ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: jp-avax.gr

Το τριπλό όφελος της ΑΒΑΞ από τη νίκη για το μετρό

Ο κατασκευαστικός όμιλος διπλασιάζει το ανεκτέλεστο υπόλοιπό του, λαμβάνει σημαντική ένεση ρευστότητας από την προκαταβολή και εξασφαλίζει κατασκευαστικό αντικείμενο για πολλά χρόνια.

Τριπλό το κέρδος για την ΑΒΑΞ από την ανάδειξή της ως προσωρινού προσωρινού μειοδότη για την Γραμμή 4 του Μετρό, η κοινοπραξία της οποίας κέρδισε τον διαγωνισμό για ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα των τελευταίων ετών, με έκπτωση 12,19% έναντι προσφοράς που κατέθεσε η κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-Ansaldo- Hitachi με έκπτωση 10,5%. 

Πρώτον, το έργο θα φέρει μεγάλη ένεση ρευστότητας στην εταιρεία καθώς προβλέπεται προκαταβολή που φτάνει στο 10% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου. Σύμφωνα με τη διακήρυξη, ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου, «ανέρχεται σε 1,45 δισ., χωρίς ΦΠΑ. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται οι δαπάνες για αρχαιολογικές εργασίες, παρακάμψεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, απρόβλεπτα και αναθεώρηση. Στον ανάδοχο θα χορηγηθεί έντοκη προκαταβολή ύψους 10% επί του ολικού ποσού της σύμβασης (συμπεριλαμβανομένων των απροβλέπτων και των απολογιστικών χωρίς αναθεωρήσεις και ΦΠΑ)». Οπότε η προκαταβολή ανέρχεται περί τα 140 εκατ. ευρώ. 

Δεύτερον, με την προσθήκη του νέου έργου, η εισηγμένη θα διπλασιάσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου που διαμορφώνεται μέχρι σήμερα στα 1,2 δισ. ευρώ ενώ, τρίτον, θα αποκτήσει και κατασκευαστικό έργο σε βάθος χρόνου καθώς το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου φτάνει στα 8 χρόνια. 

«Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη» σημείωσε ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ και συνέχισε τονίζοντας ότι «από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος».

Εξέλιξη που κρίνεται ως ιδιαίτερα θετική για τον όμιλο που αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Ειδικότερα, τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της ΑΒΑΞ κατέγραψε πτώση 17,5% σε 260 εκατ. ευρώ, από 315,1 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 10,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 9,1 εκατ. ευρώ αφορούσαν τη δραστηριότητα στο εξωτερικό.

Ο καθαρός δανεισμός το ίδιο διάστημα έφτασε στα 488,4 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 37,4 εκατ. ευρώ, καθώς ο όμιλος κατέγραψε αρνητικές ταμειακές ροές που έφτασαν τα 35,2 εκατ. ευρώ. Την ίδια περίοδο τα ταμειακά διαθέσιμα και οι δεσμευμένες καταθέσεις της ΑΒΑΞ υποχώρησαν στα 128,3 εκατ. ευρώ, από 140,1 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2019. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒΑΞ: Έτοιμη και για άλλες πωλήσεις assets εκτός του τομέα κατασκευών

Στόχος η βελτίωση της καθαρής θέσης και της κερδοφορίας του ομίλου, πρότυπο η συναλλαγή για την πώληση των αιολικών πάρκων της Volterra. Στο 1,1 δισ. ευρώ έχει ανέλθει το ανεκτέλεστο στις κατασκευές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒΑΞ: Επιστροφή σε κέρδη, νέα έργα αλλά και ερωτηματικά για την επόμενη ημέρα

Κομβικό βήμα η ανάληψη του μεγαλύτερου δημοσίου έργου των τελευταίων ετών για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Προβληματίζουν οι υψηλές υποχρεώσεις και οι φτωχές επιδόσεις σε ΣΔΙΤ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒΑΞ: «Χτυπάει» έργα προϋπολογισμού 4 δισ. μέχρι το τέλος του έτους

Αισιοδοξία από τη διοίκηση της ΑΒΑΞ για προκηρύξεις νέων δημόσιων έργων προϋπολογισμού 1,5 δισ. και ΣΔΙΤ έως 2,5 δισ. μέσα στο 2021. Νομικές και τεχνικές δυσκολίες καθυστερούν την απόσχιση του κλάδου παραχωρήσεων.
Ellaktor-Erga-Ypodomes_Dromos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον «αέρα» οι αποφάσεις για ΕΛΛΑΚΤΩΡ από την κρίσιμη συνέλευση

Πιθανό το μπλοκάρισμα των αποφάσεων, ενώ ο κατασκευαστικός τομέας αντιμετωπίζει πλήθος προβλημάτων. Έμεινε εκτός διαγωνισμού για την Εγνατία ενώ μένουν απλήρωτοι εργαζόμενοι και προμηθευτές.