ΓΔ: 1357.3 -2.40% Τζίρος: 150.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
kliafa_ergostasio
Το νέο εργοστάσιο της Κλιάφας.

Διψήφιο μερίδιο στα αναψυκτικά ως το 2024 θα διεκδικήσει η Κλιάφας

Με την υποστήριξη του ομίλου Σαράντη, που έχει επενδύσει 18,5 εκατ. ευρώ, η Κλιάφας ανασυγκροτήθηκε και επιδιώκει να γίνει ένας από τους ισχυρούς παίκτες της αγοράς. Γιατί τιμολογεί τα προϊόντα της ακριβότερα από τον ανταγωνισμό.

Ξαφνικά, μετά από περίπου μία δεκαετία, η αγορά των αναψυκτικών απέκτησε εκ νέου επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Η δυναμική είσοδος του ομίλου Σαράντη με την εξαγορά μιας εκ των ιστορικών εταιρειών του κλάδου, της Κλιάφας ΑΕ, «ανακατεύει» εκ νέου τα μερίδια αγοράς, με την εταιρεία να προσπαθεί να δημιουργήσει μία νέα τάση, τα αναψυκτικά χωρίς συντηρητικά. Το ύψος της συνολικής επένδυσης είναι «θηριώδες» για τα δεδομένα του συγκεκριμένου κλάδου και κυρίως λόγω του γεγονότος ότι πρόκειται, έτσι κι αλλιώς, για προϊόντα χαμηλής τιμής.

Ο κλάδος των αναψυκτικών είναι μία ανοικτή αγορά, όπου ενδημούν όλες οι τάσεις, όλες οι γευστικές επιλογές και κυρίως κάθε μεγέθους εταιρείες, πολυεθνικές και εγχώριες. Ως εκ τούτου στρατηγική στόχευση του ομίλου είναι «να αποτελέσουμε μία ισχυρή παρουσία σε βάθος χρόνου», όπως εξηγεί μιλώντας προς το Business Daily, ο κ. Στέλιος Μιχ. Σαράντης μέλος της διοίκησης της εταιρείας. Και σκοπεύει να πρωτοτυπήσει και σε έναν ακόμη τομέα, άγνωστο μέχρι τώρα στη εν λόγω αγορά, τις εξαγωγές, αξιοποιώντας τις δυνατότητες και τις εταιρείες του μητρικού ομίλου.

Μετά από την εξαγορά, πέρυσι την άνοιξη, τα προϊόντα της Κλιάφας ΑΕ λανσαρίστηκαν εκ νέου στην αγορά πέρυσι τον Μάιο – Ιούνιο και τα πρώτα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά. Φέτος, με την ολοκλήρωση της επένδυσης –ανήλθε συνολικά στα 18,5 εκατ. ευρώ– και τη βελτίωση της γκάμας των προϊόντων η διοίκηση της εταιρείας ευελπιστεί ότι θα κατορθώσει να αποσπάσει πωλήσεις περί τα 5 εκατ. ευρώ, έναντι 1,5 εκατ. ευρώ και δεδομένου ότι η επένδυση βρίσκεται στην αρχική φάση, όπως συμβαίνει συνήθως, οι χρήσεις της θα είναι ζημιογόνες.

Η εκκίνηση γίνεται «από τα χαμηλά»: η Κλιάφας ΑΕ, όταν εξαγοράστηκε από τον όμιλο Σαράντη, βρισκόταν σε μία παρακμιακή φάση, κάτι που επιτρέπει στον νέο αγοραστή να την ξαναχτίσει από την αρχή. Ήδη η εταιρεία παράγει πορτοκαλάδα, λεμονάδα και βυσσινάδα, καθώς και τα λεγόμενα «φρουτοποτά», δηλαδή χυμούς μακράς διάρκειας που διατηρούνται εκτός ψυγείου (πορτοκάλι, καρότο, βερίκοκο και βύσσινο). Παράγει, επίσης, την Bibi Cola σε δύο τύπους, κανονική και με μηδέν θερμίδες.

Η επανεκκίνηση αφορά την ποιότητα των προϊόντων, τον τρόπο παραγωγής τους, αλλά και το δίκτυο διανομής τους. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, πριν την εξαγορά της εταιρείας, τα προϊόντα της ίσως και να μην έβγαιναν από τα όρια της Δυτικής Θεσσαλίας, ενώ τώρα έχουν πανελλαδική τοποθέτηση. Βέβαια στην προκειμένη περίπτωση είναι αποφασιστικός ο ρόλος του δικτύου και των σχέσεων που διαθέτει ο όμιλος με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η ιδιαιτερότητα της διανομής των αναψυκτικών, εκτός των άλλων, συνίσταται στο γεγονός ότι οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ πραγματοποιούν μόνο το 50% των πωλήσεων, το άλλο 50% πραγματοποιείται από το χονδρεμπόριο, το οποίο από την φύση του έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από το λιανεμπόριο.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την έντονη εποχικότητα του προϊόντος –το 75% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου πραγματοποιείται από τον Απρίλιο ως τον Σεπτέμβριο- αλλά και το γεγονός ότι η τιμολογιακή του πολιτική κινείται «στα ψηλά της αγοράς», αλλά και τη γενικότερη κατάσταση της αγοράς, ο κ. Σαράντης δεν θεωρεί ότι ο τριπλασιασμός των πωλήσεων μπορεί να διατηρηθεί και το 2023. Αντιθέτως, έχοντας συγκρατημένες εκτιμήσεις και προβλέψεις, περιορίζεται να δηλώσει ότι μέχρι το 2024 «στόχος μας είναι να έχουμε διψήφιο μερίδιο αγοράς στις κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε». Στόχος εξαιρετικά φιλόδοξος, αν δει κανείς –με ορισμένες προφανείς εξαιρέσεις φυσικά– τα μερίδια αγοράς των άλλων ελληνικής ιδιοκτησίας εταιρειών.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, όπως λέει ο κ. Σαράντης, ήταν «επιλογή μας να τιμολογίσουμε τα προϊόντα της Κλιάφας υψηλότερα από τον ανταγωνισμό, διότι θεωρούμε ότι αυτό είναι συμβατό με την ποιότητα τους».

Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρείας σκοπεύει να δοκιμάσει τις εξαγωγικές της δυνατότητες, κάτι που είναι δύσκολο να γίνει, δεδομένου ότι το αναψυκτικό είναι ένα προϊόν χαμηλής τιμής που επιβαρύνεται με υψηλά μεταφορικά. Ωστόσο, η Κλιάφας ΑΕ διαθέτει το συγκριτικό πλεονέκτημα που της παρέχει ο όμιλος Σαράντη και ξεκίνησε ήδη την τοποθέτηση των προϊόντων της με προσεκτικό τρόπο στις χώρες της Βαλκανικής –όπως είναι γνωστό ο όμιλος Σαράντη διαθέτει ισχυρή παραγωγική παρουσία στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.  

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση τζίρου 23% για την ΕΒΟΛ το 2023, «πονοκέφαλος» η αύξηση κόστους

Μεγάλη αύξηση των δαπανών για ζωοτροφές έχουν προκαλέσει οι πλημμύρες στη Θεσσαλία. Η συνεταιριστική βιομηχανία ΕΒΟΛ στηρίζει τους κτηνοτρόφους με ζωοτροφές και αυξημένες τιμές αγοράς του γάλακτος.
businessdaily-Olympos-Galaktoviomixania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όλυμπος: Πρωτιά στην ελληνική αγορά με τζίρο σχεδόν 600 εκατ. το 2023

Οι πωλήσεις της Ελληνικά Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη προβλέπεται να ανέλθουν φέτος στα 640 εκατ. ευρώ και, με τη μείωση του πληθωρισμού, αναμένεται να βελτιώσει όγκους πωλήσεων και μερίδια.