ΓΔ: 864.44 0.74% Τζίρος: 29.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Γιατί έγινε η Wind πολύφερνη νύφη, τι σχεδιάζει η United Group

Η United Group θα επιδιώξει είσοδο στην κινητή ως εικονικός πάροχος αλλά το εγχείρημα έχει υψηλό βαθμό δυσκολίας και είναι πιθανό να οδηγηθεί σε πρόταση εξαγοράς της Wind.

Ελκυστικός στόχος εξαγοράς γίνεται και πάλι η Wind, καθώς η United Group, μετά την εξαγορά της Forthnet/Nova, στοχεύει να ανακατέψει την τράπουλα του ανταγωνισμού στις τηλεπικοινωνίες, αρχικά με μια προσπάθεια να καθιερωθεί ως τέταρτος εναλλακτικός πάροχος στην κινητή, αλλά και με ένα σχέδιο «Β» για την εξαγορά του τρίτου παίκτη της αγοράς.

H Wind Hellas έχει αλλάξει ξανά χέρια, ενώ και το 2019 είχε γίνει προσπάθεια πώλησής της, όταν η United Group είχε μπει στην μάχη απέναντι στην Providence Equity, ένα fund με κεφάλαια υπό διαχείριση κοντά στα 45 δισ. δολάρια και την Warburg Pincus για να αποκτήσει τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο. Ωστόσο το 1 δισ. ευρώ που ζητούσαν οι μέτοχοι της Wind αποθάρρυνε τους επίδοξους μνηστήρες. Επίσης ο Νίκος Σταθόπουλος, διευθύνων σύμβουλος και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της BC Partners που είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του βασικού μετόχου της United Group για την Wind, είχε ασχοληθεί και στο παρελθόν με την εξαγορά της, όταν ήταν στέλεχος της Apax Partners.

Oι μέτοχοι της Wind, Golden Tree Asset Management και Cyrus Capital Partners έχουν λάβει τα δυο τελευταία χρόνια επιστροφή κεφαλαίου ύψους 225 εκατ., ενώ η ολοκλήρωση της απόσχισης του παθητικού εξοπλισμού δικτύου κινητής εξασφάλισε στη Wind και στους μετόχους της ταμειακές εισροές ύψους 400 εκατ. ευρώ. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ίσως είναι πλέον πιο εύκολη υπόθεση η πώληση της Wind με ένα ελκυστικότερο τίμημα για τον ενδιαφερόμενο αγοραστή.

Η Wind είναι δεδομένο ότι έχει αρκετά ισχυρή θέση στην αγορά για να δώσει στον αγοραστή της σημαντικά πλεονεκτήματα. Το 2020 η Wind είδε την συνδρομητική της βάση να αυξάνεται κατά 3% στους πελάτες κινητής με συμβόλαιο φτάνοντας τους 924.000. Οι πελάτες σταθερής αυξήθηκαν 1,2% φτάνοντας τους 630.000, με την διείσδυση των γραμμών νέας γενιάς στη σταθερή τηλεφωνία να είναι στο 35,7% ενώ είχε καταγράψει και αύξηση 9,6% των νοικοκυριών με συνδυαστικές υπηρεσίες. Οι εταιρικοί πελάτες είχαν σημειώσει αύξηση 3,4%.

Τα μερίδια αγοράς των τριών φορέων κινητής τηλεφωνίας σύμφωνα με την EETT είναι εν πολλοίς σταθερά από το 2009. Η Cosmote ελέγχει περίπου το 50% της αγοράς, η Vodafone περίπου 30% και η Wind περίπου 20%. Η Vodafone και η Wind, από το 2013, έχουν προβεί σε συμφωνία κοινοχρησίας δικτύου 2G/3G. Σύμφωνα με δημοσιευμένες πληροφορίες, οι δύο αυτές εταιρείς επιδίωξαν να μοιραστούν περίπου το 70% των επαρχιακών δικτύων τους και το 40% των περιοχών που ταξινομούνται ως αστικές

Το 2021 ξεκίνησε για τη WIND με ισχυρή ανθεκτικότητα στους οικονομικούς και λειτουργικούς δείκτες, συνεχίζοντας την θετική πορεία που καταγράφει τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ειδικότερα τα έσοδα από υπηρεσίες στο α’ τρίμηνο του 2021 σημείωσαν οριακή μείωση 0,5% σε σχέση με την περασμένη χρονιά και διαμορφώθηκαν στα 125 εκατ. ευρώ. Ωστόσο η ανάπτυξη των εσόδων κατά τη διάρκεια του τριμήνου βελτιώθηκε από μήνα σε μήνα και τον Μάρτιο σημείωσε αύξηση 3,7%  σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.

Επίσης αυξήθηκαν κατά 9,5% και έφτασαν τα 259.000 τα νοικοκυριά που λαμβάνουν υπηρεσίες σύγκλισης (πακέτα που περιλαμβάνουν σταθερή, κινητή, συνδρομητική τηλεόραση) ενώ ενισχύθηκαν και κατά 3,6% οι πελάτες συμβολαίου. Από τους νέους συνδρομητές, το 87,5% σχετίζεται με συμβόλαια κινητής σε προγράμματα άνω των 10 GB ή απεριόριστων δεδομένων, ενώ σε 61,5% φτάνει το ποσοστό των νέων συμβάσεων σταθερής σε δίκτυα οπτικής ίνας. Επιπλέον, το 10% των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου έχει προέλθει από online κανάλια.

