ΓΔ: 788.46 -0.37% Τζίρος: 51.14 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: BSB

Ματαιώνει λόγω πολέμου η BSB την ίδρυση νέας θυγατρικής στη Βουλγαρία

Η διοίκηση εκτίμησε ότι στις νέες συνθήκες η επένδυση στη Βουλγαρία δεν θα ήταν επικερδής σε μεσοπρόθεσμο ορίζονται. Θα αναπτυχθούν οι δραστηριότητες μέσω franchise και e-shop.

Η πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία σε συνδυασμό με την πανδημία συνιστούν τους βασικούς παράγοντες μεταβολής του καταναλωτικού κλίματος από την αρχή του έτους, οι οποίοι με την σειρά τους επανακαθόρισαν τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας ένδυσης B&F στη γειτονική αγορά της Βουλγαρίας.

Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, οι επιχειρηματικές και οικονομικές συνθήκες έχουν σαφώς μεταβληθεί από την αρχή του 2022, συγκριτικά με τις προσδοκίες της διοίκησης της εισηγμένης στα τέλη του περασμένου Αυγούστου, οπότε και ελήφθη η απόφαση για τη σύσταση θυγατρικής στην γειτονική χώρα, με αποτέλεσμα την ανάκληση αυτής.

Ειδικότερα, δεδομένου του κλίματος που επικρατεί αυτή την στιγμή, εκτιμάται ότι η επένδυση στην Βουλγαρία δεν θα ήταν επικερδής σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Την ίδια στιγμή ωστόσο, εξασφαλίζεται η παρουσία της B&F στην γειτονική αγορά, όπου ήδη διατηρεί δίκτυο καταστημάτων γυναικείας ένδυσης BSB Fashion τα οποία αναπτύσσονται μέσω δικαιόχρησης, ενώ και το ηλεκτρονικό εμπόριο εξυπηρετείται από το εξειδικευμένο e-shop της εταιρείας με έδρα την Ελλάδα. Πηγές της εταιρείας πάντως σημειώνουν ότι εξετάζονται ήδη εναλλακτικά σενάρια σύναψης νέων συμφωνιών, ώστε να εξυπηρετηθεί ο αρχικός στόχος αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των ηλεκτρονικών παραγγελιών στην βουλγαρική αγορά. 

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της B&F, το πρώτο τετράμηνο του 2022 είναι σαφώς βελτιωμένο συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα τόσο του 2021 όσο και του 2020, έτη που το εμπόριο υπέστη σημαντική συρρίκνωση εξαιτίας της πανδημίας και των συνακόλουθων περιορισμών που επιβλήθηκαν. Ήδη, το πρώτο δίμηνο ο τζίρος είναι αυξημένος κατά 27% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ εκτιμάται ότι, εφόσον το ενεργειακό κόστος τεθεί υπό έλεγχο, η εταιρεία θα μπορέσει να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019, σε συνέχεια ενός ήδη πολύ καλού έτους δυναμικής ανάκαμψης εσόδων και κερδών.

Σε κάθε περίπτωση, εκτίμηση της εταιρείας αποτελεί ότι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών θα επηρεαστεί αρνητικά καθ' όλη την διάρκεια του 2022, εξαιτίας της εκτόξευσης των τιμών ενέργειας και της συνεπακόλουθης αύξησης των τιμών σε όλα τα αγαθά, καθιστώντας δύσκολες τις όποιες προβλέψεις για την εξέλιξη του έτους. Ως εκ τούτου, η διοίκηση της εταιρείας λαμβάνει μέτρα ώστε να διατηρήσει τα κόστη της σε επιθυμητά επίπεδα, διαβλέποντας ήδη την αύξηση των λειτουργικών της δαπανών αλλά και διαχειριζόμενη με σύνεση την ισχυρή ταμειακή θέση του ομίλου, η οποία στα τέλη του 2021 διαμορφώθηκε σε 18,8 εκατ. ευρώ

Σημειώνεται ότι η B&F έκλεισε την χρήση του 2021 με ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 77,96 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 41,30% συγκριτικά με το 2020, ενώ αύξηση κατά 38,1% σημείωσαν και οι εταιρικές πωλήσεις, αγγίζοντας τα 70,32 εκατ. ευρώ. Επιπρόσθετα, ο όμιλος διπλασίασε τα κέρδη EBITDA τόσο σε ενοποιημένο όσο και εταιρικό επίπεδο, με το σχετικό ποσό να ενισχύεται κατά 93% για τον όμιλο, στα 24,54 εκατ. ευρώ και κατά 102% για την εταιρεία, στα 22,6 εκατ. ευρώ, από 11,2 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Κατόπιν αυτών, τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν το 2021 σε 8,14 εκατ. ευρώ για τον όμιλο, έναντι 1 εκατ ευρώ το 2020, ενώ για την εταιρεία τα αντίστοιχα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 8,87 εκατ ευρώ, ενισχυμένα κατά 738% συγκριτικά με το 2020. 

