ΓΔ: 792.9 0.56% Τζίρος: 69.08 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΝΕΚ

Μεγάλες ζημιές για την ΑΝΕΚ το 2021 εξαιτίας των υψηλών τιμών καυσίμων

Στα 41,7 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι ζημιές της περασμένης χρήσης. Υπό πίεση και την φετινή χρονιά λόγω της μεγάλης αύξησης των τιμών του πετρελαίου.

Σημαντική επιδείνωση παρουσίαση η οικονομική κατάσταση της ΑΝΕΚ για τη χρήση του 2021, με τις ζημιές προ φόρων να φτάνουν τα 41,7 εκατ. ευρώ, έναντι 15 εκατ. το 2020. Όπως εξηγεί σε ανακοίνωσή της η ακτοπλοϊκή, τον περασμένο χρόνο αυξήθηκε μεν η επιβατική κίνηση, καθώς η οικονομία σταδιακά επανήλθε σε κανονική λειτουργία μετά τα lockdown, όμως όλα τα οφέλη εξανέμισε η κατακόρυφη αύξηση του κόστους των καυσίμων.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία:

Στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν στις μετακινήσεις των επιβατών, λόγω της εφαρμογής έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας, συνεχίστηκαν κατά τους πρώτους μήνες του 2021 και καταργήθηκαν σταδιακά μέχρι τα μέσα Μαΐου, ενώ εξακολούθησαν να ισχύουν τα μειωμένα πρωτόκολλα πληρότητας επιβατών των πλοίων.

Το 2021 επιτεύχθηκε μερική ανάκτηση του μεταφορικού έργου και των εσόδων σε σχέση με το 2020 όπου οι αρνητικές συνέπειες της πανδημίας ήταν ιδιαίτερα έντονες έχοντας επιφέρει πρωτοφανείς απώλειες στα εν λόγω μεγέθη.

Ωστόσο, η αλματώδης άνοδος των διεθνών τιμών πετρελαίου απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος της ωφέλειας από την αύξηση της κίνησης και των εσόδων. Οι τιμές αγοράς καυσίμων του Ομίλου μεσοσταθμικά το 2021 σημείωσαν αύξηση κατά 45% περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ σε λειτουργικό επίπεδο, δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων, ενώ συνεχίστηκε η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό. 

Εκτελώντας τον ίδιο αριθμό δρομολογίων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το 2021 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 652 χιλιάδες επιβάτες έναντι 497 χιλ. το 2020 (αύξηση κατά 31%), 183 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 115 χιλ. (αύξηση κατά 60%) και 133 χιλ. φορτηγά έναντι 121 χιλ. (αύξηση κατά 10%).

Στρατηγική – Προοπτικές

Το πρώτο τρίμηνο του 2022 η επιβατική κίνηση και το μεταφορικό έργο του Ομίλου κυμάνθηκαν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, γεγονός που επιβεβαιώνει την εκτίμηση για επιστροφή των σχετικών μεγεθών στα προ της πανδημίας δεδομένα.

Ωστόσο, οι διεθνείς τιμές πετρελαίου το 2022 σταδιακά διαμορφώθηκαν σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα επηρεαζόμενες από τις τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις και την ενεργειακή κρίση.

Συμπερασματικά, σε οικονομικό επίπεδο η γεωπολιτική αβεβαιότητα, η ενεργειακή κρίση, οι αυξήσεις τιμών και η εξέλιξη πιθανών νέων παραλλαγών της πανδημίας COVID-19 συντηρούν ένα κλίμα ανησυχίας.

Για την αντιμετώπιση του κινδύνου των υψηλών τιμών καυσίμων και πρώτων υλών, ο Όμιλος είναι αναγκασμένος να αναπροσαρμόζει τακτικά την τιμολογιακή του πολιτική ώστε να αντισταθμίσει κατά το δυνατόν την αρνητική επίδραση στα χρηματοοικονομικά του αποτελέσματα και τις ταμειακές του ροές.

Η διοίκηση του Ομίλου παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και φροντίζει για την εφαρμογή των διαδικασιών και ιδίως τη λήψη των αναγκαίων μέτρων προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργική δραστηριότητά του.

Εξέλιξη Κυριότερων Στοιχείων (FY 2021 έναντι FY 2020)

  • Κύκλος εργασιών Ομίλου: €149,997 εκατ. έναντι €124,452 εκατ.
  • Κύκλος εργασιών Μητρικής: €129,411 εκατ. από €109,986 εκατ.
  • Κόστος πωληθέντων Ομίλου: €132,950 εκατ. έναντι €109,684 εκατ.
  • Κόστος πωληθέντων Μητρικής: €118,268 εκατ. από €99,905 εκατ.
  • Μικτά Κέρδη Ομίλου: €17,047 εκατ. από €14,768 εκατ.
  • Μικτά Κέρδη Μητρικής: €11,143 εκατ. από €10,081 εκατ.
  • EBITDA Ομίλου: €7,030 εκατ. έναντι €6,826 εκατ.
  • EBITDA Μητρικής: €4,065 εκατ. έναντι €4,781 εκατ.

Καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας Ομίλου: Ζημίες €41,702 εκατ. έναντι ζημιών €15,095 εκατ.

Καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους Μητρικής: Ζημίες €43,892 εκατ. έναντι ζημιών €14,765 εκατ.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διαψεύδει δημοσίευμα για απορρόφησή της από την Attica Group η ΑΝΕΚ

Η εκδότρια, με γνώμονα την προστασία του επενδυτικού κοινού και την ομαλή λειτουργία της αγοράς, προβαίνει σε ανακοινώσεις όταν και εφόσον συντρέχουν οι εκ της ισχύουσας νομοθεσίας προϋποθέσεις, δηλώνει η εταιρεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΝΕΚ LINES: Καμία αυθαιρεσία στη θερινή σύνθεση των πληρωμάτων

Τα ναυτεργατικά σωματεία στην ανακοίνωσή τους ζήτησαν την εφαρμογή της θερινής σύνθεσης στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας από το υπουργείο Ναυτιλίας και το Σύνδεσμο των ακτοοπλόων,
Attica-Group-Aero-Highspeed
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Attica/ΑΝΕΚ: Ο νέος γίγαντας της ακτοπλοΐας και το βάρος δανείων 467 εκατ.

Το deal που δημιουργεί την πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου στον κόσμο και φέρνει τη διάσωση της ΑΝΕΚ, με «κούρεμα» των δύο τρίτων του χρέους της. Οι προκλήσεις από την υψηλή δανειακή επιβάρυνση και η ανάγκη αύξησης των λειτουργικών κερδών.
Attica Group-Aero-Highspeed
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Attica Group: Συμφωνία με πιστωτές και μετόχους της ΑΝΕΚ για τη συγχώνευση

Η συμφωνία έχει στόχο τη συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Εταιρία με σχέση ανταλλαγής μία κοινή ή προνομιούχο μετοχή της ΑΝΕΚ προς 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της ATTICA.