ΓΔ: 805.79 -0.57% Τζίρος: 55.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Panteliadis-Aristotelis

Μικρά και... γρήγορα σούπερ μάρκετ Metro θα ανοίξουν σε όλη τη χώρα

Στο franchising στρέφεται η αλυσίδα για να καλύψει τις ανάγκες σε γειτονιές και επαρχιακές πόλεις με καταστήματα μέχρι 200 τ.μ. Ο όμιλος δεν αποκλείει εξαγορές, αλλά μόνο με λογικές αποτιμήσεις.

Κινήσεις για να ενδυναμώσει το αποτύπωμά της στην αγορά είναι έτοιμη να κάνει η Metro ΑΕΒΕ, καθώς ετοιμάζεται να επεκταθεί σε μικρά καταστήματα μέχρι 200 τ.μ. τα My market speedy, με τη μέθοδο του franchising. Όπως τονίζει ο Αριστοτέλης Παντελιάδης διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, η εταιρεία σχεδιάζει ένα δυναμικό roll-out από το φθινόπωρο του 2022, με το άνοιγμα 86 μικρών «speedy» καταστημάτων μέσα σε τρία χρόνια και 290 την δεκαετία.

Σύμφωνα με το πρότυπο My market speedy που λειτουργεί ήδη στην Κυψέλη, τα εν λόγω καταστήματα θα βρίσκονται μέσα σε γειτονιές ή και σε επαρχιακές πόλεις, θα έχουν από 3.000 έως 4.500 κωδικούς, ενώ οι πωλήσεις τους μεσοσταθμικά υπολογίζονται σε 750.000 ευρώ ετησίως ανά κατάστημα.  

«Η τάση, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς είναι να φεύγει σταδιακά ο κόσμος από τα μεσαία και μεγάλα σούπερ μάρκετ και να πηγαίνει ή στα πάρα πολύ μεγάλα ή στα πολύ μικρά, για διαφορετικούς λόγους. Η τάση αυτή εμφανίστηκε κατά την περίοδο της πανδημίας και φαίνεται ότι θα παραμείνει πλέον», τόνισε ο κ. Παντελιάδης.

Το καινούργιο βήμα που θέλει να κάνει η Metro είναι τα κατάστημα με self check out, με ταμεία αυτόματα που χρησιμοποιεί ο πελάτης μόνος του, χωρίς να υπάρχει ταμίας. Όπως τόνισε ο κ. Παντελιάδης, τέτοιες απόπειρες είχαν υπάρξει στην Ελλάδα στο παρελθόν και δεν είχαν επιτυχία, ωστόσο μετά τη μεσολάβηση της πανδημίας που ωρίμασε ο κόσμος ψηφιακά πάρα πολύ, αυτό το σύστημα προωθήθηκε πάρα πολύ ειδικά στο εξωτερικό. «Νομίζουμε ότι ωρίμασαν οι συνθήκες για να γίνει κάτι τέτοιο. Αυτό είναι το επόμενό μας βήμα προς την αυτοματοποίηση. το self check out που θα δοκιμάσουμε φέτος», τόνισε. 

Όσον αφορά τη συνεργασία που έχει η My market  με τη Wolt για τη διανομή των προϊόντων της θα συνεχιστεί, ενώ παράλληλα σχεδιάζει μέσα στην χρονιά να πειραματιστεί με ένα δικό της εγχείρημα στον χώρο του quick delivery, με τα σχέδια να μιλούν για παραδόσεις μέσα σε περίπου μία ώρα από την ώρα της παραγγελίας.

Για το eshop του My market ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι οι πωλήσεις στο κομμάτι της λιανικής έχουν υποχωρήσει 20% απ’ τα μεγέθη που είχαν φτάσει την περίοδο της πανδημίας. Ωστόσο, είχε πάνω από 8,5 εκ. επισκέψεις το χρόνο, 15.000 ενεργούς κωδικούς, πανελλαδική διανομή, αυθημερόν παράδοση και 60 σημεία click & pick. Επίσης το My market.gr έχει πάνω από 6 εκ. επισκέψεις σε ένα χρόνο. 

Αυτό που έχει μεγάλη ανταπόκριση στους πελάτες του είναι το Metro Cash & Carry eshop που απευθύνεται σε επαγγελματίες και με «σιωπηλή» έναρξη στις 23 Μαρτίου και μέχρι τις 30 Απριλίου, είχε τζίρο πάνω από 1 εκ. ευρώ, έχουν γίνει πάνω από 2.000 παραγγελίες ενώ υπάρχουν ήδη πάνω από 8.000 εγγεγραμμένοι επισκέπτες.

