Στόχος επίσης της διοίκησης είναι η βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Λιμένα Ηγουμενίτσας και των πλοίων που εξυπηρετούνται από αυτόν με την προώθηση καινοτόμων και φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών και μια ολιστική προσέγγιση για την αποτελεσματική διαχείριση των ενεργοβόρων δραστηριοτήτων του λιμένα, με σημαντικά περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη.

Σε αυτό το πλαίσιο προβλέπεται ότι οι ενεργειακές ανάγκες του Λιμένα θα ικανοποιούνται απόλυτα από Ανανεώσιμες Πηγές. Επίσης, ο ΟΛΗΓ προχωρά στην ολοκλήρωση του Επιβατικού Σταθμού (Τ3),συνολικού προϋπολογισμού 993.425,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Όσον αφορά στις Μαρίνες που ελέγχει ο ΟΛΗΓ είναι στην Ηγουμενίτσα όπου έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι Τεχνικές υποστηρικτικές μελέτες και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και έχει κατατεθεί ο φάκελος αδειοδότησης στο Υπουργείο Τουρισμού. Στα Σύβοτα υπάρχει απόφαση μετατροπής του αλιευτικού καταφυγίου Συβότων σε τουριστικό, η δυναμικότητα του τουριστικού πλέον καταφυγίου Συβότων θα ανέρχεται σε 126 σκάφη αναψυχής, ενώ περίπου 20 θέσεις θα διατεθούν στους επαγγελματίες αλιείς.

Τέλος στον Πλαταριά, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 280.000 ευρώ και θα καλυφθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Το έργο περιλαμβάνει τεχνικές εργασίες για την αποκατάσταση της λειτουργικότητας του και την βελτίωση των συνθηκών ευστάθειας της διατομής του, καθώς και επανατοποθέτηση για όλα τα εξαρτήματα των ανωδομών όπως οι δέστρες, τα pillars εξυπηρέτησης των σκαφών, οι ιστοί φωτισμού και φανός εισόδου στο καταφύγιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γ. Πλακιωτάκης στο BD: Η Ελλάδα θα παραμείνει υπερδύναμη της ναυτιλίας

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογραμμίζει τη μεγάλη αύξηση εγγραφών ποντοπόρων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο την τελευταία διετία και αναφέρεται στα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν σε βασικούς τομείς πολιτικής.
elefsina_naypigeio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αμερικανικό σχέδιο «Τρίαινα»: Επένδυση 1,4 δισ. στα ναυπηγεία

Το σχέδιο της ONEX και της αμερικανικής DFC για τα ναυπηγεία Σύρου, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Οι φρεγάτες, η δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας και η κατάκτηση ισχυρής θέσης στο διεθνή ανταγωνισμό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λιμάνια: Το αμερικανικό σχήμα για Αλεξανδρούπολη - Καβάλα

Κοινοπραξία υπό την ομπρέλα της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC, με συμμετοχή του fund Black Summit και ευρωπαϊκού λιμένα μπαίνει στο διαγωνισμό. Δεν εκδηλώνει ενδιαφέρον η ONEX, αφοσιώνεται στα ναυπηγεία.