ΓΔ: 891.84 1.54% Τζίρος: 23.53 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
e-food
Φώτο: Shutterstock

Περνά στον έλεγχο της γερμανικής e-food η αλυσίδα καταστημάτων Kiosky's

H Delivery Hero κοινοποίησε στην Επ. Ανταγωνισμού συμφωνία εξαγοράς της Kiosky's και πλέον εισέρχεται στην αγορά της μικρής λιανικής που έχει τζίρο 8 δισ. ευρώ.

Με στόχο να κυριαρχήσει στην αγορά της μικρής λιανικής, η Delivery Hero προχωρά στην εξαγορά της αλυσίδας Kiosky’s από τον όμιλο Μούχαλη και ετοιμάζεται να κερδίσει μερίδιο σε μια πίτα αξίας 8 δισ. ευρώ που έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης μετά την πανδημία. Μαζί ο γερμανικός κολοσσός διευρύνει ακόμα περισσότερο το αποτύπωμά του και στο online delivery, αποκτώντας το ανταγωνιστικό delivery.gr.

Για τη συμφωνία υπήρχε κινητικότητα τους προηγούμενους μήνες, όπως είχε αναφέρει και σχετικό ρεπορτάζ του Business Daily τον Μάιο. Τελικά, έκλεισε στις 2 Σεπτεμβρίου και κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την 1η Οκτωβρίου. Η συμφωνία προβλέπει πως η Delivery Hero θα αποκτήσει τον αποκλειστικό έλεγχο των εταιρειών Άλφα διανομές που συνεργάζεται με κορυφαίες εταιρείες από όλους τους κλάδους στον τομέα διανομής προϊόντων σε σημεία μικρής λιανικής (περίπτερα, μίνι μάρκετ), την εταιρεία ΙΝΚΑΤ, την εταιρεία delivery.gr και την e-table, που δραστηριοποιείται στις κρατήσεις σε εστιατόρια.

Η πλατφόρμα, θέλοντας να αναπτύξει περισσότερο το χαρτοφυλάκιό της, βρισκόταν σε συζητήσεις με τον όμιλο Μούχαλη για την εξαγορά των καταστημάτων Kiosky’s, από τον Μάιο, με τις δυο εταιρείες να συνεργάζονται ήδη από τον φετινό Μάρτιο, για την εξυπηρέτηση του efood market που παρέδιδε είδη μικρής λιανικής εντός 25 λεπτών, μέσω του δικτύου των περιπτέρων και καταστημάτων Kiosky's.

Παράλληλα, με τα περισσότερα από 500 σημεία όπου περιλαμβάνονται καταστήματα, περίπτερα και hubs της Kiosky’s η e-food ενισχύει τις δυνατότητες της στο q-commerce και σε συνδυασμό με την συνεργασία που έχει με την αλυσίδα Σκλαβενίτης αποτελεί τον μεγάλο παίκτη της αγοράς του online delivery. Υπενθυμίζουμε πως η delivery.gr που αποτέλεσε το «παιδί» του Νίκου Ιωάννου και είχε στόχο να δημιουργήσει το πρώτο super app στην Ελλάδα συνεργαζόταν με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Σε ανοδική πορεία e-food και Kiosky’s

Ο όμιλος Μούχαλη είδε τα μεγέθη του να υποχωρούν τη χρονιά της πανδημίας. Η τάση αυτή είχε δείξει να αντιστρέφεται με την σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα, με τον τζίρο των Kiosky’s να καταγράφει ρυθμό ανάπτυξης 44% ενώ η εταιρεία υλοποιούσε το στρατηγικό πλάνο επέκτασης του δικτύου προχωρώντας στη δημιουργία 5 νέων καταστημάτων πανελλαδικά.

Όπως είχε αναφέρει η εταιρεία, η περσινή πτώση στον κύκλο εργασιών και στα κέρδη οφείλεται στη μείωση του αριθμού των περιπτέρων και καταστημάτων που διαχειρίζεται. Η εταιρεία είχε δίκτυο 65 υποκαταστημάτων το 2020, όταν το 2019 είχε 79, ενώ επηρεάστηκε από την πανδημία τόσο ως προς το αναγκαστικό κλείσιμο, λόγω κρατικής εντολής, σημείων λιανικής πώλησης IQOS, όσο και προς την περιορισμένη καταναλωτική ζήτηση, λόγω των lockdown.

Το 2021 τα Kiosky’s προχώρησαν στη διεύρυνση του δικτύου της με την εταιρεία να εισέρχεται και σε νέες πόλεις που παρουσίαζαν υψηλή ζήτηση, δίνοντας έτσι πλέον την ευκαιρία στην e-food να επεκτείνει πλέον δυναμικά το αποτύπωμα της. Με τον συνδυασμό του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό, η Kiosky’s είναι η μοναδική εταιρεία που καλύπτει ήδη, σε επίπεδο διανομής προϊόντων μικρής λιανικής, περισσότερο από το 90% της γεωγραφίας της Αττικής.

Επίσης η πλατφόρμα ekiosky’s, ξεπέρασε σε ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της, τον στόχο των 300.000 παραγγελιών και των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών, έχοντας στη διάθεση των καταναλωτών πάνω από 1.000 κωδικούς για τα μικροψώνια τους που οφείλεται τόσο στη γενικότερη τάση απομακρυσμένων αγορών λόγω και της πανδημίας, όσο και στη δυνατότητα που παρέχεται στον καταναλωτή για διανομή κατ’ οίκον, μέσα σε λίγα λεπτά από την παραγγελία.

Η efood αποτέλεσε από τους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας καθώς το online delivery εκτινάχθηκε το 2020 εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, με τον κύκλο εργασιών της να διαμορφώνεται στα 64,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 49,38%.

Η αύξηση των συνεργαζόμενων καταστημάτων σε 13.000 στα τέλη του 2020 και με τις παραγγελίες να καταγράφουν σημαντική άνοδο έφεραν και την ενίσχυση των εσόδων από τις προμήθειες που ήταν κατά 13,4 εκατ. ευρώ υψηλότερες σε σχέση με το 2019. Τα καθαρά προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 28,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 29,06% σε σχέση με τα 22,2 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

wolt-delivery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Απογείωση» τζίρου για τη Wolt και επέκταση δραστηριοτήτων πέραν της εστίασης

Η Wolt επεκτάθηκε σε νέες πόλεις και διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των επιχειρήσεων που περιλαμβάνονται στην εφαρμογή ενώ στοχεύει να μετατραπεί σε super app απαντώντας στις ανάγκες των απαιτήσεων των καταναλωτών.
BOX-delivery-app-ote
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξετάζει την απόκτηση στόλου ο ΟΤΕ για delivery από την πλατφόρμα BOX

Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στο online delivery των 800 εκατ. ευρώ φέρνει τη διοίκηση του ΟΤΕ σε προβληματισμό για το επιχειρηματικό μοντέλο της πλατφόρμας BOX και για το ενδεχόμενο απόκτησης ιδιόκτητου στόλου για διανομές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διπλάσιος τζίρος για τη Skroutz το 2020, ισχυρή ανάπτυξη και το 2021

Το 2020 ήταν χρονιά έκρηξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, με την πλατφόρμα Skroutz να βγαίνει κερδισμένη καθώς κατέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών 95%. Θετική και η εικόνα του α' εξαμήνου του 2021.