ΓΔ: 895.71 0.06% Τζίρος: 41.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

ΕΡΓΟΣΕ: Σε δημοπράτηση η σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη

Με εντατικό ρυθμό συνεχίζονται οι ενέργειες για την ολοκλήρωση έργων κομβικής σημασίας για την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου της χώρας.

Στη τελική ευθεία βρίσκεται η ολοκλήρωση έργων που θα αναβαθμίσουν τον σιδηρόμο της χώρας, με την ΕΡΓΟΣΕ να τρέχει τις διαδικασίες για την δημοπράτηση των έργων αυτών. Ήδη μετά την έγκριση της προκήρυξης του διαγωνισμού για το έργο ηλεκτροκίνησης Λάρισας - Βόλου προ ημερών, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε, την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, τα τεύχη δημοπράτησης του έργου εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη. 

Η προέγκριση των τευχών δημοπράτησης για την υπ. αριθμ. 713 διακήρυξη από τη Διαχειριστική Αρχή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου. Ως επόμενο βήμα, την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου θα αποσταλεί η προκήρυξη του ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για το έργο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η έγκριση αναμένεται εντός 3-4 εργάσιμων ημερών. Στη συνέχεια και αφού δοθεί το «πράσινο φως» και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η προκήρυξη αναμένεται να αναρτηθεί στο ΕΣΗΔΗΣ περί τις 9 Δεκεμβρίου όποτε και θα ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής προσφορών η οποία, σύμφωνα με τον παραπάνω προγραμματισμό, θα ολοκληρωθεί στις 29 Ιανουαρίου 2021.

Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 46,5 εκ. ευρώ,αφορά σε εργασίες που αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ECTS Level-1 στο τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη, ενώ προβλέπεται και η αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες σηματοδότησης. Μάλιστα, το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του ΤΧ1, που αποτελεί τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας.

Επιπλέον, σημειώνεται ότι  πέραν του συγκεκριμένου έργου, την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση η Διακήρυξη του ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος, προϋπολογισμού 67 εκ. ευρώ, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ έστειλε την Τρίτη 17 Νοεμβρίου τα τεύχη της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών (Σ.Σ.Ε.) της υπ’ αριθμ. 635 Σύμβασης προϋπολογισμού 20 εκ. ευρώ για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Με τις ενέργειες αυτές επιταχύνεται  η υλοποίηση τριών έργων συνολικού προϋπολογισμού 133,5 εκ. ευρώ.

Με την αφορμή της προκήρυξης ενός ακόμη έργου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης ανέφερε τα εξής: «Σήμερα κάναμε ακόμη ένα βήμα προς την υλοποίηση της δέσμευσής μας για επιτάχυνση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Με τις προκηρύξεις αυτών των έργων, κλείνουμε μια δύσκολη για όλους χρονιά με θετικό πρόσημο και προχωράμε ακόμη πιο δυναμικά στο 2021 με τη συνέχιση της ολοκλήρωσης έργων, το σχεδιασμό και την ένταξη νέων έργων που θα διασυνδέσουν τις κρίσιμες υποδομές της χώρας με τον σιδηρόδρομο. Ταυτόχρονα, έως το τέλος του έτους αναμένεται η υποβολή των τευχών δημοπράτησης του διαγωνισμού ανάθεσης Τεχνικού Συμβούλου, που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και στην επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εγκρίθηκε το έργο ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισα - Βόλος, 67 εκατ.

Η ΕΡΓΟΣΕ υλοποιεί πλέον με ταχύ ρυθμό τον αναπτυξιακό της σχεδιασμό προχωρώντας άμεσα στη δημοπράτηση και συμβασιοποίηση σημαντικών έργων, με διττό σκοπό, ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρόεδρος ΟΣΕ: Σε διαπραγμάτευση τα τέλη χρήσης του σιδηροδρόμου

«Αναζητείται η χρυσή τομή ώστε η σιδηροδρομική αγορά να είναι συγχρόνως βιώσιμη για τον δημόσιο διαχειριστή της υποδομής και ελκυστική για τις ιδιωτικές εταιρείες», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας.