ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

«Χρυσός» διαγωνισμός 43 εκατ. ευρώ για τεχνικό σύμβουλο στο μετρό

Προκηρύχθηκε για δεύτερη φορά και με πολύ αυξημένο προϋπολογισμό ο διαγωνισμός για την επιλογή τεχνικού συμβούλου για τη γραμμή 4. Έρχεται διαγωνισμός 30 εκατ. ευρώ και από την ΕΡΓΟΣΕ.

Το διαγωνισμό για το μεγαλύτερο συμβουλευτικό έργο στο χώρο των υποδομών, προϋπολογισμού άνω των 43 εκατ. ευρώ, προκήρυξε την Παρασκευή η διοίκηση της Αττικό Μετρό. Πρόκειται για το διαγωνισμό για την επιλογή τεχνικού συμβούλου για τη νέα γραμμή 4 του μετρό Αθήνας, ο οποίος προκηρύσσεται για δεύτερη φορά, καθώς ο πρώτος ακυρώθηκε εν μέσω «πολέμου» καταγγελιών και προσφυγών. Οι προσφορές κατατίθενται στις 29 Μαρτίου.

Τις επόμενες εβδομάδες, αν δεν υπάρξουν εκπλήξεις αναμένεται να προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, σύμβαση προϋπολογισμού κοντά στα 30 εκατ. ευρώ, που θα αναλάβει να συμμαζέψει τις ημιτελείς εργολαβίες και να προετοιμάσει τα νέα σιδηροδρομικά έργα. Για να προχωρήσει το συγκεκριμένο θέμα, πάντως, πρέπει να βρεθεί ισορροπία μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, καθώς ο πρώτος, χωρίς να έχει πλέον μηχανικούς και τεχνογνωσία, διεκδικεί συνεχώς μεγαλύτερο ρόλο στον τομέα των έργων.

Ο πρώτος διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο στη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας, είχε δημοπρατηθεί τον Ιανουάριο του 2018, με προϋπολογισμό κοντά στα 27 εκατ. ευρώ. Προσφορές είχαν καταθέσει οι κοινοπραξίες ΝΑΜΑ – ΛΔΚ, AECOM – HILL – RINA και η Salfo. Η τελευταία, που είναι και τεχνικός σύμβουλος της Αττικό Μετρό για το μετρό Θεσσαλονίκης πέτυχε να της κατακυρωθεί αρχικά και ο διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο στη γραμμή 4 της Αθήνας.

Στη συνέχεια υπήρξαν, όμως, απανωτές προσφυγές της κοινοπραξίας ΝΑΜΑ – ΛΔΚ. Πρώτα προσέφυγε στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), η οποία τάχθηκε υπέρ της απόφασης της τότε διοίκησης της Αττικό Μετρό που είχε επιλέξει την Salfo αποκλείοντας τους άλλους δύο υποψηφίους. Στη συνέχεια, όμως, η κοινοπραξία ΝΑΜΑ – ΛΔΚ προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), το οποίο έστειλε προδικαστικό ερώτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το εάν η κοινοπραξία, που είχε αποκλειστεί, είχε έννομο συμφέρον να προσφύγει κατά του διαγωνισμού. Η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό προκειμένου να αποφύγει νέες καθυστερήσεις αποφάσισε πέρυσι να προχωρήσει την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

Εξελίξεις αναμένονται και στο διαγωνισμό για την κοινοπραξία που θα κατασκευάσει το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεϊκού – Ευαγγελισμός – Γουδή) της γραμμής 4. Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport είχε επικρατήσει στο διαγωνισμό του 1,5 δισ. ευρώ έναντι μιας κοινοπραξία υπό την ΑΚΤΩΡ. Το τελευταίο δίμηνο δεν έχουν υπάρξει ουσιαστικές εξελίξεις στο διαγωνισμό, ενώ υπάρχει φημολογία, που ως τώρα δεν έχει επιβεβαιωθεί, περί διεύρυνσης της κοινοπραξίας και με άλλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες. Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ έχει σήμερα σε εξέλιξη και το έργο κατασκευής της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς. Οι τρεις από τους έξι σταθμούς έχουν παραδοθεί και εκκρεμεί η παράδοση των άλλων τριών σταθμών μέχρι τον Πειραιά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Από το σίριαλ του διαγωνισμού στην αβεβαιότητα των έργων

Η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ κερδίζει τη μεγάλη ανάθεση, αλλά θεωρείται απίθανο να ολοκληρώσει τη γραμμή 4 των 12,8 χιλιομέτρων και 15 σταθμών εντός οκταετίας. Φήμες για διεύρυνση της κοινοπραξίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: «Έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου, ζητούνται επειγόντως λύσεις

Εναλλακτικές λύσεις για συχνότερα δρομολόγια του μετρό στο αεροδρόμιο εξετάζει η ΣΤΑΣΥ, «κόβοντας» τη διαδρομή των 46,5 χλμ. ως τον Πειραιά. Μόνιμη λύση στις συχνότητες του μετρό θα είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άλμα στις κατασκευές με έργα άνω των 50 δισ. στην 3ετία 2024 - 2026

Μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου για τα επόμενα χρόνια με ώθηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τι δείχνει μελέτη του ΙΟΒΕ - ΤΜΕΔΕ. Ελλείψεις εργατικού δυναμικού και η χρηματοδότηση των εταιρειών οι βασικές προκλήσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απέραντο εργοτάξιο γίνεται πάλι η Αττική: Τα κορυφαία έργα και τα εμπόδια

Οι μεγάλες αστικές αναπλάσεις σε Αθηναϊκή Ριβιέρα και Βοτανικό και οι πόλοι logistics σε Θριάσιο και Φυλή αλλάζουν τον χάρτη. Έργα άνω των 10 δισ. στα σκαριά. Πού «κολλάνε» η Γραμμή 4 του μετρό και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.