Φώτο: Pixabay

Κινητοποίηση στη Ρόδο από την πτώχευση της Thomas Cook

Λύσεις στα προβλήματα που παρουσιάζονται από τη κατάρρεση του βρετανικού ταξιδιωτικού οργανισμού Thomas Cook αναζητούν οι αρμόδιοι φορείς της Ρόδου. Στις 2.500 υπολογίζονται οι επισκέπτες που βρίσκονται σήμερα στο νησί μέσω της Thomas Cook.

Σύσκεψη στη Ρόδο, στη διάρκεια της οποίας στάλθηκε το μήνυμα της συντονισμένης και ψύχραιμης διαχείρισης του προβλήματος που ανέκυψε με την αναστολή λειτουργίας του ταξιδιωτικού οργανισμού Thomas Cook Αγγλίας έστειλαν σήμερα ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ο δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου Μανώλης Μαρκόπουλος.

Προηγήθηκε συνάντηση στο γραφείο του περιφερειάρχη για την εκτίμηση της κατάστασης, στην οποία συμμετείχαν σε αυτήν η υποπρόξενος της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο Ράνια Κοσιώρη, o αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου Χρήστος Ευστρατίου και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ρόδου Κώστας Ταρασλιάς.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αυτήν την ώρα βρίσκονται στη Ρόδο 2.500 επισκέπτες και περίπου 1.600 στην Κω που έχουν έρθει μέσω της Thomas Cook. Ειδικότερα για σήμερα, δεν υπήρχε καμία προγραμματισμένη πτήση αεροσκαφών της εταιρείας από τη Ρόδο. Όσον αφορά την Κω, για σήμερα είχαν προγραμματιστεί 3 πτήσεις, οι επιβάτες των οποίων εξυπηρετούνται με πτήσεις άλλων εταιρειών και η επιχείρηση επιστροφής τους στην Αγγλία εξελίσσεται ομαλά.

Γ. Χατζημάρκος: «Στέλνουμε το μήνυμα μιας οργανωμένης χώρας»

Δυσάρεστη εξέλιξη χαρακτήρισε την αναστολή λειτουργίας της Thomas Cook Αγγλίας, ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος σε δηλώσεις μετά τη σύσκεψη και τόνισε: «Δική μας δέσμευση είναι ότι θα στείλουμε το μήνυμα μιας οργανωμένης ευρωπαϊκής χώρας, οι επισκέπτες της οποίας μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους και εμείς θα ανταποδώσουμε αυτήν την προτίμηση και την εμπιστοσύνη δείχνοντας έμπρακτα όλο τον σεβασμό τον οποίο αξίζουν. Βεβαίως θα αναδείξουμε με τον πιο καθαρό τρόπο ότι είμαστε μια ώριμη τουριστική αγορά η οποία με πολύ μεγάλο σεβασμό στους επισκέπτες της, έχει σχέδιο και ξέρει να διαχειρίζεται τέτοιου είδους καταστάσεις με τον καλύτερο τρόπο.

Αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός σχεδίου, ώστε με τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία και με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις, να ανταπεξέλθουμε σε αυτή την δυσάρεστη κατάσταση. Μέχρι στιγμής η συνεργασία μας με την υποπρόξενο της Μεγάλης Βρετανίας στη Ρόδο, Ράνια Κοσιώρη, μας δείχνει ότι όλο το σχέδιο είναι σε εξέλιξη και υλοποιείται ομαλά κατά συνέπεια, δεν συντρέχει σήμερα κανένας λόγος ανησυχίας».