Η Wind, συνεχίζει να επενδύει στα δίκτυα οπτικών ινών, έχοντας κατασκευάσει 400.000 γραμμές έχοντας υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 25,6 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο, ενώ έχει φτάσει στο 13% η πληθυσμιακή κάλυψη του δικτύου 5G. Παράλληλα στοχεύει στην επέκταση υποδομών νέας γενιάς με συνεχιζόμενες επενδύσεις σε δίκτυα οπτικών ινών (FTTC / FTTH) και του δικτύου 5G, ενώ αναμένει πως θα επιτύχει σημαντική επιτάχυνση στις λειτουργικές και οικονομικές της επιδόσεις με το άνοιγμα της οικονομίας.

Τα σχέδια της Nova για είσοδο ενός ακόμη παίκτη στη κινητή

Η Nova βρίσκεται εν μέσω ενός συνολικού μετασχηματισμού, με τη στήριξη που έχει ως πλήρες πλέον  μέλος του ομίλου της United Group. Ενός ηγετικού παρόχου υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που εξυπηρετεί 11 εκατομμύρια πελάτες και παράγει 55 κανάλια σε 8 χώρες. Πλειοψηφικός μέτοχος της United Group είναι η BC Partners, μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές εταιρείες παγκοσμίως, της οποίας Managing Partner είναι ο Νίκος Σταθόπουλος.

Η United Group έχει επενδύσει τους τελευταίους 6 μήνες περί τα 150 εκατ. ευρώ για την εξαγορά και τον μετασχηματισμό της Forthnet αναδιαμορφώνοντας την πλατφόρμα και τα καταστήματα της εταιρείας ενώ αναμένεται να επενδύσει επιπλέον 50 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση του επενδυτικού σχέδιου.

Ο CEO της Nova, Π. Γεωργιόπουλος υπογράμμισε πριν λίγες ημέρες πως σημαντικός στόχος της εταιρείας είναι η εξασφάλιση πρόσβασης σε ανοιχτά NGA δίκτυα και –όπου είναι εφικτό– η κατασκευή ιδιόκτητων υποδομών ώστε η Nova να έχει τη δυνατότητα να προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό γρήγορου ίντερνετ, νέων τεχνολογιών και κορυφαίου περιεχομένου αλλά και τη καλύτερη εμπειρία χρήστη σε ελληνικές επιχειρήσεις και καταναλωτές. Πρόσθεσε επίσης πως η εταιρεία πραγματοποιεί επενδύσεις σε νέες υποδομές και στρέφεται στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και συστημάτων πληροφορικής, στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, στον ανασχεδιασμό του brand Nova και την αναβάθμιση των σημείων επαφής με τους πελάτες.

Για να αποκτήσει, όμως, κρίσιμο μέγεθος στις τηλεπικοινωνίες, η Nova επιδιώκει να μπει στην αγορά ως τέταρτος παίκτης της κινητής, έχοντας ήδη την συμφωνία με την Vodafone για την παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας ως Mobile Virtual Network Operator (MVNO). Ωστόσο οι συνθήκες της αγοράς ανεβάζουν τον βαθμό δυσκολίας για το εγχείρημα, όπως σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Nova, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, επιβεβαιώνοντας με τα λεγόμενά του, την έκθεση της Rewheel για λογαριασμό της Επ. Ανταγωνισμού τον περασμένο Μάιο που επισήμαινε ότι κυριαρχία τριών παρόχων περιορίζει τον ανταγωνισμό στην αγορά, ενώ σε χώρες με τέταρτο παίκτη ο ανταγωνισμός λειτουργεί καλύτερα και προς όφελος των καταναλωτών, οδηγώντας σε χαμηλότερα τιμολόγια.

Πάντως, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Vodafone για να μειωθούν οι τιμές που είχαν συμφωνηθεί, καθώς όπως είχε αναφέρει ο κ. Γεωργιόπουλος, οι τιμές εκείνες είναι αρκετά υψηλές για τα δεδομένα αυτής της περιόδου για να είναι ανταγωνιστική η Nova.

Η Nova παράλληλα έχει εναλλακτικό πλάνο, για το ενδεχόμενο να μην επιτύχει ο σχεδιασμός για την είσοδο στην κινητή ως εικονικός πάροχος. Η Nova έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για την αγορά της Wind Hellas, με την CEO της United Group Viktoriya Boklag να αναφέρει πως «η συγχώνευση Nova και Wind θα μπορούσε να είναι ένα λογικό βήμα ως προς την παγίωση μας στις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα». Τονίζοντας ωστόσο πως ακόμα δεν έχουν υπάρξει συζητήσεις, ενώ κύκλοι της Wind αναφέρουν πως όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να μιλήσει με τους μετόχους της εταιρείας.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