Φωτο: Shutterstock

Στον αέρα μεγάλα έργα του ΟΣΕ επειδή παραμένει... ακέφαλος

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Εδώ και εβδομάδες έχουν επιλεγεί οι νέοι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά δεν έχουν εμφανιστεί στα γραφεία των δύο κρατικών εταιρειών λόγω δυστοκίας στη στελέχωση των διοικητικών συμβουλίων. Πιεστικές προθεσμίες για έργα, κίνδυνοι απώλειας κονδυλίων.

Εδώ και εβδομάδες έχουν επιλεγεί οι νέοι επικεφαλής του ΟΣΕ (ο πρώην υπουργός Κώστας Σπηλιόπουλος) και της ΕΡΓΟΣΕ (Χρήστος Βίνης), χωρίς να έχουν εμφανιστεί στα γραφεία των δύο κρατικών εταιρειών!

Οι δύο νέοι επικεφαλής ενημερώνονται από το σπίτι, αφού καταγράφεται πολύ μεγάλη δυστοκία στην επιλογή των προσώπων που θα στελεχώσουν τα διοικητικά συμβούλια του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΦΕΚ διορισμού των νέων στα δύο Δ.Σ. αναμένεται εδώ και ημέρες.

Η καθυστέρηση στην τοποθέτηση των νέων διοικητικών συμβουλίων προκαλεί ανησυχία στην αγορά κατασκευών, καθώς τα χρονικά περιθώρια στενεύουν σε κρίσιμα έργα. Ήδη έχει τιναχθεί στον αέρα ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη μετά από προσφυγή της Μυτιληναίος κατά της ΑΚΤΩΡ που είχε επιλεγεί ως ανάδοχος.

Επίσης βρισκόμαστε στο «και πέντε» στο έργο σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με το νέο λιμάνι Πατρών όπου δεν υπάρχουν ούτε οι απαιτούμενες μελέτες. Η χώρα μας κινδυνεύει με επιστροφή εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν την επόμενη τριετία – τετραετία δεν ολοκληρωθεί η σύνδεση με το λιμάνι. Υποτίθεται πως η προηγούμενη διοίκηση του ΟΣΕ είχε συμφωνήσει σε ένα μοντέλο με τη δημοτική αρχή της Πάτρας που θέλει υπόγεια σύνδεση από το Ρίο μέχρι το λιμάνι.

Καθυστερήσεις

Σοβαρότατες καθυστερήσεις, που είχε υποσχεθεί πως θα αντιμετωπίσει ο κ. Σπηλιόπουλος κατά την ακρόαση στη Βουλή, υπάρχουν και με το μοντέλο συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Η έλλειψη συντήρησης είναι το σημαντικότερο εμπόδιο στην αύξηση της χωρητικότητας της δικτύου ώστε να διέρχονται περισσότερες εμπορικές αμαξοστοιχίες ή να βελτιωθεί η χρονική απόσταση σύνδεσης μεταξύ της Αθήνας και μεγάλων πόλεων την περιφέρειας που συνδέονται με το τρένο.

Αντίστοιχα προβλήματα καταγράφονται και στο κρίσιμο έργο του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου με την υπογειοποίηση των γραμμών στα Σεπόλια που ανατέθηκε πέρυσι στην κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Εργα με στόχο την υλοποίηση μέσα σε 4,5 χρόνια.

Ήδη χάθηκε ο πρώτος χρόνος χωρίς να υπάρχει σημαντική πρόοδος. Η σύμβαση προβλέπει πως η σήραγγα Σεπολίων θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής, η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα.

Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Και αυτό το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι Δεκέμβριο 2023 για να μη χαθούν κοινοτικά κονδύλια.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η τελική «μάχη» για την Ελλάκτωρ: Τι επιδιώκει το μπλοκ των Ολλανδών

Έτοιμη να κάνει «ό,τι χρειαστεί» για να πάρει τον έλεγχο δηλώνει η πλευρά της Reggeborgh, που έχει στήριξη και Ελλήνων μετόχων. Προϋπόθεση για την παροχή κεφαλαίων, η αποχώρηση της διοίκησης Καλλιτσάντση.