ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:03:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Chipita

Μονάδα για κρουασάν στις ΗΠΑ «ψήνει» ο όμιλος Chipita

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Την προοπτική δημιουργίας παραγωγικής μονάδας στην αμερικανική αγορά εξετάζει η Chipita, μετά την απόκτηση του 51% της εταιρείας που διανέμει τα προϊόντα της στις ΗΠΑ.

Με την ιδέα της δημιουργίας εργοστασίου παραγωγής κρουασάν στην αμερικανική αγορά «φλερτάρει» η Chipita.

Στο πλαίσιο των χθεσινών ανακοινώσεων που αφορούν στην απόκτηση του 51% της εταιρείας EPTA America, που τα τελευταία εφτά χρόνια αποτελεί τον αποκλειστικό διανομέα των προϊόντων 7days σε ΗΠΑ και Καναδά, η Chipita σχολίασε ότι «με την κίνηση αυτή (σ.σ. επένδυση στην EPTA), που αποτελεί το πρώτο βήμα του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού της Chipita για την αγορά της Β. Αμερικής, η εταιρεία δηλώνει έμπρακτα την εμπιστοσύνη της στην αγορά, που έρχεται ως συνέχεια της ευρείας αποδοχής των προϊόντων της από το καταναλωτικό κοινό των ΗΠΑ και του Καναδά στις αγορές της Β. Αμερικής».

Σε αυτό το πλαίσιο οι πληροφορίες θέλουν τον ισχυρό όμιλο να διατηρεί την εμπορική δραστηριότητα της EPTA και να εξετάζει την δυνατότητα  δημιουργίας μονάδας παραγωγής στις ΗΠΑ.  

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του νέου εργοστασίου, οι πληροφορίες θέλουν να κινείται σε ορίζοντα διετίας- τριετίας, ενώ μάλλον οι σχεδιασμοί μέχρι στιγμής στρέφονται στην ανάπτυξη της επένδυσης χωρίς στην δημιουργία joint venture, που αποτελεί ένα μοντέλο που ακολουθεί η Chipita σε διάφορες αγορές προκειμένου να δημιουργήσει εργοστάσια, με πιο πρόσφατη την Ινδία, μέσω της κοινοπραξίας με την Britannia

Σε κάθε περίπτωση η παραγωγική είσοδος επί αμερικανικού εδάφους είναι αν μη τι άλλο μια στρατηγική κίνηση για την Chipita, καθώς αποτελεί μια αγορά άνω των 300 εκατ. καταναλωτών με τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές. Ωστόσο, η όποια κίνηση από πλευράς της ισχυρής βιομηχανίας θα γίνει στοχευμένα και αφού πρώτα «μετρήσει» την δυναμική της στην αγορά.

Σημειώνεται ότι η Chipita επεκτάθηκε εκτός των ελληνικών συνόρων από το 1996 με τη δημιουργία παραγωγικών μονάδων στη Βουλγαρία και την Αίγυπτο. Ακολούθησαν εργοστάσια στην Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Ρωσία, τη Σαουδική Αραβία , στην Ινδία, την Τουρκία και την Μαλαισία. Παράλληλα με τα εργοστάσια, η Chipita δημιουργεί εμπορικά γραφεία και δομές σε 8 χώρες: Γερμανία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Σερβία, Σλοβακία και Τσεχία, Belarus και το Ηνωμένο Βασίλειο και πλέον και στις ΗΠΑ. 

Σχετικά με την εικόνα των μεγεθών του Ομίλου κατά τη περσινή χρήση, τα έσοδα κατέγραψαν αύξηση κατά 10,67% έναντι του 2017 και διαμορφώθηκαν στα 510,2 εκατ. ευρώ.  Αντίστοιχου ύψους αύξηση εμφάνισαν τα EBITDA τα οποία ανήλθαν σε 75,7 εκατ. ευρώ, ωστόσο τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 19,7 εκατ. ευρώ έναντι 23,8 εκατ. ευρώ το 2017.  

Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους το 2018 διαμορφώθηκαν  20,8 εκατ. ευρώ έναντι 15,4 εκατ. ευρώ το 2017. Σημειώνεται ότι ο  Όμιλος αποτελείται από την μητρική εταιρεία Chipita SA που εδρεύει στην Ελλάδα, η οποία συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα σε συνολικά 72 θυγατρικές  και συγγενείς εταιρείες και κοινοπραξίες. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπ. Θεοδωρόπουλος: Το success story της Chipita και οι 4 βασικές αρχές

Ο ιδρυτής της Chipita μιλά στο Innovative Greeks Talks του ΣΕΒ για την κατάκτηση της διεθνούς αγοράς με ένα καινοτόμο προϊόν. Τι συμβουλεύει τους επιχειρηματίες: Οι τέσσερις αρχές που οδηγούν στην επιτυχία.
Σπύρος Θεοδωρόπουλος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΙΟΝ: Η αντίστροφη μέτρηση για την αντεπίθεση του Σπ. Θεοδωρόπουλου

Διεθνή επέκταση της ιστορικής σοκολατοβιομηχανίας σχεδιάζει ο πλειοψηφών μέτοχος, Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Ρήτρα μη ανταγωνισμού για τρία χρόνια περιελάμβανε η συμφωνία πώλησης της Chipita στη Mondelez.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξέσπασε αναταραχή στο χονδρεμπόριο, στήνει δικό της δίκτυο η Mondelez

Μετά την Tasty και την Chipita και η Mondelez, αλλά ενδεχομένως και η ΙΟΝ ετοιμάζονται να στήσουν δικό τους δίκτυο πωλήσεων. Βαρύ πλήγμα σε μεγάλο αριθμό χονδρεμπόρων, απειλή ακόμη και για «λουκέτα».