ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αλαλούμ στα εργοτάξια με τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας

Τα εργοτάξια παραμένουν ανοικτά, αλλά σε μηχανικούς επιβάλλονται πρόστιμα όταν προσέρχονται για εργασία. Αρκετοί φοβούνται πως μια γενική απαγόρευση θα άφηνε στο δρόμο το προσωπικό και θα διευκόλυνε ασυνεπείς εργολάβους.

Τα πρόστιμα των 150 ευρώ, που σύμφωνα με τη διοίκηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), επέβαλλαν οι αστυνομικοί σε μηχανικούς που πήγαιναν σε εργοτάξια ανά την Ελλάδα, αν και είχαν τα σχετικά έγγραφα, δείχνουν τη σύγχυση που επικρατεί στο χώρο των κατασκευών. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστήριζαν από την πρώτη στιγμή, ακόμα και στην κυβέρνηση, πως δεν πρέπει να επιβληθεί καθολική απαγόρευση της λειτουργίας δεκάδων εργοταξίων  που βρίσκονται σήμερα στην Ελλάδα.

Αρκετοί, ακόμα και στο υπουργείο Υποδομών, φοβούνται πως μια γενική απαγόρευση θα ήταν «βούτυρο στο ψωμί» αρκετών εργολάβων που είτε δεν πλήρωναν από καιρό το προσωπικό τους, είτε έχουν καθυστερήσει την παράδοση έργων. Μπορούσαν να αξιοποιήσουν τη συγκυρία και να τα φορτώσουν όλα στον κορoνοϊό! Ταυτόχρονα δεν είναι εύκολο να κλείσεις τα εργοτάξια, καθώς οι εργαζόμενοι σε αυτά θα βρεθούν στο δρόμο. Επιπλέον οι εταιρείες, μικρές και μεγάλες, θα βάλουν «στον πάγο» έμπειρο τεχνικό προσωπικό που δεν μπορούν εύκολα να αναπληρώσουν σε περίπτωση επανεκκίνησης των εργασιών έπειτα από μερικές εβδομάδες.

Πρόκειται για άποψη που είχε εκφραστεί και από ορισμένα συλλογικά όργανα των κατασκευαστικών εταιρειών κατά τις συναντήσεις που είχαν, την προηγούμενη εβδομάδα – και πριν την πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας – με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Όμως η καθολική απαγόρευση δυσκολεύει σημαντικά τη λειτουργία των εργοταξίων όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν οι μικρότερες τεχνικές εταιρείες. Οι τελευταίες πιέζουν ώστε να εκδοθεί απόφαση για συνολικό κλείσιμο όλων των εργοταξίων ώστε να ενταχθούν και στα έκτακτα μέτρα υποστήριξης που ανακοίνωσε η κυβέρνηση. Προς το παρόν, τέτοια απόφαση δεν έχει εκδοθεί. 

Οι πιέσεις αυξάνονται τις τελευταίες ημέρες ενώ υπάρχουν και ανακοινώσεις κάποιων σωματείων εργαζομένων σε εργοτάξια που διαμαρτύρονται για τις συνθήκες εργασίας. Η πρόσφατη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) επιβάλλει πρόσφατα μέτρα ασφαλείας στα εργοτάξια για την προστασία του προσωπικού από τον κορονοϊό. 

Το ΤΕΕ ανακοίνωσε πως υπήρξαν «επαναλαμβανόμενα κρούσματα επιβολής προστίμων, τόσο στην Αττική όσο και στην Περιφέρεια, όπου σε επιβλέποντες έργων μηχανικούς, στο δρόμο προς εργοτάξια ή οικοδομές, τα οποία επιβλέπουν (και δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς τη δική τους ευθύνη ΚΑΙ για λόγους ασφαλείας), επιβάλλονται πρόστιμα κατά την κίνησή τους, ενώ διαθέτουν τόσο τη φόρμα μετακίνησης εργαζόμενου, όπως προβλέπεται (σφραγισμένη κλπ) όσο ακόμη και αποδεικτικά των έργων στα οποία κατευθύνονται. Μάλιστα πληροφορίες από την περιφέρεια, τις οποίες το ΤΕΕ προσπαθεί να ελέγξει, μιλούν ακόμη και για συλλήψεις!». 

Σοβαρά προβλήματα υπάρχουν και κατά τη μετακίνηση συνεργείων έργων και οικοδομών, με ποικίλες ειδικότητες μηχανικών και άλλων επαγγελματιών, δυσκολεύονται στις μετακινήσεις τους από Περιφέρεια σε Περιφέρεια και ειδικά στη μετακίνηση από και προς τη νησιωτική χώρα.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός τονίζει πως «είτε κινδυνεύουμε όλοι, παντού, άμεσα, από τη διάδοση του κορονοϊού, και η Πολιτεία πρέπει να κλείσει όλες τις επιχειρήσεις, είτε όσοι καλούνται να δουλέψουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες πρέπει να έχουν την αρωγή και βοήθεια των οργάνων της τάξης. Δυστυχώς σήμερα συμβαίνει το αντίθετο. Αντί η Πολιτεία να επαινεί και να αναγνωρίζει όσους προσπαθούν να κάνουν την δουλειά τους, λαμβάνοντας πρωτοφανή και δύσκολα μέτρα ασφαλείας, τους τιμωρεί με μια αδιανόητη υπέρβαση των διαταγών που ανακοίνωσε η Πολιτεία από αστυνομικά όργανα. Ζητάμε ξεκάθαρες κουβέντες, γραπτές οδηγίες και απαντήσεις τώρα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κεφάλαιο κίνησης ως 200.000 ευρώ για μηχανικούς, κατασκευαστές, μελετητές

Αφορά την εγγυοδοσία για κεφάλαιο κίνησης έως 200.000 ευρώ με ευνοϊκούς όρους, για κάθε μηχανικό, μελετητή και κατασκευαστή που έχει αναλάβει την εκτέλεση έργου ή μελέτης δημοσίου συμφέροντος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παραλύει την οικοδομή και τις κατασκευές ο ιός

Σοβαρές πρακτικές δυσκολίες στα εργοτάξια, «πάγωμα» δημόσιων διαγωνισμών έως και για έξι μήνες. «Δεν μπορεί να ολοκληρωθεί καμία εργασία με τις σημερινές συνθήκες», προειδοποιεί το Τεχνικό Επιμελητήριο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Άκτωρ παρέδωσε τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Καλλονή – Σίγρι

Το έργο προσφέρει ενισχυμένη οδική ασφάλεια και μειώνει σημαντικά την χρονοαπόασταση μεταξύ Καλλονής και Σιγρίου, καθώς παρακάμπτει σε μεγάλο βαθμό την παλιά διαδρομή, η οποία περνούσε μέσα από χωριά και οικισμούς.