Α. Καμπουράκης: «Θα διασφαλιστούν όλα τα δικαιώματα των τουριστών»

Το μήνυμα ότι θα διασφαλιστούν όλα τα δικαιώματα των τουριστών για την απρόσκοπτη και απροβλημάτιστη επιστροφή στη χώρα τους έστειλε από την πλευρά του ο δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης. «Σε μια συγκυρία όπως αυτή, οι σημερινοί πελάτες, είναι οι αυριανοί μας πελάτες και θα πρέπει με κάθε τρόπο να διασφαλίσουμε ότι κατανοούν και αναγνωρίζουν ότι ήλθαν διακοπές σε έναν ευρωπαϊκό προορισμό που τους διασφαλίζει ευρωπαϊκά δικαιώματα και ευρωπαϊκή ασφάλεια. Είμαι πολύ ικανοποιημένος που η πρεσβεία του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα έχει κάνει τα απαραίτητα για να μπορέσουν να επιστρέψουν απρόσκοπτα στη χώρα τους.

Θέλω να τονίσω ότι ο τουρισμός για τη Ρόδο δεν είναι σπριντ. Είναι μαραθώνιος. Και ο μαραθώνιος, παρά την σημερινή δύσκολη μέρα, οφείλει να έχει στραμμένο το βλέμμα στο αύριο και στην επιστροφή των επισκεπτών αυτών, ως αυριανοί ευχαριστημένοι πελάτες. Τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και η αυτοδιοίκηση β΄ και α΄ βαθμού, είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή» ανέφερε ο κ. Καμπουράκης και τόνισε: «Οι Ροδίτες πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι το αντίθετο του κακού δεν είναι το καλό. Μπορεί να είναι το χειρότερο, το οποίο, με τις σημερινές συμπεριφορές και ενέργειες, οφείλουμε να αποτρέψουμε. Στους δε επισκέπτες του Thomas Cook στέλνουμε το εξής μήνυμα: η Ρόδος που επέλεξαν είναι ένας ευρωπαϊκός προορισμός με ασφάλεια και θα διασφαλίσει όλα τα δικαιώματα που έχουν για την απρόσκοπτη και απροβλημάτιστη επιστροφή στη χώρα τους».

Μ. Μαρκόπουλος: «Προτεραιότητα η επιστροφή των πελατών»

Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, Μανώλης Μαρκόπουλος, δήλωσε: «Είναι μια δύσκολη μέρα μια δύσκολη εβδομάδα για το Ροδιακό τουρισμό. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία διαχείρισης της κατάστασης. Προτεραιότητα έχουν οι πελάτες και η επιστροφή τους .Τα μέτρα που θα ληφθούν για τις επιχειρήσεις που σήμερα πλήττονται είναι αναγκαία, αλλά αυτό είναι η συζήτηση της επόμενης μέρας.

Πρέπει να τονίσουμε ότι ο πελάτης που σήμερα βρίσκεται στα ξενοδοχεία μας μέσω του Thomas Cook, αύριο θα είναι μέσω ενός άλλου οργανισμού, άρα αυτό πρέπει να κυριαρχεί στις ενέργειες μας. Σίγουρα θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε όποια ζητήματα προκύψουν στο επόμενο διήμερο και να μειώσουμε τις επιπτώσεις Από εκεί και πέρα υπάρχει συνεργασία με τους φορείς ως προς το οικονομικό κομμάτι όπου τα νούμερα είναι πολύ μεγάλα. Υπάρχει κατανόηση και όλοι μαζί θα διαχειριστούμε την κατάσταση» .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Καταρρέει η Thomas Cook: Στον «αέρα» 22.000 εργαζόμενοι και 600.000 τουρίστες

Οι επιλογές μειώνονται για το παλαιότερο ταξιδιωτικό πρακτορείο του κόσμου, τη βρετανική εταιρεία Thomas Cook, που αναζητά χρηματοδότες για να αποφύγει μια ηχηρή κατάρρευση, η οποία θα μπορούσε να πλήξει 600.000 τουρίστες παγκοσμίως.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανήσυχοι ξενοδόχοι και tour operators στην Κρήτη λόγω Thomas Cook

Εκτός από τους επισκέπτες που βρίσκονται αυτή την στιγμή στην Κρήτη και τίθεται θέμα επιστροφής στις χώρες διαμονής τους, προβληματισμός υπάρχει και για τους επισκέπτες που είναι προγραμματισμένο να έρθουν το επόμενο διάστημα.