Για τις εξαγορές, ένα θέμα που συζητείται πάρα πολύ τον τελευταίο καιρό, ο κ. Παντελιάδης τόνισε: «Θέλουμε και εμείς να μεγαλώσουμε. Ενδιαφερόμαστε για εξαγορές όμως μόνο εκεί που μπορεί να είναι πιο αποδοτικά. Εφόσον οι τιμές στις πωλήσεις είναι λογικές είμαστε μέσα στο παιχνίδι».

Οι επενδύσεις

Τα δύο δίκτυα (My market, METRO Cash & Carry) αναπτύσσονται σταθερά. Το 2022 αναμένονται 6 νέα καταστήματα My market. Το 2022 αναμένεται να είναι η χρονιά των METRO Cash & Carry που δείχνουν σταθερά ανοδική τάση. 

Το 2022, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν με τις ανατιμήσεις λόγω των αυξήσεων στην αγορά ενέργειας, έχει δείξει ότι θα έχει ανοδική τάση, ύψους, κατ’ εκτίμηση, 5% στις πωλήσεις. Η συγκεκριμένη αύξηση για τον όμιλο Metro προέρχεται ως επί το πλείστον από το δίκτυο καταστημάτων της χονδρικής.

Αναλυτικά η Metro έχει σχεδιάσει ένα φιλόδοξο, μακροπρόθεσμο πλάνο επενδύσεων και ανάπτυξης. Σημαντικό βήμα στον τομέα αυτό είναι ο διπλασιασμός σε μέγεθος του Κέντρου Διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, που θα παραδοθεί τον Ιούνιο του 2022. 

Επίσης η εταιρεία σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ την φετινή χρονιά, έναντι 38 εκατ. ευρώ το 2021 και 25 εκατ. ευρώ το 2020, στοχεύοντας στον περιορισμό του ενεργειακού κόστους, την ανάπτυξη του δικτύου αλλά και την επιτάχυνση του ψηφιακού της μετασχηματισμού.

Στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, η εταιρεία έχει επενδύσει από το 2017 μέχρι και το 2021 συνολικά περίπου 62 εκ. ευρώ.  Όπως σημείωσε ο κ. Παντελιάδης, αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μέχρι στιγμής μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 48% σε κάθε κατάστημα λόγω των επενδύσεων που έχει υλοποιήσει. 

Μέχρι το 2023, η εταιρεία στοχεύει να καλύπτει πάνω από το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων από ιδιόκτητες, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μέσω της σημαντικής επένδυσης σε φωτοβολταϊκά, ύψους 18 εκ. ευρώ. Μάλιστα σχεδιάζει να έχει 97 σταθμούς μέχρι το 2023. Κι επειδή ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει δημιουργήσει πλέον μία καινούργια κατάσταση, ο κ. Αρ. Παντελιάδης τόνισε ότι ο στόχος της διοίκησης είναι την επόμενη πενταετία η Metro ΑΕΒΕ να είναι ενεργειακά ουδέτερη αγοράζοντας ενέργεια από ΑΠΕ ή καταργώντας τα καύσιμα και αγοράζοντας ενέργεια από τρίτους παραγωγούς. 

Τέλος πολύ σημαντική είναι η συνεργασία της Metro με την nrg και την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στα My market και τα METRO Cash & Carry. Η επένδυση ανέρχεται σε 2 εκατ. ευρώ και αφορά στην κάλυψη 250 σημείων με 500 φορτιστές. Στον προγραμματισμό της εταρείας είναι μέχρι τον Μάρτιο του 2023 να υπάρχει πανελλαδική κάλυψη με 160 σημεία και 320 φορτιστές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

12gods-romimata
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα βότανα των... θεών σε μία κάψουλα από ελληνική startup εταιρεία

Η εταιρεία 12GODS κατάφερε να «χωρέσει» σε κάψουλες για μηχανές εσπρέσο βότανα της ελληνικής γης για να προσφέρει στους σύγχρονους καταναλωτές έναν εύκολο τρόπο παρασκευής υγιεινών ροφημάτων.
online, trofima, emporio, delivery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτείνονται οι ισχυροί του delivery και απειλούν τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ

O κλάδος του quick commerce θέλει να «κλέψει» μερίδια από τα σούπερ μάρκετ και επενδύει δυναμικά στην ανάπτυξη του δικτύου των dark stores και φυσικών σημείων, με Wolt και E-food να δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΘΕΣγάλα: Από την επιτυχία με ΑΤΜ γάλακτος στην... αγκαλιά των τραπεζών

Σε εξέλιξη είναι η ύστατη προσπάθεια διάσωσης του συνεταιρισμού ΘΕΣγάλα από τις τράπεζες με επενδυτή την Όμηρος. Πώς οι παραγωγοί έγιναν με επιτυχία λιανέμποροι αλλά το εγχείρημα κατέληξε σε κατάρρευση.