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια του περσινού έτους, ο όμιλος άνοιξε 3 νέα καταστήματα στην Ελλάδα και 2 στην Ρουμανία, ενώ για το τρέχον έτος, στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνονται αγορές όπως αυτές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Αιγύπτου και χωρών της Ασίας, οι οποίες δεν έχουν πληγεί από την κρίση του πολέμου στην Ουκρανία, με τον τρόπο που η Ευρώπη έχει πληγεί. Επιπλέον, έμφαση δίνεται και στην ανάπτυξη δικτύου χονδρικής, η οποία ενισχύεται με νέες συνεργασίες, τόσο εκτός όσο κι εντός συνόρων. Στο τέλος του 2021, η B&F ήλεγχε δίκτυο συνολικά 184 φυσικών καταστημάτων, εκ των οποία τα 127 βρίσκονται στην Ελλάδα και τα 57 στο εξωτερικό. 

Σε αυτά περιλαμβάνονται 67 εταιρικά καταστήματα -34 με το σήμα BSB και 33 με το σήμα Lynne- 52 καταστήματα στην Ελλάδα που ανήκουν σε franchisees, 22 ακόμη σημεία franchise για τις αγορές της Κύπρου, Βουλγαρίας, Αλβανίας, Αρμενίας, Κοσσόβου και Κουβέιτ, 31 σημεία στην Ρουμανία, που ελέγονται από την θυγατρική BSB Fashion SA και 2 εκπτωτικά καταστήματα επίσης στην ρουμανική αγορά. Παράλληλα, βρίσκονται σε λειτουργία συνολικά 4 shop-in-shop στην Ελλάδα και 6 ηλεκτρονικά καταστήματα πώλησης των ενδυμάτων BSB και Lynne, για την Ελλάδα, το εξωτερικό και B2B, ενώ συλλογές με την υπογραφή των δύο brands διατίθενται μέσω δικτύου συνεργατών χονδρικής σε 174 σημεία στην Ελλάδα και 634 σημεία στο εξωτερικό. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άλμα πωλήσεων 39% και διπλάσια κέρδη για τη Zara Hellas το 2021

Οι επτά αλυσίδες του ισπανικού ομίλου, που λειτουργούν στην Ελλάδα κάτω από την ομπρέλα της ΙΤΧ Ελλάς, παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων και κερδών τη χρονιά που πέρασε. Προβλέπουν γρήγορη επιστροφή στα μεγέθη προ πανδημίας.
calin
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Calin: Καλύπτει τις απώλειες της πανδημίας και επεκτείνει το δίκτυό της

Η εταιρεία ελέγχει στην χώρα μας τις αλυσίδες ένδυσης, εσωρούχων και μαγιώ Intimissimi, Intimissimi Uomo, Calzedonia, Falconeri και Tezenis. Συζητήσεις για την επέκτασή της στα εμπορικά κέντρα της Lamda, στο River West και στον νέο εμπορικό προορισμό του Ελληνικού.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ευκαιρίες στις ΗΠΑ αναζητεί η Mat Fashion - Έχασε εξαγωγές λόγω πολέμου

Η εταιρεία που παράγει σχεδόν εξ ολοκλήρου τις συλλογές plus size ρούχων της στην Ελλάδα αναζητά νέες αγορές, μετά τη συρρίκνωση της παρουσίας σε Ρωσία και Ουκρανία. Αυξημένος ο τζίρος του ηλεκτρονικού καταστήματος.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλη αύξηση πωλήσεων για τη Mango παρά τις απώλειες στη Ρωσία

Ο ισπανικός όμιλος fast fashion αύξησε κατά 25% τις πωλήσεις το α' εξάμηνο, ενώ έχασε τζίρο 20 εκατ. στη ρωσική αγορά. Επενδύσεις άνω των 120 εκατ. σε τεχνολογία, logistics και ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων.